خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در ۱۰سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار غیرنظامی در افغانستان کشته شدند

در گزارش سازمان ملل آمده است که در سال ۲۰۱۹ یک هزار و ۳۶۶ غیرنظامی توسط طرف‌های درگیر در افغانستان کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و یا زخمی شده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه (پنجم دی) منتشر کرد، گفت، ثبت آمار تلفات غیرنظامیان را در سال ۲۰۰۹ میلادی شروع کرده است.

در این بیانیه به نقل از تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به افغانستان آمده که صلح مساله مهم‌تری برای آینده این کشور است.

به گزارش بی بی سی، یاماموتو تاکید کرد: «نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح مساله مهمی برای دولت جدید خواهد بود. من بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهم تا برای ختم جنگ گام‌های واقعی و محکمی بردارند، زیرا هیچ راه حل نظامی برای ختم جنگ در این کشور وجود ندارد.»

در این بیانیه نمایندگی سازمان ملل از تمام طرف‌های مربوط خواسته تا برای رسیدن به یک توافق سیاسی پایدار و آتش بس دایم، به دنبال راه‌هایی برای کاهش خشونت باشند.

سازمان ملل در گزارشی که دو ماه قبل منتشر کرد، گفت که در ۹ ماه اول سال میلادی جاری ۲۵۶۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۵۶۷۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش این نهاد آمده تلفات غیرنظامیان در ماه ژوئیه سال میلادی جاری به بالاترین سطح خود در مقایسه با تمام ماه‌ها در ۱۰ سال گذشته که این نهاد ثبت آمار را شروع کرده، رسیده است.

یوناما تصریح کرده بود که عامل بیشتر تلفات غیرنظامیان در سه ماه اخیر سال میلادی جاری “عناصر ضد دولتی” بوده‌اند.

در این گزارش آمده که عناصر ضد دولتی عامل ۶۲ درصد از تلفات غیرنظامیان در ۹ ماه اول سال میلادی جاری بوده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا