خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارزیابی گالوپ از آخرین وضعیت محبوبیت نامزدهای انتخابات آمریکا

ایرنا نوشت: نظرسنجی تازه گالوپ نشان می دهد که حزب دموکرات آمریکا بعد از برگزاری کنوانسیون این حزب نسبت به جمهوری خواهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

موسسه پژوهشی گالوپ در نظرسنجی که بعد از برگزاری کنوانسیون های دو حزب آمریکا برگزار شد، از رای دهندگان آمریکایی پرسیده است که با در نظر گرفتن آنچه در کنوانسیون های هر دو حزب شاهد آن بوده اید آیا نظرتان در مورد این دوحزب مثبت تر است و یا منفی تر؟

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد درحالی که محبوبیت حزب جمهوری خواه آمریکا بعد از برگزاری کنوانسیون این حزب به 35 درصد رسید و محبوبیت دموکرات ها بعد از کنوانسیون این حزب به 44 درصد رسیده است.
بر اساس این نظرسنجی، درصد آمریکایی هایی که نسبت به حزب دموکرات کشورشان نظر مثبتی ابراز کرده اند با آنهایی که اعتبار زیادی برای این حزب قائل نشده اند، تقریبا برابر است و در مقابل 44 درصد آمریکایی های طرفدار حزب دموکرات، 42 درصد از آنها این حزب را فاقد ارزش دانسته اند.
بر همین اساس فاصله میان جمهوری خواهان طرفدار نامزد این حزب و مخالفان او به طور بی سابقه ای زیادتر شده و در حالی که فقط 35 درصد از آنها به این حزب و نامزد آن رای حمایت داده اند، 52 درصد از آنها حزب جمهوری خواه و نامزد آن را بی اعتبار دانسته اند.
این نظر سنجی در 2 دوره و در فاصله روزهای 18 تا21 ژوئیه یعنی بعد از برگزاری کنوانسیون جمهوری خواهان و بعد در روزهای 25 تا 28 همین ماه و بعد از کنوانسیون دموکرات های آمریکایی انجام شده است.
در همین نظرسنجی 36 درصد از شرکت کنندگان گفته اند که به دونالد ترامپ رای خواهند داد در حالی که 51 درصد کلینتون را نامزد مورد تایید خود نام برده و گفته اند که قطعا به او رای خواهند داد.
موسسه گالوپ به این نکته نیز اشاره کرده است که برای اولین بار از سال 1984 تا کنون، درصد آمریکایی های جمهوری خواهی که بعد از برگزاری کنوانسیون این حزب گفته اند به یک نامزد جمهوری خواه رای خواهند داد به مراتب کمتر از آنهایی است که گفته اند به او رای نخواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا