خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز جام جهانی 2022 قطر | سیاسی ترین جام جهانی تاریخ امروز شروع خواهد شد

آغاز جام جهانی 2022 قطر یکی از سیاسی ترین و شاید سیاسی ترین جام جهانی تاریخ فوتبال با بازی افتتاحیه بین قطر و اکوادور، امروز رسمی خواهد شد.

به گزارش انصاف ورزشی، رقابتهای جام جهانی 2022 قطر که بیست و دومین دوره بزرگترین رقابت جهانی دنیای محبوب فوتبال است، از امروز در کشور کوچک قطر آغاز خواهد شد.

در بیست و یک دوره پیشین برزیل با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم است و آلمان و ایتالیا نیز هرکدام با 4 قهرمانی تیمهای دیگر پرافتخار این جام محسوب میشوند.

جام 22 یک غایب بزرگ دارد و آنهم سومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی یعنی ایتالیا است؛ تیمی که برای دومین دوره متوالی به عنوان بزرگترین غایب بزرگترین گردهمایی دنیای فوتبال شناخته خواهد شد.

اما پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر حالا بیش از هر زمانی به همگان ثابت شده است که این جام یکی از عجیبترین و سیاسی ترین جام های جهانی تاریخ خواهد بود.

از طرفی رفتار متفاوت قطری ها با میزبانان پیشین از قبیل ممنوعیت استفاده از مشروبات الکلی، ممنوعیت ابراز وجود اقلیت‌های جنسی و جنسیتی، ممنوعیت پوشش‌های بسیار آزاد برای مسافران و کشته شدن هزاران کارگر در طول مدت آماده‌سازی امکانات برگزاری رقابتها و از سوی دیگر شرایط حاکم بر ایران و همچنین شرایط جنگ روسیه و اوکراین باعث شده است تا جام بیست و دوم در یک شرایط بسیار خاص و بسیار سیاسی برگزار شود.

بر همین اساس شاید بتوان گفت پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر حواشی بر متن غلبه کرده و تا همین لحظه بخشی از سفیران رسمی جام از جمله مهدی مهدوی‌کیا از سفر به قطر سرباز زدند و بسیاری از کسانی که قرار بود به قطر بروند این جام را به نوعی تحریم کنند.

حالا در چنین شرایطی باید دید یک ماه تب و تاب فوتبال جهان چه تصاویر خاصی را رقم خواهد زد و گفتنی است انصاف ورزشی، با پخش زنده جام جهانی 2022 قطر و گزارش کامل اتفاقات روزانه این جام با شما همراه خواهد بود.

آغاز جام جهانی 2022 قطر | سیاسی ترین جام جهانی تاریخ امروز شروع خواهد شد
آغاز جام جهانی 2022 قطر | سیاسی ترین جام جهانی تاریخ امروز شروع خواهد شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا