خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری سخنگوی شورای شهر اردبیل

نخستین نشست خبری سخنگوی جدید شورای شهر اردبیل در حالی برگزار شد که در این نشست خبری اظهارات قابل تاملی از طرف سخنگوی شهر در ارتباط با دلایل استیضاح شهردار اردبیل مطرح شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تسنیم٬ علی هدایتی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل در ارتباط با دلایل استیضاح شهردار اردبیل و حرف و حدیث‌های پیرامون این موضوع که در چند ماه گذشته در محافل و فضاهای مجازی مطرح شده بود اظهار داشت: در رابطه با تصویب متمم بودجه سال 94 متوجه شدیم که انحرافاتی در بودجه سال 94 وجود داشته که از حد استاندارد بالاتر بوده است.

وی افزود: این انحرافات را از شهردار سوال کرده و اعلام کردیم که این متمم بودجه برای شورای شهر اردبیل قابل قبول نیست و با توجه به توضیحات شهردار، شورا این متمم را اصلاح کرده و تاکید کردیم که توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات توسط شهرداری اردبیل باید به دقت اجرا شود.

هدایتی با اشاره به اینکه در همان موقع به شهردار اردبیل اعلام کردیم که گزارش هزینه‌کرد بودجه سال 95 باید هر 3 ماه یک بار به شورای شهر اردبیل ارائه شود٬ بیان کرد: بودجه سال 95 با توجه به پیشنهاد شهردار اردبیل تصویب شد و در شورای شهر اردبیل تغییراتی که برای این بودجه مد نظر قرار گرفت کم‌تر از 2 درصد بود چرا که دیدگاه شورا این بوده است و شهردار اردبیل به عنوان نماینده شورای شهر در قبال هزینه‌کرد بودجه مسئول بوده و باید در راستای هزینه‌کرد بودجه پاسخ‌گو باشد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: در اردبیل فصل کاری به دلیل سرمای زودرس محدود است و باید پروژه‌های بزرگ و حیاتی هر چه سریع‌تر اجرایی شود و اگر شهردار اردبیل بخواهد تغییراتی در هزینه‌کرد ردیف بودجه داشته باشد باید این موضوع با تصویب و اجازه شورای شهر اردبیل انجام شود چرا که شورای شهر به توزیع عادلانه خدمات حساس بوده ولی متاسفانه شهردار اردبیل به این موضوع توجه نداشته و بدون اجازه از شورا ردیف بودجه بعضی از پروژه‌ها را حذف و یا کاهش داده است.

وی تصریح کرد: چون در هزینه‌کرد بودجه سال 95 متوجه شدیم انحراف بودجه وجود دارد و قوانین رعایت نشده و حتی گزارش نهایی نیز از سمت شهردار ارائه نمی‌شود این مسائل را در جلسات علنی از شهردار سئوال کرده و به شهردار اردبیل تذکر دادیم.

هدایتی اظهار کرد: از جمله پروژه‌هایی که توسط خود شهرداری و بدون مجوز شورای شهر اردبیل کاهش اعتبار داده شده می‌توان به کاهش بودجه پل مهم داروپخش، کاهش و حذف اجرای برخی از پروژه‌های مصوب از جمله کاهش اعتبار تقاطع مسکن‌مهر فرهنگیان٬ حذف بودجه ساخت دو باب کتابخانه در اردبیل و حذف بودجه احداث سرای محلات اشاره کرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه بودجه لحاظ شده برای احداث فرهنگسرا در حوزه منطقه سه شهرداری اردبیل نیز توسط شهردار حذف شده بود٬ بیان کرد: برای شورا جای سئوال بود که این اعتبارات حذف شده  برای پروژه ‌های مصوب در چه پروژه‌ای و در کجای شهر هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع شهردار اردبیل به تذکرات و سئوالات اعضای شورای شهر اردبیل بی‌اعتنا بود و هیچ اقدامی در راستای حل این مشکلات و اجرای پروژه‌ها انجام نداد و بنده به صراحت می‌گویم که شهردار اردبیل سبب شد که فصل کاری اجرای پروژه‌ها در اردبیل مورد استفاده قرار نگیرد و پروژه‌های مهم شهر بلاتکلیف بماند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: ایجاد چارت سازمانی غیرقانونی و ارائه مسئولیت‌های خارج از چارت سازمان به اشخاص٬ عدم رعایت قانون به‌کارگیری بازنشستگان٬ عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان شهرداری در معاملات دولتی و نیز عدم رعایت حق و حقوق کارگران شهرداری به ویژه در رابطه با حق واریز بیمه کارگران از جمله سایر انحرافاتی بود که شهردار اردبیل به آن‌ها بی‌اعتنا بوده و حتی حق بیمه برخی از کارگران در این سال 8 ماه واریز نشده بود.

هدایتی تصریح کرد: این اقدامات سبب شد که شورای شهر اردبیل در  راستای استیضاح قدم بردارد ولی میل باطنی اعضای شورا استیضاح شهردار نبود و به همین دلیل نیز چندین جلسه با شهردار اردبیل در این رابطه برگزار کردیم و از وی خواستیم که حساسیت‌های اعضای شورای شهر اردبیل را مورد توجه قرار داده و در راستای توزیع عادلانه بیت‌المال در اجرای پروژه‌های شهرداری اقدام کرده و جلوی انحرافات موجود را بگیرد که متاسفانه هیچ اقدامی از سوی شهرداری اردبیل به انجام نرسید.

وی در رابطه با سرمایه‌گذار پروژه ایستگاه دوچرخه شورابیل اظهار کرد: یکی از انحرافات شهرداری اردبیل این بود که بعد از عقد قرارداد با سرمایه‌گذار این پروژه با عقد یک قرارداد داخلی دیگر وی را مجبور کردند که از یک دوچرخه‌فروشی خاص در شهر ارومیه دوچرخه خریداری کند به طوری که این سرمایه‌گذار بعد از مراجعه به این دوچرخه فروشی متوجه شده است که هزینه یک میلیون تومانی دوچرخه‌ها که در قرارداد لحاظ شده در این فروشگاه به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل افزود: به دنبال این امر، سرمایه‌گذار از خرید این دوچرخه‌ها سرباز زده ولی شهرداری اردبیل غرفه‌ها و مغازه تجاری وی در شورابیل را به این دلیل پلمب کرده و این سرمایه‌گذار به دلیل این موضوع مجبور به خرید این دوچرخه 7 میلیون تومانی شده است.

هدایتی گفت: بعد از این موضوع و متوجه شدن اعضای شورای شهر اردبیل، شهرداری به این سرمایه‌گذار اعلام کرده 90 میلیون تومان از این هزینه را به وی پرداخت خواهد کرد ولی سئوال ما این است که این 90 میلیون تومان از کجا پرداخت خواهد شد، چرا که بودجه شهرداری اردبیل بیت‌المال است و برای این گونه هزینه‌ها اعتباری وجود ندارد.

هدایتی اظهار کرد: بعد از این اقدامات و اینکه شهردار اردبیل به تذکرات شورای شهر اردبیل بی‌اعتنا بود ما استیضاح را در جلسه علنی مطرح کرده و اعضای شورا به این موضوع رای مثبت دادند که بعد از استیضاح نیز به دلایل مختلف این استیضاح مورد قبول شورای حل اختلاف قرار نگرفته و شهردار به جایگاه خود در شهرداری اردبیل بازگشت.

سخنگوی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر نیز شورای شهر هیچ خصومت شخصی با شهردار ندارد و اگر اقدامات قانونی در راستای مصالح شهر از طرف شهردار انجام شود ما با وی تعامل خواهیم داشت و اگر اقدامات قانونی صورت نگرفته و اشتباهات قبلی جبران نشود این استیضاح دوباره تکرار می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا