خرید تور تابستان

واکنش مشاور رئیسی به اظهارات مولوی گرگیج

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب گفت: همه ما باید تابع رهبری باشیم که می‌فرمایند، نه شیعه و نه سنی نباید به مقدسات، صحابه پیامبر و همسران پیامبر توهین کنند و ما باید تابع چنین رهبری باشیم که همه را به وحدت توصیه می‌کنند و از دامن‌زدن به اختلافات جزئی برحذر می‌دارند.

دکتر عبدالسلام کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است و این نه تنها امروز، بلکه از گذشته هم مدنظر بزرگان اهل سنت و اهل تشیع بوده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب اذعان داشت: در احادیثی آمده است که المسلم اخ المسلم، و بالاتر از همه اینها حکم صریح آیات قرآنی است که می‌فرمایند انما المومنون اخوه، یعنی این است و جز این نیست که تمامی مسلمانان مومنان برادر یکدیگرند.

وی افزود: پس باید بین برادران با صلح و آرامش رفتار کرد و این مطالبه خدا و رسول خداست که همه مسلمین با هم زندگی کنند چون ریشه، تنه، قبله و اصول و عقاید و قرآن و خدا و پیامبر آنها یکی است.

کریمی تصریح کرد: اختلاف بین مذاهب اسلامی در استباطات و اجتهادات است و اختلاف در استنباط مجتهدین و مراجع از منبع واحد قرآن است.

به گفته کریمی، ریشه همه مسلمانان یکی است و این اختلاف در مذهب است نه در دین، و چون دین ما یکی است باید متحد باشیم و در این دنیای وانفسا که هر کس می‌خواهد به نوعی به ما ضربه بزند نباید کاری کرد که ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.

وی عنوان کرد: ویژگی ما باید مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، باشیم نه اینکه شیعه و سنی علیه همدیگر موضع‌گیری کنند‌، این اختلاف حرام است و این خواسته خدا و رسول اکرم نیست.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب تصریح کرد: خداوند خطاب به همه مسلمین فرموده است، نزاع نکنید و گرنه سست می‌شوید و هیبت و شکوه شما از بین می‌رود پس کسانی که به اختلافات دامن می‌زنند نه شیعه واقعی و نه سنی واقعی هستند.

کریمی اضافه کرد: شیعه واقعی و یا سنی واقعی یکی هستند چون همه دل در گرو اسلام، قرآن، خدا و پیغمبر دارند و باید مانند برادر زندگی کنیم.

وی در ادامه گفت: عشق و علاقه و محبت به اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) خاص یک مذهب نیست بلکه مربوط به دین است و دین حکم می‌کند باید نسبت به نزدیکان پیامبر و اهل بیت مودت و عشق داشته باشیم.

وی همچنین گفت: آیه ۲۳ سوره شورا هم خطاب به پیامبر می‌فرماید، ای پیامبر بگو هیچ مطالبه‌ای جز ابراز عشق و علاقه به نزدیکانم ندارم، پس واجب است همه ما هم در دل و هم در ظاهر به اهل بیت عشق بورزیم و این جزئی از دین ماست.

کریمی ادامه داد: اهل سنت کردستان به درازای تاریخ ثابت کرده که هم و غم آنها علاقه به اهل بیت است و مصادیق آن را در اسامی فرزندان، سوگندهای آنان به امام حسین و یا توسل به امام رضا می‌توان مشاهده کرد پس نباید کاری کرد که این وحدت و عشق و علاقه خدشه‌دار شود.

وی در بخش پایانی سخنانش اذعان داشت: همه ما باید تابع رهبری باشیم که می‌فرمایند، نه شیعه و نه سنی نباید به مقدسات، صحابه پیامبر و همسران پیامبر توهین کنند و ما باید تابع چنین رهبری باشیم که همه را به وحدت توصیه می‌کنند و از دامن‌زدن به اختلافات جزئی برحذر می‌دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام برادران عزیز اولا با اینکه فیلم اصلیش همه جا هست، به طرز مضحکی خودش سخنانش را سانسور و بازپخش کرده! و این بیانیه اش بیشتر مضحکه است تا عذرخواهی! فیلم توهین و تکفیر اهل سنت عزادار امام حسین و بعدا به تناقض و با ریختن اشک تمساح که در سایتها موجود هست، نمونه ای از یک فیلم از دغلبازیهایش این وهابی هست نه سنی. جامعه روحانیت و قوه قضائیه باید در مقابل این دغلباز منافق و دروغگو هوشیارتر باشد توهین و دروغگویی این آقا فقط این مورد نیست. توبه گرگ مرگ است. در ضمن این آقا وهابیست نه سنی و علمای اهل سنت نیز بلافاصله از او و سخنانش دائما تبری جسته اند و در این مورد بخصوص بیشتر از او اعلام برائت کرده اند پس در حقیقت این آقا سنی و مورد حمایت اهل سنت نیست که بخواهیم به خاطر وحدت و اخوت بین شیعه و سنی او را عفو کنیم او سالهاست تریبون وهابیت در ایران است، پس حداقل باید او از مسندش برکنار شود. گذشت او اشتباه محض است، مطمئن باشید او به خاطر این حماقت برخواهد گشت و به ریش من و شما خواهد خندید. توهین کن، بعدش فیلم رو سانسور کن، بعدش فیلم عذرخواهی راه بنداز، ( البته اینکه عذرخواهی نیست! داره میگه ببخشید که اشتباه برداشت کردید! و تحریف کردید! بیشتر تهمت است و توهین به شعور مردم و علماست تا عذرخواهی!)بعد هم عفو بگیر، و باز هم دوباره به خیانت ادامه بده! باز هم تاکید میکنم منظورش از فیلم سخنانش، فیلمیه که بعدا خودش به صورت مضحکی تقطیع کرده و در کانال تلگرامی خودش گذاشته است و ادعای تحریفش هم خود توهین به نظام و دروغی دیگر است. این آقا اگر آدم صادق و درستی بود باید فیلم اصلی را میگذاشت و رسما بدون هیچگونه تهمتی رسما باید عذرخواهی و اعلان پشیمانی میکرد و خودش کنار میرفت. دقت کنیم این عذرخواهی نیست تهمت تحریف به ما زده است. فتامل برادران بزرگوار.

    3
    2
  2. قوه قضائیه همانطور که در مورد توهین به مقدسات اهل سنت در شبکه پنج صدا و سیما و همچنین در مورد نقد اظهارات یکی از مراجع (نه توهین) ورود کرده و واکنش نشان داد، باید در مقابل توهین به ائمه اطهار (نه نقد) بیش از پیش و به طریق اولی و با شدت بیشتری ورود پیدا بکند.
    بسم الله راه باز و جاده دراز ببینیم چکار خواهید کرد.
    حسن روحانی که فعلا تا حالا نه احضار شد و نه محاکمه شد.
    حداقل این یک قلم را دریابید.

    4
    3
  3. من خودم سنی هستم و به نظرم کارشون بسیار زشت و به دور از شریعت اسلامی است و حتما باید در این مورد باید حتما رسیدگی بشه و تقاص کار شون رو ببینن.

    4
    4
  4. ماده 267 قانون.مجازات های اسلامی رو بخونید.
    حکم کسی که توهین کند به مقدسات اسلام و.پیامبر و فرزندانشون.و.حضرت زهرا اگر مشمول ساب النبی باشد اعدام و اگر نباشد 1تا 5سال حبس دارد.

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا