خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افطار در دفتر خیابان ایتالیا

آسیه توحیدنژاد، انصاف نیوز: شنبه شب در دفتر انصاف نیوز مهمانی افطار بود. علاوه بر اعضای تحریریه و گروه تحلیلی، سایر مهمان‌ها از میان فعالان حوزه‌های مختلف ازجمله رسانه‌ای، سیاسی و دانشجویی بودند، ازجمله محمد عزلتی مقدم، جواد امام، فیض‌الله عرب‌سرخی، محمد خدادی، احمد زیدآبادی، بیژن مقدم، محمد آقازاده، محمدمراد بیات، ساسان کریمی، سید احسان هاشمی، مطهره گونه‌ای، سید ستار میراحمدی، … دور میزهای آماده‌ی افطار نشستند یا مسجدی و روی فرش افطار کردند.

مهمان‌ها بعد از افطار هرکدام به یادگار برای جمع چندکلامی حرف زدند. میکروفون اول به دست احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، رسید. آقای زیدآبادی از سیاست و شباهت آن به صفحه‌ی شطرنج گفت: «مهر‌ه‌ها در یک جابجایی دائمی هستند اما هیچوقت حذف نمی‌شوند». او همچنین درباره‌ی اهمیت داشتن استراتژی مشخص در بازی سیاست گفت چرا که افراد با مقدار دوری یا نزدیکی‌شان با آن استراتژی شناخته می‌شوند.

بعد از احمد زیدآبادی، محمد آقازاده، پیشکسوت روزنامه نگاری حرف زد: «مهم‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی آدم‌ها خاطرات آن‌هاست. ما می‌توانیم مخالف یکدیگر باشیم اما یکدیگر را دوست داشته باشیم». آقای آقازاده با میکروفون و در حضور جمع خیلی کم حرف زد اما زمان خداحافظی از گلایه‌های بسيارش از شرایط اقتصادی اهالی رسانه گفت: «از فردا می‌خواهم بروم دستفروشی!» او همچنین از کم‌تحملی مسئولان از اصلاح‌طلب گرفته تا اصولگرا و دلیل اخراجش از روزنامه‌های مختلف گفت: «همین در دولت خاتمی من رو از روزنامه‌ی ايران اخراج كردند!» آقازاده نقبی هم بر اصلاح‌طلبی و براندازی زد و از شجاعت اصلاح‌طلبان گفت: «تو اين شرايط اصلاح‌طلبی شجاعت بيشتری می‌خواد تا براندازی!» اما از اصلاح‌طلب‌ها هم دل خوشی نداشت!

آقای عرب‌سرخی به بهانه‌ی ازسرگیری روابط با عربستان، از خاطره‌ی سفر اميرعبدالله، وليعهد عربستان در زمان آقای خاتمی، به ايران در شرايطی كه روابط ما با عربستان بسيار بد بود و ديدارش با رهبری گفت: «امير عبدالله حرف‌های بسيار صريحی به آقای خامنه‌ای زد و گفت هر دوی ما در دنيای اسلامی نفوذ داريم و كشورها و گروه‌هايی حامی هركدام از ما هستند؛ اگر با هم سر عناد و جنگ داشته باشيم اين كشورها و گروه‌ها هم با هم می‌جنگند ولی اگر با هم كار كنيم شرايط عكس اين خواهد شد. دستی داده شد و پیامدش همان توافقنامه‌ای بود که الان احیا شده است.» او همچنین به آزادی اسرای حوثی‌های یمنی و شرایط یمن بعد از توافق ایران و عربستان اشاره کرد که می‌توانست زودتر و کم‌هزینه‌تر اتفاق بیافتد.

آقای زیدآبادی اضافه کرد که «البته این توافق را هم مرهون کمونیست‌های چینی هستیم!»

جواد امام از شکل رسانه‌ای شدن ايده‌ی شورای ميانه‌روها گفت: «آقای شفيعيان! طوری اين ايده را مطرح كرده‎‌ايد كه انگار واقعا اين افراد با يكديگر هستند!» او حتی از تكذيب بعضی از اين افراد گفت.

شفيعيان، مدير انصاف نيوز: «قبول دارم كمی شيطنت كرديم!» او در ادامه از گفتگوهایی خصوصی كه با بعضی از افراد اين شورا داشته و تكذيب نكردن آن‌ها و تلويحا حتی استقبال آنها گفت. شفيعيان همچنين از انکعاس اين ايده در رسانه‌های نزدیک به برخی از اين افراد و یا رقبای جدی‌شان در انتخابات آینده و نیز دامن زدن و پرداختن آنها به اين ايده گفت.

سپس جواد امام از اهميت انتخابات آزاد و لزوم متمركز شدن روی اين موضوع گفت: «شما اصحاب رسانه اگر رسالتی حس می‌كنيد بايد بپرسد این آقایان با کدام تغییر در رویکردشان انتظار استقبال مردم از انتخابات را دارند؟!»

آقای خدادی، معاون مطبوعاتی دولت روحانی، هم از مشکلات رسانه به نکاتی اشاره کرد مثل اینکه رسانه باید دنبال سوژه باشد و نه پوشش، از اینکه درآمد اصلی روزنامه و رسانه برخلاف شرایط فعلی نباید از آگهی‌هایش باشد، مشکلات اقتصادی روزنامه و … گفت.

آقازاده در مورد مشکلات اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌ها اضافه کرد: «سنت روزنامه‌نگاری مهم‌تر از اقتصاد است؛ مگر روزنامه‌ی همشهری و صداوسیما کم پول دارند؟!»

آقای بیژن مقدم، مدیر سایت الف هم حرف‌هایش را خیلی خلاصه گفت: «می‌توان خیلی صریح نوشت ولی مودبانه نوشت!» او همچنین از نجات‌بخش بودن یک کلمه‌ی به ظاهر ساده‌ی «برخی» و نیز از هنر ماندن در رسانه گفت.

علی‌اصغر شفیعیان در حرف‌هایش به حکم محرومیت سه ساله‌اش از مسئولیت‌های مطبوعاتی و مدیرمسئولی انصاف نیوز نیز اشاره کرد که تاسف و تعجب مهمان‌ها را در پی داشت.

علی نیلی، دبیر اقتصادی انصاف نیوز و مجری برنامه، در پایان به مرگ عماد افروغ، جامعه‌شناس قابل احترام اصولگرا و نماینده‌ی مجلس هفتم نیز اشاره کرد و بنای سخنرانی مهمان‌ها پایان یافت.

بعد از صرف شام مهمان‌ها یکی یکی، زودتر و دیرتر، بعد از خداحافظی‌های طولانی دفتر انصاف نیوز را ترک کردند.

ما، اعضای تحریریه و بخش تحلیلی، در دفتر خالی از مهمان انصاف ماندیم با یک حکم محرومیت طولانی نامنصفانه و تصمیمی مهم برای آینده‌ی‌ انصاف!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. راستشو بگو چند نفر روزه بودند ؟ کی می خواهید دست از مردم فریبی بردارید اصداقت اصل و اصول کار اطلاع رسانی است. با توجه به چیدمان میز و چهره مدعوین کاملا مشهود است که بیشتر آنان روزدار نیستند البته شایدهم عذر شرعی داشته باشند ولی تیتر شما نماینگر مسئله ای دیگر است. اگر حسین شریعتمداری در دفتر تحریریه کیهان بساط افطاری راه می انداخت در اولین فرصت چند تحلیل از دوستان در این جا ظاهر می شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا