خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این هفته در دانشگاه‌ها چه گذشت؟

این هفته دانشگاه روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت. از ماجرای گرفتن عکس یادگاری در مقابل سردر تا اهدای دو هزار ماسک به سفارت کره‌جنوبی و حضوری شدن دانشگاه‌ها مسائلی است که در ادامه به خلاصه‌ی از آنها خواهیم پرداخت.

از دانشجویان بی‌حجاب دانشگاه تهران تا واکنش کیهان

در طی هفته‌ی گذشته انتشار عکس دسته جمعی تعدادی از زنان بی‌حجاب که لباس فارغ التحصیلی پوشیده بودند و در مقابل سردر عکس یادگاری می‌گرفتند، جنجالی شد. در واکنش به این اقدام گروهی از زنان چادری با روسری و ماسک قرمز در یک روز بارانی در مقابل سردر دانشگاه عکس گرفتند و سرود خواندند.[لینک]

چند روز بعد از این اتفاق گروهی از دانشجویان همین دانشگاه عکسی را منتشر کردند که دانشجویان دختر یکی در میان حجاب داشتند و اظهار کردند این تصویر واقعی دانشگاه است.

همچنین روزنامه‌ی کیهان در واکنش به دانشجویانی که بدون حجاب عکس گرفتند، نوشت: ظاهراً مسلمان اسلام آمریکایی پیوسته در حال حساسیت‌زدایی جامعه از منکراتی هستند که ساده‌انگاری آنها نتیجه‌ای جز استحاله انقلاب از اصول بنیادین خود را به دنبال نخواهد داشت.

این روزنامه در ادامه گفته بود: قانون حجاب اسلامی از جمله سنگرهایی است که تاکنون از دست درازی طیف غربزده و لیبرال در امان مانده و علیرغم راه‌اندازی کارزارهای مذبوحانه‌ای همچون «چهارشنبه‌های سفید»، پایبندی به عفاف و حجاب اسلامی کماکان از خصایص همیشگی بانوان ایرانی محسوب می‌شود.

علاوه‌بر واکنش کیهان به این مسئله کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به این عکس‌ها واکنش نشان دادند.

گزارش انصاف نیوز از وضعیت سردر دانشگاه تهران در روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه را [اینجا] بخوانید.

اهدای دو هزار ماسک به سفارت کره‌جنوبی

جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در واکنش به اهدای ماجرای ۲ هزار ماسک از سوی کره جنوبی، بسته‌ای حاوی همین تعداد ماسک را در مقابل سفارت گذاشتند.

در چند ماه اخیر درگیری‌ها بابت پرداخت بدهی هفت میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران بالا گرفته است.

در ماه گذشته با شایعه پخش کمبود بنزین در انگلیس عده‌ای از دانشجویان امام صادق چند دبه بنزین به سفارت انگلیس بردند.

این اقدامات واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

دانشگاه‌ها حضوری شد؟

زمزمه‌های حضوری شدن دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان‌ماه شنیده می‌شد اما سخنگوی ستاد آموزش حضوری دانشگاه‌ها به ایسنا گفته بود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان ماه جاری می توانستند نسبت به ازسرگیری آموزش حضوری دانشجویان خود اقدام کنند. اما برخی از آنها، آغاز آموزش حضوری دانشجویان را به آذر ماه موکول کردند.

سخنگوی ستاد ازسرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ همچنین تاکید کرده بود که اگر واکسیناسیون دانشجویان همگی انجام شود، امتحانات پایان ترم حضور خواهد بود.

مشکل ثبت نام ترم جدید در دانشگاه آزاد

در این هفته بخشی از دانشجویان دانشگاه آزاد در ثبت‌نام ترم جدید دچار مشکل شدند و نامشان در سیستم ثبت نام نیامده بود.

این مشکل از آنجا پیش آمده بود که سیستم ثبت نام اینترنتی برای آن دانشجویانی که بدهی ولو اندکی داشتند بسته بود.

این کار باعث اعتراض‌ها و انتقادهایی به دانشگاه آزاد شد.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا