خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمایش مستند شاهنامه خوانی در ایل قشقایی

روز گذشته 24 اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت قردوسی مستند «شاهنامه خوانی در ایل قشقایی» به کارگردانی پوریا خلیلی در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درآمد.

بر اساس خبر ارسالی «حسین عصاری آرانی» به انصاف نیوز، در این برنامه که با حمایت فرهنگسرای اندیشه، انجمن قشقایی های مقیم تهران و مجتمع صنایع برگزار شد ابتدا امیر بهادر نامداری قره قانی نوجوان قشقایی چند بیت از شاهنامه را خواند و سپس «ارمیا غنی» شاهنامه خوان نوجوان قشقایی به سبک نقالان سنتی برنامه ی خود را اجرا کرد و سپس مستند شاهنامه خوانی در ایل قشقایی به نمایش درآمد.

در ادامه، دکتر اردشیر صالح پور مدرس تاتر و دبیر جشنواره های شاهنامه خوانی اقوام و عشایر و دکتر هادی سیف پژوهشگر پیشکسوت و پرکار هنرهای سنتی ایران و دکتر جوکار سخنرانی کردند و در پایان، گروه موسیقی قشقایی به سرپرستی استاد برزو طیبی پور و با صدای قربان نجفی به اجرای چند قطعه ی موسیقی پرداختند.

در این برنامه که توسط نادر نامداری قره غانی اجرا می شد از حضور پروین بهمنی پژوهشگر فرهنگی ایل قشقایی و دکتر سید محسن هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و همچنین باشگاه شاهنامه پژوهان، انجمن ایران شناسی مهر و سایت خبری امرداد تشکر و قدردانی شد و از طرف انجمن قشقایی های مقیم تهران به دو نوجوان هنرمند قشقایی ارمیا غنی و امیر بهادر نامداری قره غانی لوح تقدیر اهدا شد. در کنار این برنامه نمایشگاه کتابی نیز برپا شد.

4655

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا