خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزهای پرتلاطم لطف اللهیان

توحید مهدوی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «روزهای پرتلاطم لطف اللهیان» نوشت:

حمید لطف اللهیان این روزها لحظات پر استرس و پر تلاطمی را پشت سر می گذارد، او می داند که در دولت رییسی جایگاهی ندارد بنابراین تنها راه حضور او در قدرت و سیاسی، صندلی پر حاشیه شهرداری اردبیل است.

او دو بار از پارلمان محلی رای اعتماد گرفته است، یک بار در سال ۹۴ علیرضا‌ سلیمانی را از پیش رو برداشت و با رای سرنوشت‌ساز آن عضو شورا و به برکت جلسات محله خیرال‌ شهردار اردبیل شد و سال ۹۶ هم به سبب جلسات جاده سرعین، سیدحامد‌ عاملی را شکست داد و شهردار اردبیل شد.

اما ۱۴۰۰ تفاوتی معنادار با سال های ۹۴ و ۹۶ دارد، فضای سیاسی شهر متفاوت‌تر از فضای آن سال‌ها است و چهره‌های تاثیرگذار خارج شورا تغییر یافته‌اند و این می‌تواند پاشنه آشیلی برای لطف اللهیان باشد.

لطف اللهیان می داند رایزنی و لابیگری در چه فضایی‌ رخ می دهد و او البته دو بار ثابت کرده است که در پس چهره آرام و البته متکبرانه‌ او، بازیگردان‌‌ قهاری حضور دارد که می تواند صحنه بازی را به هم زده و به نفع خود تمام کند.

لطف اللهیان در داخل شورا مشکلی ندارد، در شرایط فعلی حداقل ۵ نفر از اعضای شورای ششم با او موافق هستند و می تواند از بین ۶ عضو دیگر یک رای را بگیرد همانطور که سال ۹۴ در لحظات پایانی رای سرنوشت ساز را به سبد رای خود اضافه کرد؛ شاید مهمترین مخالف او در بین اعضا‌ی شورا، میرمحمد‌ سیدهاشمی باشد که به نظر می رسد توانایی، مهارت و جسارت لازم را برای لیدری در بین اعضای شورا جهت عبور از لطف اللهیان را نداشته باشد.

مهمترین رقیب لطف اللهیان چهره های تاثیرگذار خارج از شورا هستند، چهره هایی که هر کدام می توانند برای او رقیب تراشی کنند بنابراین باید حواس لطف اللهیان به خارج از شورا باشد و برای هر کنش احتمالی، واکنش عقلایی در نظر بگیرد تا بتوانند کرسی شهرداری را حفظ کند و گرنه حذف او در روی کاغذ سهل‌ ممتنع به نظر می‌رسد. لطف اللهیان البته باید به این نکته هم توجه کند که یحتمل دو یا سه نفر از اعضای شورای ششم به مرور زمان به خصوص در سال ۱۴۰۲ از شورا استعفا دهند بنابراین رایزنی با این افراد تابع شرایط خاصی است که می تواند عامل دردسرسازی‌ برای شهردار ماندن او باشد و از طرف دیگر یک‌ یا‌ دو‌ عضو شورا هم رقیب بالقوه‌ای برای لطف اللهیان هستند و حتی احتمال رفتار انتحاری هم از طرف مخالفان او در بین اعضا دور از تصور نیست.

حال او مانده است و تعداد معدود اطرافیانش و روزهای سخت، لابیگری های طاقت‌فرسا و رقبایی که هنوز مشت خود را باز نکرده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا