خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هدف و غایت اخلاقی انقلاب 57، یک خاطره و داوری مردم!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی با عنوان «هدف و غایت اخلاقی انقلاب 57، یک خاطره و داوری مردم!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، به بهانه‌ی ایام سالگرد پیروزی انقلاب نوشت:

رساندن جامعه به «مکارم اخلاق» هدف بعثت است(بحارالأنوار 67: 372) و انقلاب اسلامی در راستای انقلاب پیامبران و برای تحقق بخشی به غایت آنان بود. آقای سیدمصطفی تاجزاده در دوران 6 ساله محکومیتش بعد از اعتراضات 88 در زندان اوین، نامه‌های متعددی به رهبری نوشتند که خواندن آن‌ها را به همگان توصیه می‌کنم. ایشان در اولین نامه خود به رهبری نوشتند:

«انقلاب ما برای دنیای معاصر پیام پیشرفت، توسعه، علم، فناوری، حتی دموکراسی و آزادی بیان نداشت، چرا که در این عرصه‌ها دیگران گام‌هایی بسیار بلند برداشته‌اند و تجاربی عظیم اندوخته‌اند که سرمایه ما و انقلاب ما باید تلقی شود. آن چه این انقلاب را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز می‌ساخت، «پیام معنوی و اخلاق» برای بشریت گرفتار آمده در زندگی مصرف زده و مادی امروز بود و همین پیام و ویژگی بود که نظر دنیا را به «انقلابی به نام دین»، به رهبری «مردی روحانی» جلب کرد. مرحوم امام بیش از همه به این ویژگی توجه داشت. ایشان در نامه به گورباچف، او را به عبور از مارکسیسم به سوی آزادی و دموکراسی تشویق نکرد، آن راهی بود که لامحاله بشر امروز در آن حرکت می‌کند، قصد امام از آن نامه آن گونه که در ملاقات با ادوارد شوارد نادزه به وی متذکر شد، گشودن درهایی به سوی آسمان به روی آقای گورباچف بود. آن نامه تنها یک پیام داشت و آن این بود که مشکل شما در پیروی از مارکسیسم قبل از دیکتاتوری و فراتر از محرومیت از حقوق و آزادی‌های اساسی، مادیت زمینی و محرومیت از اخلاق و معنویت آسمانی بود بنابراین با افتادن به دامان دنیای مادی و اسارت در زندگی مصرف زده و عاری از معنویت غرب سرمایه‌داری اشتباه گذشته را تکرار نکنید»

برای تأیید ادعای «اخلاق محوری انقلاب»، یک خاطره از شهید بهشتی از رهبران روحانی انقلاب مفید و پیام‌دار است. آقای «رضا امین» در یادداشتی می‌نویسد: «وقتی مرحوم کیانوری(دبیر اول حزب توده) در مناظره‌های سال‌های ۶۰ در مقابل مخالف خود یعنی مرحوم بهشتی در «تلویزیون انقلاب اسلامی»، آیاتی از قرآن را اشتباه خواند، بهشتی اشتباه او را روی کاغذ نوشت و کاغذ را زیر میزی و پنهانی به کیانوری داد تا اشتباهش را در برنامه زنده تلویزیون اصلاح کند! کیانوری بعد از جلسه از بهشتی پرسید: چرا چنین کردی؟ در حالی که می‌توانستی از همین خطای من برای تخریبم در تلویزیون بهره ببری و مرا در مناظره به باد نقد تندی بگیری؟ بهشتی به او گفت: «انقلاب نکردیم که در تلویزیون جمهوری اسلامی انسان‌ها را تخریب کنیم، بلکه انقلاب کردیم که انسان‌ها را هدایت کنیم.»

امروز در چهل و سومین سالگرد انقلاب بر مسئولان نظام، رادیو تلویزیون و دیگر ارگان‌های تبلیغی لازم است قبل و مهم‌تر از ارائه گزارش پیشرفت‌های نظام در میدان‎های اقتصادی، نظامی و… به ارائه وضعیت نظام و مردم در میدان اخلاق بپردازند تا معلوم شود آیا در این میدان هم مثل دیگر میادین بلکه بیشتر از آنها شاهد پسرفت اخلاقی جامعه هستیم یا این که جامعه به قله‌های اخلاق نزدیک شده و جوانمردی، صداقت، گذشت، فداکاری، ایثار، سخت‌کوشی، پوشاندن عیوب، سعی در بلند کردن هم‌دیگر و …؛ در جامعه بروز و ظهور قوی داشته و دورویی، نفاق، دروغ‌گویی، دزدی، اختلاس، جعل، تن‌پروری، افشاگری، آبروبری، خیانت و … اگر چه ریشه‌کن نشده ولی به ندرت یافت می‌شود!

امید که در سالگرد پیروزی انقلاب نگاهی دوباره به اهداف و شعارهای انقلاب و میزان تحقق آنها داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز عزیز سلام
    پیش از هر چیز از افرادی که در اظهار نظرهایشان به وبسایت شما و مدیر شجاعش اهانت میکنند بنده صمیمانه عذرخواهی میکنم .

    اما نظر بنده :
    «انقلاب نکردیم که در تلویزیون جمهوری اسلامی انسان‌ها را تخریب کنیم، بلکه انقلاب کردیم که انسان‌ها را هدایت کنیم.»(بخشی از متن بالا )

    خُب پس چرا آقایان اجازه دادند احمدی نژاد اخلاق را در جمهوری اسلامی هدف قرار دهد ؟!!!!
    چرا اجازه دادند در مناظره با مهندس موسوی آنقدر توهین کند (حتی اگر حق هم با او بود شیوه بیانش جنایتکارانه بود )؟

    می دانید چه خانواده هایی بخاطر همان مناظره از هم جدا شدند و اکنون 12 سال است که قطع ارتباط شده و ایجاد دشمنی کرده .

    ایران امروز هیچ شباهتی با ایران قبل از 1357 ندارد ، ایران امروز ، ایران دشمنی ها ، فسادها ، نامردی و نامردمی ها شده به قول آقای سید محمد خاتمی که در شیراز پیش از انتخابات سال 1388 سخنرانی کردند بیان کردند :
    امروز اخلاق در جمهوری اسلامی به خطر افتاده است!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا