خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای «ستایش» | دستور استاندار، یادداشت معاون رییس جمهور …

استاندار تهران از دستور ویژه به تمامی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی استان برای پیگیری حادثه قتل دختر شش ساله افغان در ورامین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدحسین هاشمی روز یك شنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن كریم در تهران به خبرنگاران گفت: تمهیدات لازم از سوی دستگاه امنیتی استان تهران برای پیگیری دقیق حادثه و روشن شدن زوایا و دلایل آن اندیشیده شده است.

hosein hashemiوی با بیان اینكه به خانواده مقتول قول داده شد كه این قضیه به صورت جدی پیگیری شود تصریح كرد: درهمین ارتباط نمایندگانی از سوی استانداری تهران در آیین ختم این دختر شش ساله حضور پیدا كردند تا تسلی خاطر و آرامشی برای خانواده مقتول باشد.

هاشمی، ضمن دعوت ایرانیان و اتباع افغان ساكن در منطقه به حفظ آرامش یادآور شد: ساكنان منطقه مطمئن باشند این قضیه به صورت جدی پیگیری می شود و كوتاهی در این خصوص انجام نخواهد گرفت.

ستایش دختربچه شش ساله افغان ساكن بخش خیرآباد ورامین روز یكشنبه 21 فروردین وقتی از خانه خارج شده بود از سوی پسری 17 ساله (ا.پ) ربوده و پس از هتك حرمت، به قتل رسید.

قاتل در روز جنایت توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و پرونده قضایی این حادثه در مراجع ذیصلاح درحال رسیدگی است.

شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

یادداشت معاون امور زنان رییس جمهور

سهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ی رییس جمهور نیز در یادداشتی تلگرامی نوشت: هنوز در حال و هوای خبر جانفشانی معلم فداكار سيستان و بلوچستانی در نجات جان دانش آموزانش بوديم كه دیروز خبر تكان دهنده جنايتی كه عليه دختر شش ساله مهاجر افغان در ورامين به وقوع پيوسته است جانمان را به درد آورد.

molaverdi 1بازتاب وسيع رسانه ای و واكنش های گسترده عمومی نسبت به اين خبر بعد از يك هفته نشان از عمق فاجعه دارد. در اين شرايط، عرض تسليت و ابراز همدردی با خانواده ستايش كمترين كاری است كه می توان انجام داد.

بی ترديد به مانند موارد مشابه اين روزها تحليل های متعددی از منظر جامعه شناختی، روان شناسی و حتی جرمشناسی و … در خصوص وجوه، شخصيت و شرايط و اوضاع و احوالی كه جوان هموطنمان را به ارتكاب اين جنايت شنيع سوق داده است ارائه خواهد شد و مجازاتی متناسب با جرم ارتكابی هم كه بدون هيچ اغماضی انتظار وی را می كشد و خانواده ای كه يك عمر بار شرمندگی و عذاب وجدان اين رفتار غير انسانی مرتکب را بر دوش می كشد. خلاصه درد را از هر طرف كه بخوانی درد است …
از دیروز با ذهنی به هم ريخته و آشفته، مدام اين موضوع را با خودم مرور می كنم كه به كجا چنين شتابان در حركت هستيم؟

 

فرماندار ورامین: مسوولین با جدیت پیگیرند

فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به حادثه قتل دختربچه شش ساله افغانستانی در منطقه خیرآباد، از پیگیری مجدانه مسئولین شهرستان در خصوص رسیدگی به این پرونده خبر داد.

محسن خوانساری روز یك شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولین انتظامی و قضایی شهرستان ورامین از نخستین لحظات وقوع این جنایت در منطقه خیرآباد رسیدگی به این پرونده را در دستور كار خود قرار داده و با دستگیری قاتل، روند تحقیق برای كشف علل وقوع جنایت را پیگیری می كنند.

وی اظهار كرد: با همكاری دستگاه قضایی، رسیدگی به این پرونده خارج از نوبت و با سرعت درحال انجام است تا هرچه زودتر ابعاد این پرونده روشن شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان ورامین گفت: درهمین راستا، مدیركل امور اتباع استانداری تهران و رئیس اداره اجتماعی فرمانداری شهرستان ورامین نیز با حضور در منزل این خانواده افغان، از آنها دلجویی كرده اند.

خوانساری تصریح كرد: بیش از 100 هزار تبعه افغان مجاز و غیر مجاز در منطقه ورامین زندگی می كنند و از تمامی خدمات و امكانات موجود بهره مند هستند.

فرماندار ورامین افزود: درهمین ارتباط فرزندان اتباع افغان نیز درمدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان ورامین در كنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند و در بسیاری از مناطق دشت ورامین با كمك كمیساریای عالی پناهندگان، مدارس ویژه اتباع خارجی احداث شده است.

وی گفت: هم اكنون بسیاری از اتباع افغان نیازمند در این شهرستان، تحت پوشش حمایت سازمان های خیریه و امدادی قرار دارند و از كمك های مادی، حمایتی و بهداشتی این سازمان ها برخوردار می شوند.

وی تصریح كرد: ملت ایران با توجه به آموزه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، از پناهجویان همچون برادران و خواهران ایمانی خود پذیرایی می كنند.

 

پدر و دایی، از ستایش گفتند

«رحیم قریشی» دایی ستایش در گفت‌گو با فارس، از خواهر زاده‌اش می‌گوید اینکه ستایش دختر دوست داشتنی بوده است و باور اینکه ستایش دیگر وجود ندارد برای او سخت است، او می‌گوید که شخصیت‌های زیادی که افرادی آنها را نمی‌شناخته است در مراسم ترحیم ستایش حضور داشته‌اند.

دایی ستایش درخصوص ناپدید شدن ستایش چنین گفت: روز یکشنبه 22 ماه حمل متوجه ناپدید شدن ستایش شدند و به کلانتری ورامین مراجعه کردند و اطلاعیه گم شدن ستایش را اعلام کردند.

وی می‌گوید که بعد از ناپدید شدن خواهر زاده‌اش با درج اطلاعیه‌ای به همراه عکس ستایش به امید پیدا شدنش منتظر نشسته‌اند اما با حسرت می‌گوید در این امید بودیم که در تماس‌های دریافتی از پیدا شدن ستایش خبر دهند، سعی می‌کند بغضش را قورت دهد در ادامه می‌گوید روز 23 حمل بود که کلانتری با ما تماس گرفت که برای احراز شناسایی به پزشک قانونی برویم، سکوت می‌کند و دیگر چیزی نمی‌گوید.

setayesh 1خبرنگار خبرگزاری فارس از روند پیگیریی قضایی پرونده قتل ستایش می‌پرسد، دایی ستایش نیز از وضعیت رسیدگی به پرونده قتل خواهرزاده‌اش ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید که پلیس به ماجرای قتل خواهرزاده‌ام رسیدگی می‌کند و قاتل ستایش بلافاصله بعد از شناسایی توسط مأموران پلیس ورامین بازداشت شده است.

فارس نوشت: از حال روز خانواده پدر و مادر ستایش جویا می‌شویم می‌گوید که پدر ستایش به امام زاده طاهر مطهر خیر آباد به مزار ستایش رفته است.

پدر ستایش که این روزها در سوگ دخترش روزهای سختی را می‌گذراند و برای تسکین آلام و دردهایش هیچ جا جز مزار ستایش مأمنی برای تسکین آلامش نیست، برای همین به امامزاده طاهر و مطهر خیر آباد و به مزار دخترش آمده است، وی که کارگر مقنی و سر و کارش با خاک است شاید فکر نمی‌کرد که روزگاری خاک دخترک خردسالش را در خودش ببلعد.

صحبت کردن با پدری که تازه دخترش را از دست داده است و دلش برای شیرین زبانی‌های او تنگ شده، سخت است از حال روز مادر ستایش می‌پرسیم می‌گوید که مادر است و بی‌تابی می‌کند.

پدر ستایش در حالی که سعی دارد خودش را آرام نشان دهد، از همه افرادی که برای حضور در مراسم ترحیم ستایش شرکت کرده‌اند تشکر و قدرانی می‌کند.

این روزها همه دوستان ایرانی و افغانستانی در ورامین خود را در غم پدر و مادر ستایش شریک می‌دانند و با پرچم‌های سیاه ابراز همدردی خود را به این خانواده اعلام کردند.

از وی در رابطه با وضعیت و تکلیف پرونده ستایش می‌پرسیم اینکه آیا تاکنون شکایتی کرده است، آهی می‌کشد و می‌گوید، مسئولان در حال رسیدگی به پرونده قتل دخترم هستند، این جرم پنهانی نیست و از آنها می‌خواهم حکم خدا و قرآن را اجرا و قاتل دخترم را قصاص کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بهترین کار اینه که رئیس جمهور شخصا دلجویی کنند این روی مهاجران تاثیر میزاره وآرزوی بدخواهان دوکشور رو نقش براب می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا