خرید تور تابستان

اتهام علیز به آمنه سادات: این دزدی و دروغ است

علی علیزاده مشهور به علیز، کارشناس سابق بی‌بی‌سی دو روز پیش در کانال تلگرامی خود با اشاره به ویدیوی برنامه‌ی آمنه سادات ذبیح پور مجری جنجالی برنامه‌ی ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما درباره‌ی گزارش ساغر کسرایی نوشت: «ویدیوی زیر گزارش بیست و سی است. بیست و نهم دی. و پست بالا متن من، علی علیزاده، شب قبلش. همه شما را به کمک فرامیخوانم. ببینید و قضاوت کنید. مجری بیست و سی نه فقط موضوع و ایده‌ بلکه تک تک جملات گزارشش را دقیقا و بدون تفاوت حتی یک ویرگول از متن من کپی کرده‌. این دیگر نقض کپی رایت نیست. دزدی مستقیم و آشکار است. روز روشن. از دیشب از خودم میپرسم چه چیزی به آمنه‌سادات ذبیح پور و بیست و سی‌ اجازه میدهد متنی که من برای نوشتنش از کارم دو ساعت مرخصی بدون حقوق گرفتم را بدون اجازه برداشته و با اسم خودش به مخاطب بدهد و برای اینکار از بیت‌المال حقوق ماهانه بگیرد؟ شاید هم چون او خودی است و من غیرخودی و حتی بردن اسمم در صداسیما نجس محسوب می‌شود؟ حلال و حرام به کنار، این جماعت مدعی، اصول بدیهی روزنامه‌نگاری را هم نمیفهمد؟ معاون خبر سیما، آقای مجید آخوندی! خوابید؟ چگونه حساس‌ترین بخش امنیتی صداسیما که با آبروی افراد سروکار دارد را در اختیار کسانی قرار داده‌اید که اینقدر با اخلاق غریبه‌اند؟ اگر چنین رسوایی در انگلیس کافر اتفاق می‌افتاد الان رییس بخش خبر بی‌بی‌سی استفعا میداد. اصلا در صداسیما خط قرمز اخلاقی دارید؟».

آمنه سادات ذبیح پور در توییتی در واکنش به او نوشت: «فردی ساکن لندن مدعی شده گزارش دیشب بیست و سی به نام واقعیت یک ویدئو، کپی برداری و دزدی از متن کانال او بوده و بعد هم تهمت های ناروایی زده است که البته اولین بارش نیست. گزارش را یکبار دیگر ببینید. چندثانیه مربوط به متن شما است و در آن گفته شده که نظر یک تحلیل گررسانه این است».

علی علیزاده در پاسخ به او نوشت: «آمنه‌سادات ذبیح‌پور گفته فقط «چند ثانیه» از گزارشش کپی برداری بوده و آنجا هم به من در قالب «یک تحلیلگر رسانه‌» ارجاع داده. اسکرین‌شاتها را ببینید و خودتان قضاوت کنید. از سیصد و سی کلمه گزارش ذبیح‌پور دویست و سی و دو کلمه، یعنی. هفتاد درصد، مستقیما کپی بوده (بخشهای مشخص شده با رنگ قرمز) و تنها در مورد سی و شش کلمه از این میزان ذبیح پور به مولف آنهم در قالب یک تحلیلگر ناشناس رفرنس و مرجع داده ( بخش آبی رنگ در متن). دزدی کم بود. دروغ هم اضافه شد!»

آمنه سادات ذبیح پور مجری صداوسیما مورد حمایت جریان تندروی اصولگرایان است. علی علیزاده که هفت سال کارشناس بی بی سی فارسی بوده است نیز به خاطر مواضع دو سه سال اخیر خود مورد حمایت بخشی از این جریان است اما بخش دیگر این جریان به او خوشبین نیستند و در فضای مجازی اختلافاتی بین آنها در جریان است.

ساغر کسرایی کیست

واکنش آمنه سادات ذبیح پور به شکایت سپیده قلیان

افشاگری یک فعال چپ گرا علیه سپیده قلیان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سرکار علیه خانم ذبیح پور جهان دیجیتال و رسانه را با حال و هوای صدا و سیمای ایران یکی فرض کرده . نه بابا دنیا حساب و کتاب داره

    5
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا