خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد کسی که سوغاتش تحریم بود: چرا برجام «فوری» نتیجه نداد؟!

سعید جلیلی، مسوول پرونده هسته ای در زمان دولت احمدی نژاد که مذاکرات آن دوره غیر از افزایش تحریم ها ساغاتی دیگر برای کشور نداشت، گفت: زمانی عجولانه گفته می‌شد هر روز تاخیر در اجرای توافق 170 میلیون دلار برای کشور ضرر دارد اما امروز برای عایدی این عجله دعوت به صبر می‌شود!

به گزارش انصاف نیوز، این کاندیدای شکست خورده ی انتخابات 92 که فقط 4 میلیون رای آورده بود در برنامه ی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی این سخنان را مطرح کرده که باقی آن را به نقل از فارس در پی می خوانید:

– دولت مقتدر دولت تصمیم های صبورانه است. تصمیم های عجولانه نمی تواند ثمرات صبر مقتدرانه را داشته باشد. صبری که از تلاش فرزندان ملت دریغ شود به پای وعده های دشمن ریخته می شود.

– اینکه امروز می گویند سراسیمگی در اداره کشور غلط است و نباید وعده های شتابزده داد امری مبارک است. پرهیز از شتابزدگی امری مبارک است به شرطی که ما را به وعده های سراب رهنمون نکند.

– صبر در بستر حقیقت و حفظ حقوق مردم شما را به دیپلماسی صبورانه و نه عجولانه راهنمایی می کند. امروز مردم ما میوه شیرین امنیت را با همه وجود لمس می کنند چون ثمره صبر بر تحریم ها در دفاع مقدس بود نه صبر در انتظار برای تغییر رفتار دشمن!

– چرا برد برای دشمن باید فوری، قطعی و کامل باشد و برای ما احتمالی، ناقص و موکول به آینده شود؟

– طوری از برد-برد صحبت می شد که انگار مشابه برد دشمنان هم نصیب ما خواهد شد ولی کم کم آشکار شد که برد آنها فوری، قطعی و کامل و برد ما موکول به اما و اگرهاست.

– اگر صبر با کناره گرفتن از حق و نادیده گرفتن حقوق ملت باشد میوه آن سراب است.صبری نتیجه دارد که در بستر حقیقت باشد نه در سراب. صبر اگر همراه حق باشد میتواند مانع خسران شود.

– حق و صبر ملازم همدیگر هستند و تعریفی که اسلام ناب از صبر ارائه می دهد پیشرو و سازنده است نه صبر تخدیر کننده.

– صبر جمیل و بصیر یعنی صبر مقتدرانه نه منفعلانه. دولت مقتدر دولت صبرهای مقتدرانه است و عجله دشمن برای بود که ما را از صبر راهبردی بازدارد.

– صبر راهبردی ما باعث شد تا طرف مقابل عجولانه 18 شبانه روز پای میز مذاکره بیاید.

– زمانی عجولانه گفته می شد هر روز تاخیر در اجرای توافق 170 میلیون دلار برای کشور ضرر دارد اما امروز برای عایدی این عجله دعوت به صبر می شود.

– صبر برای مردم یک فضیلت است اما برای مسئولان یک ضرورت است تا به جای رفتارهای عجولانه تصمیم های مقتدرانه بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا