خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزادسازی 4000 متر از طول ساحل نوشهر

دادستان نوشهر بر قرار گرفتن سواحل در اختیار مردم تاکید کرد.

علی اکبر علیزاده در حاشیه بازید از روند آزادسازی سواحل نوشهر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه آزاد سازی سواحل نوشهر در حوزه شهری کار منسجمی بود که از بیش از سه ماه قبل با رهبری فرماندار شروع شد، اظهار کرد: سال های گذشته تا حدودی به صورت  غیر متصل، موضعی و نقطه ای در آزاد سازی کار شد اما بخشی مجدد توسط اشخاص تصرف می شد  و بخش اعظمی کماکان باقی می ماند.

وی افزود:  این اقدامی که در حال حاضر  فرماندار نوشهر با کمک دستگاه ها  آغاز کردند و در حال پیشروی است  پدیده نویی است که تا حال اتفاق نیفتاده و امید است در همه شهرستان ها این طرح پیاده شود تا بتوانند سواحل را برای مردم آزاد کنند.

دادستان نوشهر از اتمام پروژه آزاد سازی طی سه روز آینده خبر داد و گفت: تنها  سه چهار  واحد از مجموع 120 مالک مانده است که چهار هزار متر طول ساحل  آزاد می شود و این موضوع  اتفاق بسیار بزرگی است که با این وضعیت و موقعیت در کل کشور بی نظیر است.

علیزاده تصریح کرد: بی نظیر از آن نظر است که با 120 مالک طرف بودیم و تا این ساعت هیچ شخصی بازداشت نشد و تنها  دو پرونده در این خصوص آنهم در مورد اختلاف متراژ رفع تصرف شده تشکیل شد و مابقی با حضور همه مسئولین بخصوص منابع طبیعی، شهرداری و شورای شهر حل و فصل شد و این امر اتفاق بزرگی بود که باعث شد بتوانیم به هدفمان نزدیک شویم.

 وی با بیان اینکه هنوز قسمت  اعظم کار که همان مبلمان شهری در خور شان مردم است باقی مانده است، خاطر نشان کرد: باید مبلمان شهری نو جالب و بی نظیر تحویل مردم داده شود  و در واقع  ساحل را به صاحبان اصلی خود برگرداندیم.

دادستان نوشهر ادامه داد: در گذشته تنها عده خاصی  از دریا استفاده می کردند و اراده ای برای آزاد سازی  وجود نداشت و امروز این اراده با حضور فرماندار نوشهر به عنوان شخص اول هماهنگ کننده بین همه ارگان های دولتی و نیز دستگاه قضایی به وجود آمد و باعث شد این پروژه انجام شود.

 علیزاده با اشاره به اینکه در این پروژه کمترین آمار در تشکیل پرونده نسبت به تشکیل پرونده های  منابع طبیعی در ساحل داشتیم، اظهار کرد:  بدون تلفات آزاد سازی صورت گرفت و هر جا که نیاز به دستور قضایی داشت با قاطعیت هر چه تمام تر وارد شدیم و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه، بیان کرد: از نظر ما آزاد سازی شده  اما از نظر مردم تخریب شده است و می گویند چیزی که خراب کردید منتظریم آباد کنید تا برای استفاده در اختیار مردم گذاشته شود.

دادستان نوشهر با اشاره به نقش مهم رسانه ها در موفقیت طرح گفت: رسانه ها در این  جهاد جمعی که صورت  گرفت نقش پر رنگی ایفا کردند و همواره با انعکاس درست اخبار در صحنه حضور داشتند.

علیزاده  با بیان اینکه با توجه به اهمیت پروژه باید گفت: این طرح در کشور بی نظیر بوده است،افزود:  گاهی اوقات آزادسازی  4 هزار متر  بسیار مشکل تر از 400 هزار متر است، زیرا در شرق استان  املاک و سواحلی که از قبل آزاد شده بود کمتر مورد تجاوز قرار می گیرد و ما اینجا از 120 مالک نقطه ای را پیدا نکردیم که مورد تصرف صاحبان قبلی یا فعلی قرار نگرفته باشد.

وی با اشاره به عرض چند میلیاردی آزاد سازی ساحل در نوشهر گفت: در شرق استان ساحل آزاد  است فقط باید کاری کنند که تجاوز نکنند اما در ساحل نوشهر باید کاری کنیم که تجاوز نکنند و بعد هم برای رفع تصرف اقدام کنیم و به همین دلیل باید گفت این اقدام در کل کشور بی نظیر بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا