خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شكست‌‌خورده‌ها در آفريقا»

مطهره شفيعي در روزنامه ی آرمان نوشت: تعدادي از آنها بودند؛ تعدادي از آنها كه امروز به مغلوبان بهارستان ملقب شده‌اند، تعدادي از آنها كه در دولت احمدي‌نژاد بودند و ديروز هم طيفان فكري خود را مي‌ديدند و بازار دست دادن و بوسه ميانشان گرم بود. روز جمعه مسعود ده نمكي ميزباني در سينما آفريقا بود؛ ميزباني كه تصور مي‌شود مدت‌ها از تفكرات تندروانه فاصله گرفته است اما كارت دعوت‌هاي او بيش از همه به آدرس آن قشر ارسال شده بود و تك و توك ‌ميهماناني حضور داشتند كه داراي انديشه سياسي و عملكردي متفاوت بودند كه البته از نحوه رفتارشان مشخص بود كه اتفاقات و تغیيرات در عالم سياست چندان برايشان اهميت ندارد و تنها براي تماشاي فيلم«رسوايي ۲» آمده بودند.

‌ميهمانان آشناي يك فيلم

در بدو ورود به سينما به گرمي به سمت ميزي هدايت مي‌شديد كه با سانديس، كيك، ميوه و… از شما پذيرايي مي‌شد و سپس مي‌توانستيد با نگاه به محوطه سالن انتظار، چهره‌هاي آشنايي را مشاهده كنيد. حميد رسايي كه با خانواده آمده بود و مهدي كوچك‌زاده كه به محض ديدن محمد علي رامين به سمت او رفت و روبوسي كردند. برخي ديگر از چهره‌هاي شناخته شده جبهه پايداري هم به سينما آمده بودند اما جالب آن زمان بود كه از ميهمانان خواستند در يك رديف سينما ننشینند. براي همه سوال بود كه كدام ‌ميهمانان قرار است در اين رديف بنشينند كه اينگونه مانع نشستن بر صندلي‌هاي آن رديف مي‌شوند تا اينكه كمي به آغاز فيلم مانده بود سرو صداهايي بلند شد كه مشغول سلام و عليك با يكي از ‌ميهمانان بودند كه اين ‌ميهمان كسي نبود جز غلامعلي حدادعادل كه به همراه خانواده براي تماشاي فيلم آمده بود. ده نمكي به عنوان ميزبان اصلي مراسم و كارگردان فيلم خودش هم در كنار حدادعادل نشست. در بخش‌هايي از فيلم تماشاگران با دست زدن به تشويق فيلم پرداختند اما ظاهرا در انتهاي فيلم متوجه شدند كه ايام فاطميه است و دست زدن پسنديده نيست پس به ذكر صلوات پرداختند. با توجه به جمعي كه از سوي ده نمكي براي حضور در سينما دعوت شده بودند غيبت برخي چهره‌ها از جمله مدير ارشاد دولت دهم يعني سيدمحمد حسيني مشهود بود. از اصحاب رسانه هم مدير مسئول رمز عبور و خبرگزاري فارس به تماشاي فيلم آمده بودند. حتي از اهالي ميانه روي طيف اصولگرا كسي براي تماشاي فیلم دعوت نشده بود و اگر هم شده بودند، حضور نيافتند.

حاشيه‌هاي يك اكران خصوصي

شب شنبه با مشاهده ‌ميهمانان مراسم اكران خصوصي فيلم ده نمكي اين تصور در اذهان شكل گرفت كه برخي از اين افراد نتوانستند به مجلس دهم راه پيدا كنند كه شايد علت رای ندادن جامعه به آنها، عدم توجهشان به مسائل مختلف به ويژه حوزه فرهنگي باشد بنابراين روز جمعه به سينما آمدند كه نشان دهند از عرصه فرهنگ بي‌خبر نيستند كه البته دير متوجه اين نقيصه شدند و حالا هم كه آمده بودند به تماشاي فيلمي نشستند كه از سوي هم طيف خود ساخته شده بود. برخي كه به ليست اميد راي داده بودند با نمايندگان رد صلاحيت شده جبهه پايداري و آناني كه راي نياوردند تا به مجلس دهم بروند شوخي مي‌كردند و به آنها تبريك مي‌گفتند كه آنها يا پاسخي نمي‌دادند يا با يك لبخند روي خود را بر مي‌گرداندند. پس از پايان فيلم آرمان به سراغ رسايي رفت و ضمن خسته نباشد به او سوال كرد كه آيا درباره اينكه آقاي كوچك‌زاده نتوانست در انتخابات راي كسب كند با او صحبتي كرديد كه رسايي پاسخ منفي داد. نكته جالب اين بود كه برخي با رسايي عكس سلفي مي‌گرفتند و او با روي خوش به دوربين‌ها نگاه مي‌كرد. البته اظهارنظر جالبي درباره اظهارات قاضي پور داشت و به يكي از اهالي رسانه اصلاح‌طلب گفت: شما باعث شديد كه قاضي پور آن حرف را بزند! ربط اصلاح‌طلبان با قاضي پور سوال بزرگي بود كه در ذهن شنونده‌هاي پاسخ حمیدرسايي نقش بست. يكي از اهالي رسانه از رسايي خواست تا وقتي براي مصاحبه تعيين كند كه او پاسخ داد درخواست هاي زيادي براي مصاحبه به دست او رسيده است! اما پاسخ منفي به اين رسانه [انصاف نیوز] نداد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا