خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت تیم احمدی نژاد از عوامل قتل‌های زنجیره‌ای؟

عبدالرضا داوری، از مدیران میانی در دولت احمدی نژاد که تا چند ماه پیش عضو دفتر او بود، در توییت‌هایی علیه احمدی نژاد و نزدیکانش موضع تندی گرفته است؛ از جمله تیم او را متهم کرده که حامی عوامل قتل‌های زنجیره‌ای دهه‌ی هفتاد بوده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، داوری در توییتی نوشت:

«محمود احمدی نژاد در شرایطی عبارت «خس و خاشاک» را به عوامل امنیتی قتلهای زنجیره ای مرتبط می‌کند که تیمش همواره حامی عوامل قتل‌های زنجیره ای بوده‌اند. از پذیرش کفالت همسر سعید اسلامی توسط حمید بقایی در سال ۷۹ تا استخدام مصطفی کاظمی (موسوی) در شرکت مس بعنوان مشاور در سال ۸۹. #مشاهدات»

یکی از کاربران به نام امیر، در زیر توییت او پرسید: از همین دو مورد، چنین نتیجه کلانی گرفتید؟!

پاسخ داوری: مگر کل عوامل قتلهای زنجیره ای چند نفر بودند؟ این توئیت تذکره‌ای است برای اصحاب خرد.

پاسخ داوری به کامنتی دیگر: … کسی که تیم قتلهای زنجیره ای را عامل اغتشاشات علیه دولت خود معرفی میکند، در همان دولت خود، تیم قتلهای زنجیره ای را مورد حمایت قرار میداده. مساله بالا یا پایینی پست سازمانی نیست، مساله این است که بالاتر از این هم نمی‌توانستند حمایت کنند.

گفت‌وگوی تفصیلی با اکبر خوشکوشک در سالگرد قتل‌های زنجیره‌ای

قربانعلی: همسر سعید امامی بیگناه بود و مظلوم واقع شد و سید محمد خاتمی موجب شد تا قرار بازداشت او به قرار سبک کفالت تبدیل شود دار و دسته احمدی نژاد را کلا قبول ندارم منجمله آقای بقایی و کلهم اجمعین اما اینکار آقای بقایی حرکتی جوانمردانه بوده و ان شاالله جزو حسنات و باقیات الصالحات ایشان.

جابر رجبی: جناب داوری از شما خیلی دلگیرم دوما زن سعید امامی حرمتش شکسته شده بود و یک روز هم اون از آن جا آزاد می‌شد مهم بوده سوما هرکس که کفیل می‌شد می‌دانست زیر ذره بین می‌رود جناب بقایی برایم تعریف کرد و گفت اصلا او را ندیده و نمی‌شناخته و فقط کسی دنبال کفالت بوده جوانمردی کرده این فضلیت بقایی است.

پاسخ داوری: سیاست، عرصه گفتگوست، نه دلدادگی! در این توئیت، ارتباط تیم آقای احمدی نژاد با تیم قتلهای زنجیره ای را با ادعای «خس و خاشاک» محک زدم. استناد شما (که اخیرا از عرصه علم و جهاد وارد سیاست شده‌اید)، به سخنان بقایی بعید نیست، وقتی نمی‌دانید که او درباره شخص شما چه مواردی را مدعی است!

یادداشت چهار سال پیش همسر داوری

یکی از مخاطبان داوری هم در توییتی به یادداشت چهار سال پیش همسر خود داوری اشاره کرده بود. الهام سلمانی در زمان در زندان بودن داوری در یادداشتی در کانال تلگرامی همسرش نوشته بود:

اعلام جرم عبدالرضا داوری و انتقاد الهام سلمانی
الهام سلمانی – عبدالرضا داوری

«با ملاحظه موج اجتماعی گسترده ای که متعاقب انتشار فراخوان پیوستن به | جنبش رهایی حمید بقایی | جهت تامین قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی معاون اجرایی رئیس جمهوری سابق برخاسته است، ناخودآگاه به یاد خاطره ای افتادم که ماهها قبل آن را از زبان همسرِ بیگناه دربندم، شنیده ام. خاطره ای موثر و به یاد ماندنی که بر اقدام جوانمردانه مهندس حمید بقایی در قبال آزادی خانم فهیمه دری نوگورانی -همسر شکنجه دیده آقای سعید امامی- دلالت دارد و نگارنده اینک تمام حافظه خود را برای انتقال صحیح و دقیق آن به اذهان عمومی، به کار می گیرد: در سال ۱۳۷۹، پس از آنکه فیلم صحنه های بازجویی و شکنجه فهیمه نوگورانی در اختیار سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت قرار گرفت، شرایطی ایجاد شد تا قرار تامین فهیمه نوگورانی از قرار بازداشت موقت به قرار کفالت تبدیل یابد. با این حال هجمه و فشار تیم بازجویی وزارت اطلاعات علیه فهیمه نوگورانی -که با اتهام زنی های سنگین و فراوان علیه وی توام بود- به حدی عرصه را بر افکار عمومی تنگ ساخته بود که تقریبا هیچکس شهامت تامین قرار کفالت همسر شکنجه دیده سعید امامی را نداشت. در چنین فضای سنگین و ملتهبی، مهندس حمید بقایی به مجرد آگاهی از وضعیت خانم نوگورانی و شرح شکنجه های وحشتناکی که بر او اعمال شده بود و با عنایت به نیازمندی وی به تامین قرار کفالت، طی اقدامی |جوانمردانه|، و بدون هراس از |فشارهای جانبی و تهدیدات نیروهای امنیتی|، کفالت همسر شکنجه شده سعید امامی را برعهده گرفت و موجبات آزادی انسانی مظلوم را فراهم ساخت… در روزهای دشوار اخیر که همت مردم عزیزمان را در قالب اعلام آمادگی جهت تامین قرار وثیقه مهندس حمید بقایی نظاره می کنم، اطمینان یافته ام که جوانمردی دیروز جناب بقایی برای رهایی انسانی مظلوم و مادری محبوس، اینک در |اراده عمومی| جهت تامین قرار وثیقه ایشان تجلی یافته است؛ همانگونه که در ادبیات غنی پارسی نقل شده است: تو نیکی می کن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز …»

عضویت ۱۰ ساله در «فرقه»؟!

داوری سه روز پیش از این توییت، در توییتی دیگر با اشاره به لینک اظهارنظری از مرحوم آیت الله محمد یزدی با تیتر «آقا به احمدی‌نژاد گفتند شما را تحمل کردم» نوشته بود:

«دیشب رفیقی قدیمی لینک سخنان آیت الله یزدی، مربوط به غائله خانه نشینی را برایم فرستاد؛ شوک شدم. سالها از انتشارش میگذشت ولی من نخوانده بودم! طی یک دهه اسارت در «فرقه»، پذیرفته بودم که مطالب مخالف «رئیس»، پروژه «شیمون پرز» است و با بی محلی به سقفشان میکوفتم!»

داوری در توییتی دیگر نوشت: محمود احمدی نژاد، رشد و ارتقای بروکراتیکش در ج.ا، از بخشداری و فرمانداری، تا استانداری و شهرداری و ریاست جمهوری را مدیون آیت الله خامنه ای، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و… است که احمدی نژاد به صورت همه شان پنجه کشید. احمدی نژاد، نمک نشناس است و حرمت لطف و خدمت احدی را نگه نمی‌دارد.

آراز در واکنش به این توییت نوشت: ارتباط بخشدار، فرماندار و یا استاندار با رئیس جمهور، نزدیکتر از نزدیکی شما به احمدی نژاد است! شما که اتاق فکر و همیشه نزدیکش بودید و مصاحبه می کردید، با بقایی به دفتر روزنامه شرق رفتید و… فکر نمی کنید با این اوصاف جنابعالی بسیار نمک نشناس هستید که این حرفها را می‌زنید!

داوری پاسخ داد: اینها که فرمودید خدمات من به احمدی نژاد است یا خدمات احمدی نژاد به من؟ لطفا کمی تامل کنید سپس بنویسید.

آراز نوشت: ارتقا صرفأ اداري نيست. اينكه در ستاد و پیرامون دکتر احمدی نژاد به چنان جایگاهی رسیده بودید و حتی جایگاههای دولتی نیز احراز نمودید، حتمأ مطمح نظر بنده در نگارش بوده. سال ۹۶ که من در دفتر با شما صحبت می کردم، چنین اعتقادی نداشتید.

داوری هم پاسخ داد: از همان جایگاه و بدلیل حمایت از ایشان، چهار بار روانه زندان شدم. خبر دارید؟ ضمنا بنده در دولت آقای خاتمی هم منصب اداری دولتی داشتم.

حمایت صریح از کاندیداتوری قالیباف

او در هفته‌ی گذشته در توییتی به صراحت از قالیباف حمایت کرده بود: مساله گذار از فضای سنت به فضای مدرن و جهش GDP بر پایه تولیدات غیرنفتی در بستر اقتصاد بازار، مساله اصلی امروز ایران است، که بدون یک دولت اقتدارگرا و مطیع رهبری به سامان نمیرسد. در بین کاندیداهای احتمالی، فعلا سردار قالیباف، با توجه به سوابق و کارنامه مدیریت شهری مدرن، پیشتاز است.

«احمدی نژاد برای بار سوم ردصلاحیت می‌شود»

داوری روز قبل از این توییت، در پاسخ به کسی که پرسیده بود « هیچ شانسی برای دکتر احمدی نژاد قائل نیستید؟»، نوشت: محمود احمدی نژاد، قبلا دوبار ردصلاحیت شده است؛ بار اول، غیرمستقیم در سال ۹۲، وقتی اعلام کرد: «احمدی نژاد یعنی مشایی». مشایی ردصلاحیت شد، پس احمدی نژاد، ردصلاحیت شده است. احمدی نژاد برای بار دوم، در سال ۹۶ مستقیما ردصلاحیت شد. او برای بار سوم، ماه آینده ردصلاحیت می‌شود.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا