خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بحرین رتبه اول زندانیان در خاورمیانه

فهرست «خلاصه ای از وضعیت زندانها در جهان» انتشار یافته توسط تارنمای مطالعات زندان (Prison Studies ) نشان می دهد که بحرین از نظر میانگین شمار زندانیان در خاورمیانه در رتبه اول قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، فهرست یاد شده به ترتیب شلوغ بودن زندان ها نام 12 کشور منطقه را درج کرده است که به ترتیب عبارتند از : بحرین ، رژیم صهیونیستی ، امارات ، عربستان ، اردن ، لبنان ، عراق ، کویت ، سوریه ، یمن ، قطر و عمان .

تارنمای مزبور در فهرست خود به طور مشروح وضعیت زندان ها در بحرین را شرح داده است.

بر اساس گزارش حقوق بشر انتشار یافته از سوی وزارت خارجه آمریکا در دسامبر سال 2013 شمار زندانیان در بحرین 4028 نفر است که با توجه به جمعیت یک میلیون و 340 نفری این کشور از هر 301 شهروند یک نفر در زندان بسر می برد.

بر پایه فهرست یاد شده 27.5 درصد زندانیان در بحرین در انتظار محاکمه بسر می برند و 4.7 درصد زندانیان را زنان و 2.3 درصد بازداشت شدگان را افراد خردسال و نوجوان تشکیل می دهند.

همه زندانیان بحرین در چهار زندان الحوض الجاف و جو و عیسی ویژه زنان و مرکز بازپروری و اصلاح بازداشت شدگان توزیع شده اند.

شایان ذکر است که «خلاصه ای از وضعیت زندان ها در جهان» World Prison Brief یک پایگاه اطلاعاتی است که در مورد زندانها در جهان گزارش منتشر می کند و اطلاعات در آن هر ماه یک بار روزرسانی می شود. این پایگاه در بردارنده دو فهرست در مورد زندان ها یکی در سطح مناطق و دومی در سطح جهان است.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد : دولت بحرین با اعمال ظلم و ستم شدید علیه رهبران مخالف روند اصلاحات را در این کشور در هم کوبیده است و در همین راستا شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را به دلیل ایراد دو سخنرانی مسالمت آمیز انتقادآمیز از دولت به جای چهار سال به 9 سال زندان محکوم کرد.

سازمان مزبور توضیح داد: این حکم نشان می دهد که بحرین با هر گونه مخالفت مسالمت آمیز مخالف است و مقامات بحرین به وخامت پرونده خود در خصوص حقوق بشر و درخواست های آمریکا و سازمان ملل در ارتباط با آزادی شیخ علی سلمان اهمیتی قائل نیستند.

سازمان از ادامه سرکوب مخالفان در بحرین ابراز تاسف کرد که باعث شده بسیاری از فعالان سیاسی کشور را ترک کرده و در اروپا درخواست پناهندگی سیاسی کنند و آن دسته از مخالفان که همچنان در بحرین بسر می برند از سوی مقامات امنیتی این کشور به شدت تحت نظر قرار دارند و رژیم آل خلیفه همچنان مخالفان را از سفر و داشتن تابعیت محروم کرده و آنها را به خارج از کشور تبعید می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا