خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از یک «عمامه به سر» به «عمامه پران‌ها»

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی با عنوان «سخنی با «عمامه‌پران‌ها»» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

دوستان، جوانان، خواهران و برادران عزیزی که این روزها فریاد اعتراضتان به حق بر ظلم، نامردمی، تحقیر، وضع قوانینی خلاف خواست مردم و نصب افرادی در مصادر اجرایی که مقبول و منظور مردم نیستند و …، بلند است؛ حقیر که از «عمامه به سرها» هستم، از جوانی به توفیق خدا بر همین خطی بوده‌ام که شما به خواست خدا بر آنید. این که توفیقم چقدر بوده و نمره حق طلبی و ستم ستیزی‌ام چند است؛ را فقط خدا می‌داند و امیدوارم در این میدان نمره قابل قبولی گرفته باشم.

در این چند دهه بعد از پیروزی انقلاب هم همیشه سعی داشته‌ام بر مدار حق‌طلبی و ستم‌ستیزی باشم و برای آن بهایی -هر چند اندک- پرداخته‌ام. نزدیک یک دهه امام جماعت افتخاری مسجد انصارالحسین در قم بودم که چون نخواستم از خواست کانون‌های قدرت اطاعت کنم و از جمله در انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 در جبهه شما ماندم، چند ماه بعد از آن انتخابات مجبور به کناره‌گیری از امامت آن مسجد -که آن را وظیفه و نه طعمه می‌دانستم- شدم. سال‌ها در مرکز تحقیقات اسلامی سپاه مسئول مدیریت معارف قرآن و عقاید بودم و چون از خط و ربط کانون‌های قدرت بخصوص در مواضع سیاسی اطاعت نکردم و در سیاست همراه شما مردم بودم، همزمان با کنار نهاده شدن از امامت مسجد، «مدیریت» هم از من گرفته شد و با تنزل جایگاه، به عنوان پژوهشگر عادی در آن مرکز ادامه دادم ولی همین را هم تحمل نکردند و بالاخره بعد از چندین بار سین  جیم، در آخر سال 1382 در 42 سالگی «بازنشستانده» شدم. بعد از نزدیک یک دهه خدمت موفق در مرکز ملی پاسخگویی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی به دستور غیر مکتوب دادیار دادگاه ویژه روحانیت عذرم را خواستند و دادگاه ویژه هم دو بار به خاطر فعالیت‌هایم در فضای مجازی برایم پرونده تشکیل داد و یک بار به هفت و نیم ماه زندان و 74 ضربه شلاق به جرم «تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام» محکومم کردند که شلاق و نصف مدت زندان تعلیقی بود و بعد از گذشت دو ماه از زندان، آزاد مشروط شدم و …

دوستان عزیز اینها را گفتم تا باور کنید من هم در اعتراض همراه و همگام با شما هستم ولی از این که گاهی بعضی از شما اسیر خشم یا ملعبه دست افراد نفوذی می‌شوید و در راستای خواست بعضی کانون‌های قدرت از جاده اعتدال در اعتراض خارج می‌شوید و مرتکب کارهایی می‌گردید که زشت و نامقبول جلوه داده و منفور ساختن چهره زیبای اعتراض شما ندارد و زمینه را برای برخورد قهرآمیز با اعتراضات فراهم می‌سازد، گلایه‌‌مندم. از شما عاجزانه می‌خواهم چهره زیبای اعتراضاتان به  بی‌عدالتی و تقاضای مقبولتان در بازگشت واقعی به مردم سالاری را با رفتارهای نامعقول و نازیبا مشوه و زشت مسازید.

اخیرا بعضی برای ایجاد زمینه نفرت عمومی و سرکوب یا از روی جهالت نسبت به عاقبت این اقدام؛ خواستار «عمامه پرانی» شده‌اند. دوستان عزیز؛ من به شما حق می‌دهم از دست ما «عمامه به سرها» خشمگین باشید چون در غالب صحنه‌های اعتراض ما را که به حق باید سردمدار باشیم، غایب یافته‌اید و چه بسا در غالب صحنه‌های دفاع از اقدامات غلط ما را سردسته دیده‌اید ولی بدانید اولا آنان که دستی در قدرت دارند و هدف واقعی شما می‌باشند، از دسترس شما دورند و ما که در دسترس شماییم، جمعی طلبه جوان یا پیر مستضعفیم که در برج‌های عاج جا نیافته‌ایم. ثانیا غالبا همفکر و همراه شماییم گر چه به هر دلیل فریاد به اعتراض بلند نکرده‌ایم

اقدام علیه «عمامه به سرهای مستضعف» و پراندن عمامه‌ها جز نفرت و بدنامی نمی‌آورد و حیف است چهره زیبای اعتراض شما به ستم و بی‌عدالتی با این اقدام و اقدام‎های مشابه مثلا علیه زنان با حجاب یا به آتش کشیدن اموال عمومی یا کتک زدن سرباز بیچاره‌ای که مجبور به مقابله با شما بوده و … ملکوک و زشت گردد.

امید است عقلانیت و تدبیر را بر جریان اعتراض زیبایتان علیه ظلم و بی‌عدالتی حاکم سازید و به نفوذی‌ها و خشمگینان تحت تأثیر احساسات غلیان کرده و گریزان از عقلانیت اجازه ظهور و بروز ندهید. شما اگر در حرکت اعتراضی خود مظلوم و حتی مضروب باشید و اسیر و زندانی و …؛ تأثیرگذارتر خواهید بود از این که با این رفتارها در اذهان عمومی یا در اذهان قشر مذهبی منفور شوید. به خدا توسل و تمسک کنید و از او بر استواری بر طریق صحیح اعتراض کمک بخواهید که خدا قطعا با ستم‌ستیزان و عدالت خواهان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شما که ادعای همراهی با جوانان دارید در این زمان عمامه از سر بردارید تا نشان دهید با ملت همدل هستید

    58
    28
  2. عجب!
    شمایی که یکجا علیه حجاب اجباری شعار می دهید، جای دیگر حجاب را بر نمی تابید و لباس روحانیت را می خواهید از تن شان بکنید!
    آیا این عین دیکتاتوری نيست که در یک کشور اسلامی که اکثریت خواهان حجاب اسلامی هستند چون فرهنگ دینی و ملی شان این اقتضا را دارد، شما لختی و بی حجابی را بر دیگران تحمیل کنید؟
    شما دنبال آزادی هستید یا لختی؟
    اگر دنبال آزادی هستید چرا می خواهید کسی که می خواهد حجاب داشته باشد، حجاب شان را بر می دارید؟ چرا روحانی ای که می خواهد لباس صنف خودش را بپوشد، این آزادی را برایش قائل نیستید؟

    30
    50
    1. عجب؟
      عجب از ماست . لخت شدن ؟ بسیار معلوم است که شکمهایتان سیر و جامه هایتان بوی نویی میدهد . خط فقر و شرمندگی پدر و بیکاری ،البته اینها واژه هاییست که سر شما را درد میاورد که نکند ترک بردارد چینی نازک امنیت و رفاهتان . هنوز صحبت از لخت شدن میکنید ؟ آزادی را در حق فریاد و دادخواهی ، در حق اعتراض و زندانی نبودن معترضین و خبرنگاران ببینید ، آزادی را در مملکتی ثروتمند ببینید که جیره ای از این دارایی به مردمش میرسد ، آزادی را در پاسخگو بودن مسئولین ببینید که تافته جدا بافته نیستند و باید در قبال انتخاب هایشان در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشند . تقلیل کلمه مقدس آزادی به لخت و بی حجاب بودن، اهانت است به تمام آزادی خواهان ، به حسین ابن علی ، به گاندی ، به ماندلا و تمام بشریت.

      46
      6
    2. جناب سید!!! شما و امثال شما از توهین های بی حد و اندازه تان به مردم و بویژه به زنان این مملکت خسته نمی شوید!!!!؟ زنان و دخترانی که خواهان آزادی و اختیار در انتخاب پوشش هستند، خودتان هم بخوبی میدانید که منظورشان لخت شدن و لخت گشتن در خیابان و در مراکز و مجامع عمومی نیست؛ اما شماها برای بهره برداری در مخالفت تان با این خواست مردم و زنان این مملکت، به دروغ لخت شدن زنان را بهانه مخالفت تان می کنید. زنان و دخترانی که خواهان آزادی و اختیار در انتخاب پوشش هستند، زنان، دختران، مادران، همسران و خواهران همین مردمی هستند که متاسفانه شما و همپیاله های فکری تان با آنان همسایه، همکار، دوست، آشنا و فامیل و لااقل هموطن هستید! توهین های خود را به مردم مظلوم این مملکت بباد فنا داده شده متوقف کنید و به خواست غالب و اکثریت مردم تن بدهید.
      بنظرم اتفاقا مردم آزادی میخواهند تا به حقوق خود آگاه شوند تا لخت شان نکنند، منابع و معادن مملکت شان را، ثروت های فراوان وطن شان را، منابع انسانی جوانان و نخبه هایشان را و… طبیعت و مملکت شان را.

      3
      1
  3. اگ تصادفی صورت گیرد راننده را محاکمه میکنند ،چطوریست ک ده ها ساله مدیران مملکت را ک غیر از مشکل آفرینی ، فرافکنی وموج سواری هنری نداشته اند هنوز فرمان مملکت را در دست دارند؟؟!!

    42
    4
    1. اینان به گفته خود دنبال آزادی تمدن 2500 سال قبل خود هستن درحالی که با این اعتراض خنده دار برای بی حجاب شدن دنبال تمدن 10000 سال قبل خود هستن یعنی انسانهای نخستین که لخت بودن…خخخخخ

      17
      50
      1. ای شیخ حضرتعالی نه در جایگاه دلسوزی و نه رهنمون هستی و نه در جایگاه ارائه طریق، حضرتعالی و مدیران انصاف نیوز بالجمله در جایگاه مجرم و پاسخگو هستید.
        بانیان وضع موجود با حمایت سرسختانه از مدیران زخم بستری و بهانه گیرانfatf شریک تمامی این مشکلات و نابسامانی هاست.
        این جماعت به تو، حسن روحانی و ابطحی ها دسترسی ندارند
        ۸سال اختلاس و پورسانت از اختلاس ها بردید حال که روزی نجستان بریده شده

        یاد مردم و جوانان افتاده اید؟!!!
        ان روز که شیخ ریش رنگی … مردم رو به بدترین نوع توهین ها نوازش میداد
        برق پورسانت های حاصل از اختلاس و غارت بیت المال کور و کرتان کرده بود؟!!!

        4
        3
    2. خب که چی؟!
      اول جوونی و بعد از انقلاب یه جوکی بین جوونای انقلابی مد شده بود که شعار حزب باد اینه: مرگ بر رضاشاه. حالاش هم انگار این جوک تازه س:
      آق معلم! فقط رضاشاه ابله نبود، همه مستبدان ابله هستن و صلاح مملکت خودشون رو نمیدونن، وگرنه کاری نمیکنن که تموم کسانی رو که واقعاً عقل و تخصص دارن و مشفقانه بهشون خدمت میکنن، از بین برن. اما مستبدان فقط شاه نیستن، میتونن رییس جمهور هم باشن! حتی ناصرالدین شاه هم معتقد بود نظام قاجاری یک …!!!!!

    3. رضاشاه نه مدعی سواد ومعلومات بود ونه ادعای مدرک دکترا…ولیکن ببینبدوزرایش را چه اشخاصی تشکیل میداوند….

      5
      1
  4. بنا بر گفته این روحانی متمایل به انگلیس آمریکا یعنی حق و تعجب من این است که چرا ایشان ندای حق طلبی بر ضد شیخ طوسی موسوم به روحانی سر نداد و اگر حق این چیزیست که ایشان میگوید چرا به چپاول مملکت توسط تکنوکرات‌های کارگزاران و ماسونهای اصلاح طلب سکوت اختیار کرد.

    11
    27
  5. ساده ترین کامنت ها که نه تهمت دارد و نه ناسزا را چون اعتراضیست حذف میکنید . از ماست که بر ماست . توقع منصف بودن از کسی که نامش فقط در شناسنامه انصاف است عین بلاهت است.

    24
    1
  6. قبول که عمامه پرانی قبیح است ولی هزینه اش فقط برداشتن عمامه از روی زمین است. همین!ولی وقتی …

    2
    2
  7. سلام درود بر همگی اگر ما مسلمانیم پس اهانت به قرآن که حجاب مانند سایر احکام در آن قرار داده شده چه معنی دارد.پس چرا از قرآن برای احقاق سایر احکام اسلامی اجتماعی عدالت اجتماعی بهره برده نمی شود. فقر از هر جایی وارد شود بی ایمانی وبی سوادی وبی قید و بندی وارد می شود. بهوش باشیم

    1
    2
  8. شیوه چندین دهه آن ها برای نشنیدن صدای مردم.
    انگ منافق و خارجی زدن یا الفاظ زشت به کار بردن.
    متاسفم برای … که همچین افرادی تربیت میکند

    1
    1
  9. تندروی ازهرطرف که باشه مطروده اهانت به لباس غلطه همونطورکه حقوق ملتی راضایع کردن غلطه من بانظرجناب حیدری موافقم.مابایدتحمل نظرات هموداشته باشیم حجاب اجباری درعمل دیدیم که جواب ندادچون فقط پشتش زوربوددرزمان پیامبر هم بخشی اززنان بی حجاب بودندونه حتی بد حجاب وپیامبرهم ممانعتی نمی کردبه تفسیرسوره احزاب آیه جلباب مراجعه شود چه تفاسیرشیعی مانند المیزان ومجمع البیان وتفسیرتبیان شیخ طوسی و چه تفاسیراهل سنت غالب قریب باتفاق این مطلب راذکرکرده اندلیکن اهانت بلباس در شأن یک منتقدنیست خصوصالباسی که دارای تقدسه بله مسؤولان بامردم بدرفتارکردندشکی نیست اما اونهاکه الگوی مانیستندراه برخوردبارفتارباطل نبایدخودش باطل باشداونها بقدرت که رسیدند ادبیاتشان باملت زورمدارانه شد و این درشأن اهل لباس نبودودیدیم که ازمحبوبیت سقوط کردند حالابقیمت سلطه برکل کره زمین هم اونهازیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا