خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مطالبات بخش خصوصی از مجلس؟

محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی انتخابات پیش رو نوشت:

شور و شوق انتخاباتی فردا به اوج خود می رسد. تقریبا همه جا صحبت از انتخابات و یک انتخاب خوب است.

این روزها کمتر کسی را می بینم که درباره انتخابات سؤالی نپرسد. بیشتر افراد هم می خواهند درباره انتخاب خوب از بعد اقتصادی بیشتر بدانند. می پرسند “کدام یک از لیست ها یا کاندیداها برای حال اقتصاد کشور مؤثرترند؟”

جالب است که در تبلیغات جناح ها و کاندیداها کمتر به این پرسش پاسخ داده شده است.

به هر حال فردا باید در صف بایستیم و به کاندیداهای منتخب خودمان رأی بدهیم و امیدوارم این صف ها هر چه طولانی تر باشند. وقتی خوب فکر می کنم می بینم جای یک برنامه اقتصادی خوب در این انتخابات خالی است. در حالی که اقتصاد کشور در پیچیده ترین شرایط چند دهه گذشته به سر می برد، تعداد نامزدهای آگاه به اقتصاد بسیار اندک است. همین افراد اندک هم برنامه قابل توجهی برای کمک به حل مسایل اقتصادی ندارند و با معضلات کسب و کار و بخش خصوصی آشنا نیستند. البته در سال های گذشته معمولا همین رویه بر مجلس حاکم بوده و شاید به همین دلیل است که هیچ مجلسی تاکنون نتوانسته در طول  دوران چهار ساله فعالیت خود، فعالیت جدی برای تسهیل فضای کسب و کار و تصویب قوانین مورد نیاز اقتصاد داشته باشد.

با این حال با تمام وجود امیدوارم  روز جمعه با حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رأی، سرنوشت خوبی برای مجلس دهم رقم بخورد.

به جز این توضیح و در کنار آن ابراز امیدواری برای شکل گیری یک مجلس معتدل و کارآمد، فکر می کنم از فردای انتخابات، اتاق ها و تشکل های بخش خصوصی باید تعریف جامعی از مطالبات بخش خصوصی از مجلس را تدوین و از اولین روزهای تشکیل مجلس دهم پی‌گیر آن باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا