خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکری‌هاشمی: واردات اتوبوس دست‌دوم در شأن مردم ما نیست

واکنش عضو شورای شهر تهران به خبر انصاف نیوز

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در واکنش به خبر چند روز پیش انصاف نیوز، ضمن مخالفت با واردات اتوبوس دست‌دوم، خواستار اهتمام دولت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی گفت: شورای شهر تا کنون مجوزی برای واردات اتوبوس شهری دست دوم به شهرداری تهران صادر نداده است.

او ادامه داد: پیش‌تر هم گفته ایم که اصولاً خرید و واردات اتوبوس دست دوم، نه تنها به لحاظ فنی مقرون به صرفه نیست، بلکه در شأن مردم ایران هم نیست که خودرو کارکرده کشور دیگری را مورد استفاده قرار دهند.

عضو دوره ششم پارلمان پایتخت با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر تهران گفت: البته برای تامین کسری ناوگان اتوبوس شهری، که حدود 7هزار دستگاه است، شهرداری قادر نیست تمام نیاز خود را از منابع خودش تامین کند و دولت باید در خرید اتوبوس‌های داخلی و حتی اتوبوس‌های نو وارداتی، نقش حداکثری ایفا و به تعهدات خود عمل کند.

تشکری‌هاشمی حمایت از تولید داخلی را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: اتوبوس‌های تولید داخل، استانداردهای اجباری کشور را دریافت کرده‌اند و خوشبختانه صنعت‌گران ما توانسته‌اند به دانش فی تولید موتور و سایر قطعات اصلی اتوبوس دست پیدا کنند.

او گفت: هفته گذشته بازدیدی از چند اتوبوس‌ساز بزرگ کشور داشتم که آمادگی خود را برای تولید اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری تهران اعلام کردند.

تشکری‌هاشمی با تاکید بر مشکلات مالی شهردای تهران ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان اتوبوس آمادگی‌شان را برای فراهم‌کردن تسهیلاتی مانند دریافت غیرنقدی و تهاتر اعلام کرده‌اند که فرصت بسیار خوبی برای شهرداری تهران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چطور در شأن مردم ما نیست! مردم می‌خوان شبها تو اتوبوس بخوابند دیگه، روزها هم برای بیگاری برن سر کار و آخر برج هم هشت شون گرو نه شوند باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا