خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسی سازمان سنجش را پاسخگو می‌کند؟

عباس مهدی‌زاده در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «چه کسی سازمان سنجش را پاسخگو می‌کند؟» نوشت:

آزمون هشتم فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور با برون سپاری سازمان اداری و استخدامی کشور به‌عنوان کارفرمای ثبت نام تا اعلام نتیجه آزمون به سازمان سنجش اموزش کشور به‌عنوان پیمانکار و متولی اجرای آن در حالی مراحل مصاحبه داوطلبان قبول شده مرحله اول آزمون دارد انجام می‌گیرد که برخی از داوطلبان بومی این آزمون به دلیل ضعف اطلاع رسانی پس از ثبت نام اولیه از امتیاز و ضریب بومی بودن با وجود ارایه گواهی استشهاد محلی ده سال سکونت محروم شده‌اند و سازمان سنجش نیز تاکنون در رفع تبعیض و احقاق امتیاز بومی آنان استنکاف و مخالفت نموده است. در این راستا مستدعی است سخنگوی سازمان سنجش به پرسش‌های ذیل اصحاب رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخ جامع و مستدل ارایه نماید:

یکم؛ آیا اطلاع رسانی پیامکی و نیز یادآوری اطلاعیه اینترنتی صرفا در سایت سازمان سنجش در دو تاریخ مهرماه 99 و آذر ماه پس از ثبت نام قطعی داوطلبان آزمون می‌تواند مبنای اتمام حجیت برای متقاضیان واجد شرایط بومی بودن باشد؟ و قاعده منطقی عندالمطالبه بودن و به تبع آن عندالاستطاعه شدن محاسبه امتیاز بومی داوطلب منتفی خواهد بود؟

دوم؛ آزمون استخدامی مانند آزمون دکتری، نیمه متمرکز و دو مرحله‌ای است نمرات و امتیازهای جداگانه مرحله کتبی با نمرات مرحله مصاحبه و سایر امتیازات مکتسبه با وزن های معین شده، معیار قبولی داوطلبان است همانطور که در اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی آمده که می‌توان نمره امتیاز بومی از داوطلب کسر شود آیا نباید به داوطلب بومی واجد شرایط در همان کد رشته محل رقابت با سایرین امتیاز بومی اضافه گردد؟

سوم؛ از انجا که احراز شرط ده سال سکونت بومی بودن از طریق سامانه‌های مستند قابل استعلام با کد ملی داوطلب مانند سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 مرکز آمار ایران و یا سامانه کد پستی کشور و سیستمی انجام نشده است و فرم استشهاد محلی سکونت با تایید کلانتری‌ها سهل‌الوصول و غیر متقن بوده است آیا تایید برگ استشهاد محلی موجود قابلیت راستی آزمایی دارد؟ چرا برخی داوطلبان بومی واقعی جامانده‌اند و تکلیف چیست؟

چهارم؛ چرا برای برخی داوطلبان بومی ساکن شهرهای کوچک و بخش های تابعه مراکز استان‌ها که اتفاقا ثبت بومی در سامانه سنجش را نیز داشته‌اند و کد رشته محل جداگانه از شهر مرکز استان دارند امتیاز بومی محاسبه نشده است؟
پنجم؛ منظور از “ضوابط ابلاغی” اعلام شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در مکاتبات سازمان سنجش دقیقا چیست؟ چرا که مسولان ارشد آن سازمان، حسن اجرای آزمون در تمامی موارد آن و ثبت و محاسبه امتیاز بومی واجدین شرایط قبول شده آزمون را در اختیار سازمان سنجش می‌دانند و لاغیر، به‌راستی مفهوم این تناقض کجاست ؟ و چه کسی پاسخگوی اصلی است؟ و اما به درستی راهکار صواب چیست؟

فی‌الواقع سازمان سنجش می‌تواند جهت برقراری ترازوی برابری و رقابت عادلانه داوطلبان بومی در کد رشته محل‌ها صرفا برای آن دسته از داوطلبان بومی قبول شده که در مهلت مقرر یک هفته‌ای پس از اعلام نتایج اولیه آزمون تقاضای مکتوب امتیاز بومی خود را به پیوست فرم تایید شده بومی موجود در پرونده آنان در سامانه درخواست‌ها سازمان سنجش داده‌اند و شماره نامه ثبت شده دارند، امتیاز بومی آنان را محاسبه نماید بدون آنکه نیاز باشد کارنامه جدیدی برای این داوطلبان قبول شده مرحله اول آزمون هشتم فراگیر صادر نماید و امید که چنین بادا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا