خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر چیا فوادی برای انتخاب بهترین فوتبالیست سال: مسی

مراسم انتخاب بهترین فوتبالیست سال 2019 انتخاب مجله فرانس فوتبال در فرانسه برگزار می‌شود. از چند شب پیش در فضای مجازی و همچنین لیست لو رفته، از انتخاب لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا اسپانیا برای ششمین بار خبر می‌دهند. چیا فوادی مدیرمسوول سایت فوتبالی است که در گذشته سه بار به عنوان خبرنگار ایران در این انتخابات شرکت کرده به ترتیب لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ویرجیل وان‌دایک را انتخاب کرد.

چیا فوادی درباره مکانیزم رای دهی برای انتخاب بهترین فوتبالیست سال به انتخاب مجله فرانس فوتبال، به انصاف نیوز گفت: در گذشته مجله فرانس فوتبال با فیفا به صورت مشترک بهترین فوتبالیست سال را انتخاب می‌کردند؛ بعد که سپ بلاتر از فیفا رفت فرانس فوتبال از فیفا جدا شد و خودش به تنهایی این انتخابات را برگزار می‌کرد.

فوادی درباره‌ی انتخاب فوتبالیست‌ها گفت: حدود 100 تا 120 فوتبالیست را زیر نظر می‌گیرند و بعد به 30 بازیکن نهایی می‌رسند و لیست نهایی را به کارشناسان، مربیان و کاپیتان‌ها و روزنامه ‌نگاران می‌سپارند و از نمره‌ی 1 تا 6 نمره می‌دهند و وقتی جمع شد بهترین فوتبالیست انتخاب می‌شود.

سردبیر سایت فوتبالی درباره‌ی اینکه رای دادن با نظر مشورتی انجام می‌شد یا اینکه شخصی بود گفت: انتخابات و رای دهی یک مساله‌ی شخصی بود اما به طور مثال در بین مربیان کارلوس کیروش زمانی که سرمربی تیم ملی بود، نظر خود را بر اساس کاپیتان‌ها انتخاب می‌کرد. یعنی اینکه کاپیتان تیم‌های لیگ برتری نظر خودشان را می‌دادند و بعد از میانگین گرفتن نظر نهایی خود را انتخاب می‌کرد. بعضی‌ها می‌گفتند چون کیروش نمی‌خواست تنهایی به کریستیانو رونالدو رای بدهد این کار را می‌کرد. بعضی‌ها هم می‌گفتند می‌خواسته نظر جمع را بگیرد و بر اساس آن انتخاب کند.

فوادی افزود: من خودم یک بار شخصی رای دادم و به کسی هم توجه نکردم و بستگی به نظر شخصی دارد.

او همچنین گفت با توجه به لیستی که بیرون آمده حتما لیونل مسی شده و نظر و سلیقه‌ی فدراسیون‌ها مربیان و کاپیتان و خبرنگاران این بوده که مسی انتخاب شود، حالا با توجه به اینکه وان‌دایک لیگ قهرمانان هم برده اما خوب نظر جمعی به این صورت بوده که مسی و رونالدو همچنان در لیست باشند.

از راست: رونالدو، مسی، وان‌دایک

چیا فوادی درباره‌ی اینکه چرا با توجه به ناکامی رونالدو با یوونتوس در ایتالیا و همچنین ناکامی مسی در فصل گذشته همچنان اصرار دارند در بین سه نفر نهایی کسب توپ طلا باشند گفت: رونالدو همیشه از لحاظ فیزیک بدنی فوق‌العاده سالم بوده و به مراتب خیلی کمتر از فوتبالیست‌های دیگر از جمله مسی مصدوم شده و همچنین که او در بازی‌های ملی از نظر گلزنی به علی دایی نزدیک می‌شود. و خوب بالاخره مسی و هم رونالدو در این فوتبال استثنا هستند و همیشه در انتخاب چه فیفا و چه فرانس فوتبال اگر به جام و گلزنی در بازی‌ها توجه کنند از همه نظر به این دو فوتبالیست توجه خاصی دارند و به طور کامل شبیه یک ربات هستند و مثل آن عمل می‌کنند.

همچنین چیا فوادی درباره‌ی اینکه بعضی کشورهای کم نام و نشان اسامی سه نفر نهایی را که انتخاب می‌کنند ولی در لیست معرفی شده، اسامی به گونه‌ای تغییر می‌کنند که سال گذشته حاشیه ساز شده بود، گفت: در اینجا سوددهی و مساله‌ی اسپانسرینگ بازیکنان بسیار دخیل است و به گونه‌ای عمل می‌شود که ضرر و زیانی به اسپانسر وارد نشود؛ به همین خاطر این حواشی وجود دارد که باید توسط خود فرانس فوتبال شفاف سازی شود ولی ممکن است در انتخاب‌ها دخل و تصرفی صورت بگیرد.

فوادی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات امسال رای داده است، گفت: نه امسال شرایط عوض شده و به فدراسیون‌ها دادند که آنها بهترین بازیکن سال را انتخاب کنند و در رسانه‌ها به روزنامه‌ی تهران تایمز دادند که تا به حال اسم آن را نشنیدم.

نظر فوادی درباره‌ی انتخاب بهترین فوتبالیست سال 2019 به ترتیب: 1. مسی 2. رونالدو 3- وان‌دایک بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا