خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار علی‌نژاد و مکرون از نگاهی دیگر

️حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

قرآن به مؤمنان آگاهی می‌دهد که: «وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ»(منافقون/8) در این آیه «لِلّهِ» مطابق ادبیات عرب «جار و مجرور» و خبری است که مقدّم شده تا انحصار را برساند یعنی عزت و شکست ناپذیری فقط از آن خداست و رسول خدا و مؤمنان ولی کسانی که به واقع ایمان نیاورده و گرفتار نفاق درونی‌اند، این حقیقت را باور ندارند؛ از این رو برای کسب عزت، به  کافران رو می‌آورند و ولایت کفار را می‌پذیرند به این توهم که در سایه عنایت آنان به قدرت نایل آیند: «الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا»(نساء/139) و باز همان قرآن به همه کسانی که جویای عزت و شوکت هستند، راه نموده و می‌فرماید: ««مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا»(فاطر/10) اگر خواهان عزت هستید، بدانید همه عزت بدون کم و کاست فقط و فقط از آن خداست و فقط با ایمان به خدا و تمسک به ریسمان اتصال به خدا می‌توان به عزت و شوکت رسید. هر ریسمان دیگری غیر از ریسمان خدا، پوسیده است و توسل جوینده را جز سقوط، راهی و عاقبتی نیست.

با توجه به این آیات به حال دو گروه باید تأسف خورد:

1. اپوریسیون خداناباوری که برای رسیدن به عزت، به کافران و گوشه چشم آنان دل و امید بسته‌اند. نمونه آنان خانم مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق زنان و طراح جنبش‌های «آزادی یواشکی» و «چهارشنبه‌های سفید» برای مبارزه با حجاب اجباری در ایران. البته که قصد تحقیر یا توهین نسبت به ایشان را ندارم ولی قطعا او و امثال او که با باورهای مردم ایران همراه نبوده و با امید به بیگانگان در صدد رهبری معترضان داخل کشور هستند، راه به جایی نخواهند برد، هر چند در کوتاه مدت پرچمشان به اهتزاز درآید..

2. اما گروه دومی که باید به حالشان تأسف خورد، مسوولانی غیر متکی به مردم هستند. اگر این گروه از مسوولان به حق خداباور بودند، از دیدار امثال خانم علی‌نژاد با رئیس جمهور فرانسه به خشم نمی‌آمدند و اصلا این دیدار، دیدار شونده[رئیس جمهور فرانسه] و دیدار کننده[خانم علی نژاد] اهمیتی نداشت تا سخن‌گوی وزارت خارجه بخواهد در موردش سخن بگوید. این که سخنگوی وزارت امور خارجه دیدار رئیس جمهور فرانسه با یکی از چهره‌های اپوزیسیون خارج از کشور در حاشیه مجمع صلح پاریس را محکوم کند و تاکید نماید «این‌گونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران حک خواهد شد»؛ نشان از خلل درونی و ایمان سست به خدا و مردم دارد. وقتی مسوولان کشور به واقع خداباور بوده و عزت را در ایمان به خدا و بندگی او و خدمت صادقانه به بندگان خدا و مردم ببینند و بدانند، به طور طبیعی محبوب و مطاع مردم می‌شوند و در این صورت اصلا امثال خانم علی‌نژاد یا آقای مکرون نزد آنان اهمیت و جایگاهی ندارند تا دیدار آن دو را ببینند و در قبالش موضع بگیرند.

اگر سخنگوی محترم واقعا باور داشت که «رئیس جمهور فرانسه جایگاه خود را تنزل داده که با فردی همچون خانم علی‌نژاد که نزد قاطبه مردم ایران جایگاهی ندارد[اگر منفور هم نباشد]، دیدار کرده»، این دیدار نزد او به درجه‌ای از اهمیت نمی‌رسید که بخواهد آن را یادآوری کند و در باره‌اش سخن بگوید. آری وقتی مسوولانی در قلوب مردم جایگاه نداشته باشند و مردم را از خود و خود را از مردم بریده ببینند، در گمانشان می‌آید که مردم به قدرت‌های خارجی و امثال خانم علی‌نژاد دل‌بسته‌اند و لذا مثل خانم علی‌نژاد را در جایگاه رهبری مردم می‌بینند و دیدار او با رئیس جمهور فرانسه برایشان اهمیت می‌یابد، حال آن که نزد مردم ایران نه خانم علی‌نژاد جایگاهی دارد و نه آقای مکرون.

مردم ایران به خدا دل‌بسته‌اند و با اتکا به او بر  بی‌عدالتی‌ها، بی‌توجهی به رأی و اراده مردم و … فریاد کشیده‌اند. آقایان این مردم نه به سلطنت طلبان دل‌بسته‌اند نه به اپوزیسیونی که در خارج از کشور خود را بر مسند رهبری اعتراضات می‌بیند و نه به قدرت‌های بیگانه، امید این مردم فقط به خدایشان است و به اراده و قدرتی که خدا به خودشان داده و می‌خواهند به همان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» که سال 57 فریاد کشیدند، برسند و تحریف‌هایی که بر چهره این شعار نورانی نشسته، بزدایند. از برج عاج خودپسندی به زیر آیید و به سخن این مردم خداباور گوش دهید تا شهد همراهی و پشتیبانی آنان در کامتان مزه کند و ببینید هیچ راهی بهتر از خدمت به مردم و گوش سپردن به خواست و اراده آنان نیست. بدان امید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای حیدری
    این خوب است که فعالانه مطلب میگذاید ئ خود را با مردم همراه میکنید اما چرا شعار اصلی زن زندگی آزادی را نمیبینید؟
    چرا توجه نمیکنید که مردم را از هرگونه تغییر رفتار حکومت ناامید کرده اند؟
    حاکمیت باید ثابت کند همان جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی آمده. این چیزی که میبینیم بیشتر شبیه … است به سبک …. بهمین دلیل است که شعارهای ساختارشکن میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا