خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهمانی خدا را عزاخانه نکنید

محمد مهاجری طی یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: دیشب تلویزیون ماتم سرا شده بود. هر چه مناجات و مداحی سوزناک می توانست پخش کرد.

همه اینها برای استقبال از ماه خدا بود. انگار فرارسیدن ماه رمضان، عذابی الیم بود که بر صداوسیما نازل شده بود. لابد قرار است همین حال و احوال تا آخر ماه رمضان ادامه یابد. اینکه القا شود همه ما گناهکاریم و باید با گریه به مهمانی خدا برویم واقعا چه شوقی را برمی انگیزد؟ چه خدایی را ترسیم می کند؟

گریه و مناجات و انابه، از نوع ارتباطاتی است که هر شخص می تواند با خدای خویش داشته باشد. اتفاقا این انابه ها به نشاط روحی و درونی منجر می شود و انرژی بیشتری برای حضور در جامعه وتعامل با مردم پدیدار می کند. اما اینکه تلویزیون و رادیو تبدیل به غمخانه شودیعنی چه؟ تعمدی در کار است که ماه خدا را از چشم خلق بیاندازند؟

کاش تلویزیون از برخی برنامه هایی که در کشورهای اسلامی پخش می کرد تقلید کند و عینا آنها را به نمایش بگذارد.

این مکتب گریه که تلویزیون در ماه رمضان به راه انداخته ( به استثنای روز و شب های ضربت خوردن و شهادت حضرت امیر(ع) که همه آن را می پذیرند) جز ایجاد روحیه افسرده و فضای غمزده و نیز گریز از دین هیچ نانی برای کسی ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چند نکته در خصوص افاضات جناب مهاجری:
    اولا ایکاش ایشان و انصاف که متاسفانه بر خلاف نام منتخب بر خود بسیاز غیر منصفانه مطلب منتشر می کند مقداری انصاف به خرج می دادند و اگر نقدی دارند منصفانه بیان می داشتند برای نمونه مهاجری در بخشی از مطلب خود می نوسد « دیشب تلویزیون ماتم سرا شده بود. هر چه مناجات و مداحی سوزناک می توانست پخش کرد» اگر منظور جناب مهاجری شب اول ماه مبارک است خود شان لطف کنند بر نامه های هر 22 شبکه تلوزیون در شب مذکور کنترل و میزان ساعات پخش مداحی و یا مناجات را ذکر نمایند تا مشخص شود ادعای جناب مهاجری درست بوده یا خیر بنده مطمئنم اگر شب مورد نظر جناب مهاجری مثلا از 20 شروع شود و تا 24 شب ادامه داشته باشد جمعا در تمام 22 شبکه تلوزیون پخش مناجات به 2 ساعت هم نمی رسد ( تا جایی که یادم هست مداحی هم پخش نشده مگر دربین مناجات خوانی آنهم بسیار مختصر ) آنوقت چطور می توان گفت تلوزیون ماتم سرا شده بود . مگر اینکه قلب و جان جناب مهاجری در اثر مشاهد برنامه های بیش از اندازه شاد شبکه ها چنان از مناجات و یاد خدا دور شده باشد که حتی طاقت شنیدن همین مختصر مناجات با خدای غفور را هم زیاد پندارد .( ان شاء الله که اینچنین نیست ).
    دوما جناب مهاجری مناجاتی که در تلوزیون پخش می شود اکثرا از منابع معتبر دینی و به نقل از ائمه معصومین است که اتفاقا بنابر فرمایش خود ایشان با قرائت آنها به درست ترین شکل وبا کامل ترین مضامین با خدا مناجات می کنیم که یکی از نتایج اش نشاط روحی و درونی است . متعجبم از اینکه شما در انتهای متن خود گفته اید «این مکتب گریه که تلویزیون در ماه رمضان به راه انداخته ( به استثنای روز و شب های ضربت خوردن و شهادت حضرت امیر(ع) که همه آن را می پذیرند) جز ایجاد روحیه افسرده و فضای غمزده و نیز گریز از دین هیچ نانی برای کسی ندارد.» مگر میشود انسان کمیل بخواند و ابوحمزه بخواند ، افتتاح بخواند و…. بقول شما افسرده شود .
    جناب مهاجری افسردگی این است که انسان به جایی رسیده باشد که خواندن کمیلی که از بهترین انسانها به ما رسیده است و خودش نیز چنان با همین مضامین در نخلستانهای کوفه با خدا مناجات و انابه می کرد که گاهی از هوش می رفت را موجب افسردگی بدانیم والسلام /لعلکم تتفکرون

  2. جناب مهاجری شاید فیلم رقص اردکی تتلو روح شما را آرام کند در همین انصاف بارگذاری شده ببیند باشد که رستگار شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا