خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر هاشمی به حق شهروندی بهایی ها

یک کاربر فیسبوک، با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با یکی از زندانیان به مرخضی آمده [لینک] که از فعالان بهایی ها بوده، ابراز امیدواری کرده آیت الله هاشمی رفسنجانی حالا دیگر با احترام به حقوق شهروندی آنها، دیدگاهی که قبلا داشته است را نداشته باشد.

به گزارش انصاف نیوز، وی نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی٬ در سال ۱۳۴۲ کتابی از «اکرم زعیتر» ترجمه کرده‌است به اسم «سرگذشت فلسطین» که فارغ از جهت‌گیری‌های غلیظ ایدئولوژیک٬ کتاب خوبی برای درک روند تاریخی مساله‌ی فلسطین است. در آخرین پیش‌مقدمه‌ی مترجم در سال ۱۳۸۲ که برای چاپ پنجم کتاب نوشته شده‌است٬ هاشمی مدعی شده که به خاطر ترجمه‌ی این کتاب توسط ساواک حتی شکنجه هم شده‌است.

در پاورقی صفحه‌ی ۷۶ کتاب آمده‌است:

«اخیرا کاملا واضح شده که حزب صهیونیسم و حزب بهاییت که تقریبا در یک زمان به وجود آمده‌اند٬ همکاری‌های مخفی و پشت پرده‌ی فراوانی دارند و شواهد زیادی در دست است که هر دو از یک منبع (دولت‌های استعماری غرب) تغذیه می‌شوند و در داخل ممالک اسلامی٬ یک هدف را تعقیب می‌کنند. هم‌اکنون عده‌ی زیادی از مبلغین بهایی که در ایران فعالیت می‌کنند از افراد زبردست یهودی و از اعضای افراطی حزب صهیونیسم هستند. یکی از سران ثروتمند بهایی که متاسفانه با پشتیبانی استعمارگران فعلا در ایران چند امتیاز مهم اقتصادی و تبلیغاتی را در دست دارد٬ از یهودیان شناخته شده است. خوشبختانه اخیرا مسلمانان عرب٬ ترک٬ فارس و… متوجه خرابکاری‌های این دو حزب خطرناک و جاسوس استعمار شده‌اند و دیر یا زود به زندگی کثیف آن‌ها در داخل سرزمین‌های اسلامی خاتمه خواهند داد».

عکس‌های خانم فائزه هاشمی در جمع بهاییان و برخی هم‌بندان سابق [در زندان اوین] را که می‌دیدم یاد جملات بالا افتادم. امیدوارم آقای هاشمی و هم‌فکران قدیمی‌شان دیگر نگاهی مانند نوشته ی بالا را نداشته باشند و حقوق شهروندی افراد را با داستان‌سرایی‌های بی‌بنیه‌ی این‌چنینی زیر پا نگذارند و از رواداری‌هایی که امروز میان برخی از زندانیان وجود دارد درس عبرت بگیرند».

اشاره ی نویسنده به دوره ی زندان یک ساله ی فائزه هاشمی، دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان اوین به خاطر حوادث پس از انتخابات سال 88 است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا