خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با فرمانده سپاه و دیگر مسئولان امنیتی

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

از روز مرگ مظلومانه «دختر کرد خانم مهسا امینی» تا امروز(7/8/1401) 44 روز است که کشور ناآرام است و متأسفانه علی‌رغم همه نصیحت‌ها، مسئولان در درجه اول و معترضان در رده دوم، خواه ناخواه به سوی «برادرکشی» متمایل شده و هر روز با خبر مرگ چند نیروی امنیتی، بسیجی و انتظامی یا چند جوان معترض که به خیابان آمده و فریاد اعتراض بلند کرده‌اند، مواجهیم و با همه فشارها و کتمان‌ها، همه مردم از این «مرگ‌های تلخ» باخبر می‌شوند و اندوه می‌خورند و برایشان هم فرقی نمی‌کند که چه کسی کشته شده؛ جوان انقلابی یا ‌جوان اغتشاشگر زیرا هر دو فرزندان این مردم‌اند؛ و اسف‌انگیزتر این که مردم برای جلوگیری از این «برادر کشی» راهی ندارند و مسئولان هم که توان دارند، کار مفیدی نمی‌کنند.

در این مدت بارها و بارها مسئولان بخصوص سرداران و دیگر رجال امنیتی و شبه امنیتی با تحکّم مردم را به دست کشیدن از اعتراض و بازگشت به خانه فراخوانده‌اند ولی تا به امروز اجابت نشده‌اند! امروز هم فرمانده سپاه در مراسم بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ، برای چندمین بار خطاب به معترضان گفته است: «ما به جوانان‌مان، آن عده‌ قلیل که گول خورده‌اند، باز هم می‌گوییم شرارت را کنار بگذارید، امروز روز پایان اغتشاشات است! دیگر به خیابان نیایید، از جان این ملت چه می‌خواهید؟»

اما چرا این دعوت‌ها به هدف اجابت نمی‌رسد:

  1. تا زمانی که سرداران تریبون‌دار هستند، بعید است این اوضاع به سامان برسد زیرا سرداران به دلیل تربیت نظامی، زبان سخن گفتن با جوانان معترض را بلد نیستند و به جای آرام کردن، بر آتش می‌دمند و بنزین می‌ریزند! زبان سخن گفتن با معترضان، زبان تحکّمی نظامیان و امنیتی‌ها نیست که امروز تریبون‌دار شده‌اند، بلکه زبان نرم سیاستمداران است که امروز از صحنه غایب‌اند.
  2. طبیعی است که آنان که به میدان اعتراض آمده‌اند، حکم کوه یخی را دارند که از آب بیرون است و آنان که مدافع روحی و فکری و همراه و پشتیبان و ماده معترضان هستند، بقیه کوه یخ است که ده‌ها برابر مقداری است که از آب بیرون و در معرض رؤیت است. متأسفانه مسئولان به جای توجه به ماده پنهان و پشتیبان معترضان، فقط به جمعیت آشکار نگاه کرده و بعد با کم کردن عدد واقعی معترضان، در صدد القای معدود بودن عده آنان و بی‌اهمیت نشان دادنشان هستند! در حالی که هر عاقلی با کمی تأمل می‌یابد که اگر معترضان پشت‌گرم به ماده کثیر پنهان و پشتیبان نبودند، به هیچ وجه این مدت طولانی دوام نمی‌آوردند آن هم با توجه به شدت برخوردهای امنیتی و قضایی با آنان[که کلیپ‌ها و اخبار فراوان شاهد آن است].
  3. متأسفانه از روز اول، مسئولان «معترضان» را با چوب «اغتشاشگران» راندند. شک نیست که عده معدودی از معترضان دست به اغتشاش زده‌اند همچنان که برخورد تند بعضی وجه خشونت کمتری[اگر نگوییم به واقع و به حق بیشتر] از اغتشاشگران ندارد ولی هرگز تا به امروز به جدّ بدان اذعان نشده و در صدد برخورد محکم و کوبنده با آنان نبوده‌اند. در هر حال گر چه تعداد معدودی دست به اغتشاش و جنایت زده‌اند و باید با جانیان در هر لباس برخورد شود؛ ولی اکثر معترضان خیابان فقط اعتراض و فریاد دارند و تا صدا و اعتراضشان شنیده نشود، راضی نمی‌شوند که به خانه برگردند. راه برگرداندن آنان به خانه نه تحکم، بلکه اعتراف به خطاهایی است که آن را فریاد می‌زنند و اطمینان دادن از تکرار نشدن آن خطاها و اصلاح روش‌ها. تا زمانی که صدای معترضان شنیده نشود و آنان مطمئن از شنیده شدن صدایشان نشوند، انتظار بازگشت آنان به خانه، انتظاری دست نیافتنی است هر چند با تحکم فریاد زده شود.
  4. همان طور که هم حکومت و هم معترضان بارها گفته‌اند، مرگ خانم امنینی یا واقعه زاهدان یا … فقط و فقط بهانه است و اصل اعتراض به شیوه حکمرانی است که بر اصول «مردم سالاری» و مطابق وعده داده شده در دوران انقلاب 57 نیست و به مردم در زمینه‌های انتخاباتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بها داده نمی‌شود و تصمیم گیرنده در تمام زمینه‌ها نه مردم، نمایندگانشان و مجامع انتخابی؛ که مسئولان و مجامع انتصابی و شبه انتخاباتی است که از صندوق رأی غیر مردمی و انتخابات مهندسی شده سربرآورده‌اند. برای باز گرداندن مردم معترض[چه آنها که در خیابان‌اند و چه آنها که پشتیبان غیر محسوس ‌و ماده معترضانند]، راهی جز اعتراف به خطا در حکمرانی و دادن اعتماد  به اصلاح روش‌ها نیست. در این راه از معتمدان مردم که حکومت به خوبی آنان را می‌شناسد هر چند انکارشان می‌کند، می توان کمک گرفت و مردم و کشور را به ساحل آرامش رساند. امید که این نصیحت مثل نصیحت‌های سابق ناشنیده نماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دقيقا همان طور که شما مى فرماييد٬ مرگ مهسا امينى يک تلنگرى بوده که سر زخم کهنه را باز کرد و آتش درد و اندوه مردم فوران نموده است زخمى کهنه که سالها ست همانند شلاقى بيرحم بر پيکر اين مردم عصيان زده کوبيده شده و فرياد هايشان تا کنون راه به جائى نبرده و حال در کف خيابانها به شورش پرداخته اند. ايکاش مردم مى توانستند از صدا و سيما استفاده کنند٬ گر مى شد امروز شاهد عصيان و هيجان جوانان در کف خيابان نبوديم٬ جوانان از اين خاکند هزينه صدا وسيما از جيب آنان پرداخته مى شود اما افسوس که ملجا شکاياتشان نيست.

    34
    2
    1. به جای صدا و سیما که خودتان تا به حال در بوق داشتید که اصلا مردم به آن توجه نمی کنند . قوی ترین رسانه های مجازی و غیر مجازی دنیا که تماما با پولی که توسط گاو شیردهشان رژیم منحط آل سعود واز محل ثروت مردم مظلوم و ستمدیده سرزمین نجد و حجاز تامین می شود در اختیار شماست. دروغهای ساختگی شما رادوصد چندان منتشر می کنند. مردید از دشمنان قسم خورده ایران همچون آمریکا فرانسه والمان و انگلیس رژیم شیطانی آل ضعود تبری کنید.و کار و عمل آنها را توجیه و تفسیر من در آوردی نکنید و درکنار مردم کشور خودتان باشید. آنوقت نه تنها حرف شما شنیده می شود که خودتان خود را ملزم به شنیدن حرف دیگران می کنید مشروط به اینکه وابستگی به دشمان این ملت نداشته باشند.

      4
      29
  2. فقط حیف از اون عمامه ای که روی سر آدم های … مثل تو و امثال توه؛ اگر همین نظامیا و مسئولین امنیتی، لگام به دهن …هایی مثل تو میزدند، مثل امروزی اینقدر زبونتون دراز نبود. … به روی بی… روحانی نمای ….

    7
    52
    1. انصاف یعنی اینکه حرف کسانی راکه هم عقیده شما نیستند را منتشر کنید و به بهانه بررسی بایگانی نکنید.

      9
      4
  3. سلام‌حضرت‌علی‌.ع.فرمایشی‌
    بدین‌مضمون‌دارند‌که‌میفرمایند
    باید‌چشم‌فتنه‌را‌کور‌کرد.‌آشوب‌به
    درد‌ایران‌نمیخوردمشکلی‌نیز‌حل
    نمی‌شوداما‌چه‌اشکال‌دارد‌مقام
    نظامی‌هم‌صحبت‌کند‌بد‌عمل‌کردن
    سیاسیون‌‌یکی‌از‌دلایل‌نارضایتی
    هاست‌.

    5
    34
  4. شما مدتها منتظر بودید زهر خود را به انقلاب اسلامی بریزید و مترصد مجال بودید از هر مجالی هم استفاده کردید . و تا کنون تیرتان به سنگ خورده است. در حالی خود را در غم شهادت پاسداران محزون می نمایید که دستتان تا مرفق به خون آنان آغشته است . مغز استخوان شما در داستان جعلی امینی سوخته ولی شهادت مادری در کنار فرزندش اصلا برای شما اهمیتی ندارد. ازهلاکت مهاجمان به مراکز نظامی و انتظامی شهر زاهدان بر آشفته اید در صورتیکه شهادت پاسداران و بسیجیان را در همان زمان و مکان زیر سیبیلی رد می کنید .به پیروی از هوای نفستان هم گروه با دائش، رذل ترین پدیده تاریخ و دست ساخته آمریکا می شوید و اصلا اشاره ای به فاجعه فجیع شاه چراغ نمی کنید و مسبب السباب حادثه زاهدان وتحریف رندانه عبدالحمید را در بوجود آوردن داستان زاهدان بر نمی تابید. به قول امام راحل عظیم الشان اسلام از دست آخوندهای همچون شما ضربه ها خورده. و این ستم اولی نیست که از ناحیه شما وامثال شما بر اسلام رفته است. دیروز شبهه مگر علی نماز می خوانده که در مسجد بوده را مطرح کردید. و سرداران امام مظلوم مجتبی علیه السلام را از دور او پراکنده کردید و امروز به خیال خام خود ان نقشه شوم را طرح ریزی می کنید. اما بدانید که قرار تیست همیشه نقشه های طرح ریزی شده به نام اسلام و در حقیقت برای ریشه کنی اسلام موفق باشد وامروز روزی است که خداوند اراده کرده است زمین را به وراثان حقیقی ان واگذار کند . وآن کوه یخی را که مشاهده کرده اید مقدمه همان اراده خداوند است که در حال در هم پیچیدن کاخهای ظلم وستم رجاله های روزگار در مغرب زمین و در هم پیچیدن انتهای آنان در کشورهای منطقه در نجد و حجاز و یمن و پاکستان و افغانستان و آسیای میانه و عراق و سوریه و لبنان و.. است که به چشم شما سراب می آید و همچون همیشه آنرا تفسیر به رای می کنید.

    6
    30
    1. منظورت از وارثان حقیقی همان ۳۸ شغله هاست..یاخاوری علم بصیرت بردوش وچفیه برگردن…وصدهانفرمانندانهاازهم پاله گیهایی از جمله…….. باصران واقعی(البته همان هاوازقماش انها)؟؟؟

      5
      3
  5. به نتم آنکه جان دادکه جان گیریم ونه جان دهیم.
    اینچنین جبهه گرفتن برازنده ی هیچ انسان آزادی نیست و نبوده.
    سخن بنده با افرادیست که در خط اول اعتراض و خط اول سرکوب ست.
    نخست اینکه فرق نازنین حضرت مولا را یک فرد با حماقتش نشکافت،بلکه نادانی و کوری یک ملت بود.
    دوم اینکه سر امام حسین را کافران نبریدند،بلکه ظا۶ر اسلام بود که باطن اسلام را سلاخی کرد.این یک حقیقت ست.بنده اصلا علاقه ای به سیاست ندارم.ولی شمایی که حقتان را سالهاست به غارت رفته می بینید،تنها چاره گرانی نخریدن بود که شما خریدید.تنها چاره ی خرافات عقل بود که نداشتید.واما شما ناظمین نظام؛خیلی از شماها فرزندانتان در کشورهایی زندگی میکنند که شباهت بسیاری با تفاسیر بهشت قرآنی دارد.یا اینکه سارقین چند هزار میلیاردی را بدون پیگیری رها کرده اید که مبادا اسامی بسیاری دیگر لو رفته و پوست لطیفشان خدایی ناکرده رنجیده گردد.
    به خداوند علی اعلا قسم،به یزدان پاک خدای راستین سوگند،این چنین اندیشه و زیستن در بین مردم ،جز در زندان اندیشه فاسد دست و پا زدن نیست.ما مردمی هستیم که در ادوار گذشته هم شهامت داشته ایم و دانا بوده ایم،هم صبر داشته ایم و گذشت .اما چه کنیم که آنقدر حماقت و نافهمی خود را در زمین شخم زده ی نافهمیمان رشد دادیم که اکنون به ثمر دادن نشسته .وچه بد ثمری را داریم این روزها وشبها چون زهر می نوشیم.ثمری که جویبار زندگی فردای فرزدانمان را زهرآگین کرده ایم و تا دور دستها میکشد و می میراند.
    از خداوند بزرگ میخواهم که هم مسولین و هم مردمم را به سرچشمه ی زلال و خروشان عقل برساند.
    یا حق

    20
    3
  6. به نام آنکه جان دادکه جان گیریم ونه جان دهیم.
    اینچنین جبهه گرفتن برازنده ی هیچ انسان آزادی نیست و نبوده.
    سخن بنده با افرادیست که در خط اول اعتراض و خط اول سرکوب ست.
    نخست اینکه فرق نازنین حضرت مولا را یک فرد با حماقتش نشکافت،بلکه نادانی و کوری یک ملت بود.
    دوم اینکه سر امام حسین را کافران نبریدند،بلکه ظا۶ر اسلام بود که باطن اسلام را سلاخی کرد.این یک حقیقت ست.بنده اصلا علاقه ای به سیاست ندارم.ولی شمایی که حقتان را سالهاست به غارت رفته می بینید،تنها چاره گرانی نخریدن بود که شما خریدید.تنها چاره ی خرافات عقل بود که نداشتید.واما شما ناظمین نظام؛خیلی از شماها فرزندانتان در کشورهایی زندگی میکنند که شباهت بسیاری با تفاسیر بهشت قرآنی دارد.یا اینکه سارقین چند هزار میلیاردی را بدون پیگیری رها کرده اید که مبادا اسامی بسیاری دیگر لو رفته و پوست لطیفشان خدایی ناکرده رنجیده گردد.
    به خداوند علی اعلا قسم،به یزدان پاک خدای راستین سوگند،این چنین اندیشه و زیستن در بین مردم ،جز در زندان اندیشه فاسد دست و پا زدن نیست.ما مردمی هستیم که در ادوار گذشته هم شهامت داشته ایم و دانا بوده ایم،هم صبر داشته ایم و گذشت .اما چه کنیم که آنقدر حماقت و نافهمی خود را در زمین شخم زده ی نافهمیمان رشد دادیم که اکنون به ثمر دادن نشسته .وچه بد ثمری را داریم این روزها وشبها چون زهر می نوشیم.ثمری که جویبار زندگی فردای فرزدانمان را زهرآگین کرده ایم و تا دور دستها میکشد و می میراند.
    از خداوند بزرگ میخواهم که هم مسولین و هم مردمم را به سرچشمه ی زلال و خروشان عقل برساند.
    یا حق

    8
    3
  7. اینجور اعتراضات جز بهانه دست بدخواهان ایران دادن کار مثبتی صورت نمیگیرد.باید دولت سعی در آغوش گرفتن ملت را داشته باشد.هیچگاه یک پدر فرزند تند خویش را ترد نمیکند.بلکه جور دیگر برخوردش را ارائه میدهد.اعتراضات را به آرامش باید کشاند ودر فضایی صمیمی باید رنجشها را شنید و زخمها را التیام بخشید.با ریختن خون نظامیان و معترضان دردی دوا نمیگردد.بلکه جوانی از جوانانمان بدون دلیل کشته میشود.

    4
    10
  8. اتفاقا مرگ خانم امینی چیز کمی نیست قران می فرماید هرکس یک نفر را بکشد انگار تمام مردم را کشته .

    7
    2
  9. ممنون از انصاف نیوز و لطفا از گرانی و اورم هم بنویسید و به صاحبان تریبون بگویید که حرف زدن و اعتراض جرم است پس لطفا یک فکری به حال گرانی و تورم و مسکن و اشتغال بفرمایید فقط ما مردم باید مقاومت کنیم و آقازاده ها و بقیه در خارج و بفرمایید فقر تهدید نمی شناسد شکم گرسنه و شرمندگی در تامین معیشت تهدید نمی پذیرد شما وظیفه خودتان را درست انجام ندادید که الان مردم در تامین معیشت ساده ترین زندگی کمرشان خم شده است پشت تریبون حرف زدن و وعده وعید دادن راحت است اما تامین حداقلی نیازهای یک خانواده با مدیریتی که شماها کردین خیلی سخت است خیلی سخت است خیلی سخت است

    5
    1
  10. خیلی هنوز خودتونو دست بالا میبینین. منظورتون از افراد مورد اعتماد مردم نکنه خاتمی و موسوی هست که واقعا خنده داره. چطور کوه یخ سر از اب دراورده رو به معترضان خاموش نسبت میدین اما همین مثال رو درمورد انقلابیها نمیشه مثال زد؟ کسانیکه عاشق نظامن ولی صداشون در نمیاد؟ چه توهمی دارین که انقدر خودتونو گنده میبینین؟ چرا باور نمی کنین که دوره شماها دیگه تموم شده؟ کدوم اعتراض مردمی وقتی جریان داره از بیرون کشور هدایت میشه؟ نفهمی تا کی؟ جواب خدا و پیامبر رو چی میخواین بدین؟

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا