خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسدبیگی: حقوق کارگران هفت‌تپه این هفته پرداخت می‌شود

امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه به انصاف نیوز گفت که در طول این هفته حقوق کارگران هفت‌تپه پرداخت می‌شود. او همچنین گفت که اگر نظام بخواهد همین فردا هفت‌تپه را واگذار می‌کنیم.

چند روز پیش، آیت الله سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم خلع ید هفت تپه از مدیریت فعلی گفت: هفت تپه یا باید به بخش دولتی بازگردد یا مدیریت آن به نهادهای توانمندی نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام یا سپاه سپرده شود.

اعتراص کارگران هفت تپه

تعدادی از کارگران شرکت هفت‌تپه بیش از پنجاه روز است که برای دریافت حقوق عقب افتاده اعتراض می‌کنند و بخشی از آنها همچنین نسبت به خلع ید بخش خصوصی از این شرکت تاکید دارند. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت در این باره گفته است که در تمام هفت هشت ماه گذشته، هر زمان که اعضای هیات مدیره اراده‌ای برای پرداخت حقوق کارگران شرکت نیشکر هفت تپه داشتند، هیچ مانعی از نظر قوه قضاییه در این مسیر وجود نداشته و دخالتی صورت نگرفته است.

امید اسدبیگی، مدیرعامل هفت‌تپه روز یکشنبه ۱۹ مردادماه با بیان این وعده که در این هفته حقوق کارگران پرداخت می‌شود، به انصاف نیوز گفت: در حال طی کردن فرایند پرداخت هستیم. تا چند روز دیگر قطعا حقوق‌ها پرداخت می‌شود، اما نمی‌توان خیلی تاریخ دقیقی گفت. مشکلاتی در جهت پرداخت حقوق کارگران بوده و اخیرا حل‌و‌فصل شده است.

اسدبیگی همچنین درباره‌ی عکسی منتسب به او در جلوی ستاد میرحسین موسول در سال ۸۸ در زمان حمله به آن ستاد، می‌گوید: فرد در عکس اصلا من نیستم. کلا سی سال سن دارم. کجا شبیه است؟ دماغ‌های ما با هم فرق دارد. اصلا سیاسی نیستم. از همان ابتدا هم در سیاست دخالت نکردیم. اینها را می‌گویند تا ما را به یک باند سیاسی وصل کنند. دروغ محض است. مثل همه‌ی این پرونده‌ها.

عکسی که برخی می‌گویند اسدبیگی در جلوی ستاد میرحسین موسوی بوده است

او درباره‌ی واگذاری هفت‌تپه تاکید کرد: اگر نظام دستور دهد، بدون جنگ و خونریزی به هرکسی بخواهند، هفت‌تپه را تحویل می‌دهیم. آیت الله رییسی اگر دستور بدهد، حتی بدون طی کردن مراحل قانونی هفت‌تپه را واگذار می‌کنیم. تا حالا در این‌باره با ما صحبتی نشده است. فرایند بخش خصوصی بدین صورت نیست. هزاران جریان بهم تنیده است و نمی‌توان همینطوری چیزی را واگذار کرد. یک‌سری تعهداتی وجود دارد. اگر تعهدات آن را کسی قبول می‌کند که بسم الله. ما برای هفت‌تپه خون و دل خوردیم. اگر حاج آقا رئیسی و حاج آقا منتظری و قاضی مسعودی مقام دستور دهند، به هرکسی بخواهند هفت‌تپه را واگذار می‌کنیم. حرف این دو فرد را قبول می‌کنیم.

اسدبیگی افزود: در این چند وقت درگیر مسائل تهران بودم، به هفت‌تپه نرفتم. اما به آنجا و در میان کارگران خواهم رفت. معیشت کارگران مهم‌تر است و وقتی حقوق پرداخت شود، شرایط آرام‌تر خواهد شد. ببینید! ما مفسد اقتصادی نیستیم، یک مفسد خود را پایبند به یازده هزار نیرو نمی‌کند، ایستاده‌ایم و پاسخ دهیم.

درباره حضور نمایندگان در جمع کارگران معترض هفت تپه

گزارشی از لایو اینستاگرامی با اسدبیگی‌ها

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا