خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کویت هزینه تمدید اقامت برای اتباع خارجی را 300 درصد افزایش داد

دولت کویت که به دلیل مشکلات ناشی از کسری بودجه به دنبال راههای جایگزین جبران بهای پایین نفت و آثار آن در بودجه این کشور است در جدیدترین طرح خود، هزینه اقامت برای اتباع خارجی را به میزان 300 درصد افزایش داد.

به گزارش ایرنا، کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل توطئه نفتی ریاض در دو سال اخیر، شوک بزرگی را به اقتصاد کویت وارد کرده و در طول این مدت، مجموعه ای از اقدامات جدید و بی سابقه در سطح این کشور برای جبران کاهش درآمدهای نفتی اتخاذ شده است.

دولت کویت علاوه بر افزایش قیمت بنزین، نسبت به تغییر و بالا بردن تعرفه آب و برق مصرفی مردم نیز اقدام کرده و امروز از افزایش سه برابری تعرفه تمدید اقامت اتباع خارجی در این کشور خبر داد.

تدابیر اتخاذ شده با هدف کاهش یارانه پرداختی از سوی دولت کویت برای دو و نیم میلیون تبعه خارجی مقیم این کشور صورت می گیرد و شهروندان کویتی را هدف نگرفته است؛ به نوشته نشریه الانباء دولت و نمایندگان مجلس در کویت بر این عقیده اند که افراد خارحی مقیم باید برای اقامت در این کشور تعرفه های بیشتری پرداخت کنند و بر این اساس هزینه بیمه اقامت اجباری که همه ساله از سوی مقیمان پرداخت می شود، از 170 دلار بابت هر سال به 480 دلار افزایش یافت.

پیش از این، کارشناسان اقتصادی هشدار داده بودند که اتخاذ این گونه اقدامات از سوی دولت کویت، موجب افزایش مهاجرت افراد خارجی مقیم از این کشور خواهد شد اما مقامات دولتی می گویند که قصد دارند مجموع افراد خارجی مقیم در کویت را کاهش داده و به 40 درصد مجموع جمعیت برسانند؛ کویت در زمان حاضر چهار میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از دو سوم آنها اتباع خارجی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا