خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نصرالله: قطع رابطه کنید | ایران: درخواست خوبی است ولی …

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز ۹ مرداد ماه درباره‌ی طرح سید حسن نصر الله برای «قطع رابطه با کشورهای هتاک به مقدسات اسلام»، گفت:

«درخواست سید حسن نصرالله درخواستی مسئولانه از جهان اسلام بود که دولت‌ها و ملت‌ها به مهم‌ترین ارزش امت اسلام واکنش نشان بدهند.

از دولت‌های اروپایی، به ویژه آن‌هایی که زمینه این اهانت را در خاک خودشان فراهم کردند می‌خواهیم که مانع تکرار چنین اقدام زشت و نفرت انگیزی شوند.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز برگزار خواهد شد و طبیعتاً کشورها و دولت‌ها و نمایندگان عالی شرکت کننده در این اجلاس دیدگاه‌های خودشان را بیان خواهند کرد امیدوار هستیم در سایه جدیتی که وجود دارد، نتیجه و خروجی این جلسه امیدبخش و اثرگذار باشد و بتواند به شکل‌گیری یک ساز و کار مشترک و دسته جمعی برای پیگیری این موضوع و ممانعت از تکرار چنین اقدامات توهین آمیزی منتهی شود.

از سوی دولت دانمارک و سوئد در این زمینه شاهد عکس العملی بودیم. ظاهرا این کشورها اعلام کردند که به دنبال ساز و کارهای قانونی برای ممانعت از تکرار چنین وقایعی هستند.»


موضع محافظه کارانه درباره‌ی احتمال برقراری رابطه‌ی عربستان و اسرائیل

از ناصر کنعانی‌مقدم همچنین درباره‌ی تلاش‌های اخیر برای عادی سازی رابطه‌ی عربستان و اسرائیل شد که او بدون نام بردن از عربستان، موضعی محافظه‌کارانه گرفت. ایران و عربستان در ماه‌های اخیر پس از چند سال رابطه‌ی خود را از سر گرفتند. در زمان دولت روحانی، تندروها به سفارت عربستان در ایران حمله کرده بودند که باعث قطع ارتباط شده بود.

در خبر وزارت خارجه از پاسخ کنعانی مقدم به این سوال، در سوال هم بدون نام بردن از عربستان به موضوع «عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی» اشاره شده و پاسخ داده است:

«دولت آمریکا در سال‌های اخیر تلاش زاید الوصفی انجام داد و با وعده و وعید موفق شد در روابط میان رژیم غاصب صهیونیستی با تعدادی از دولت‌های عربی و اسلامی در منطقه عادی‌سازی سیاسی ایجاد کند، اما در عمل شاهد بودیم آنچه که اتفاق افتاد بازتر شدن دست رژیم غاصب صهیونیستی در استمرار جنایات خود علیه ملت فلسطین، نادیده گرفتن حقوق اولیه فلسطینیان و افزایش جرم و جنایت روزمره خود علیه ملت فلسطین بود. سازش با رژیم صهیونیستی هیچ کمکی به آرمان ملت فلسطین و احقاق حقوق آنان نخواهد کرد. هر گامی در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم متجاوز صرفاً به باز شدن دست این رژیم در افزایش جنایات خود علیه ملت فلسطین منتهی خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران هر گامی که در مسیر شناسایی رژیم صهیونیستی از سوی دولت‌های اسلامی برداشته شود را نه به نفع ملت فلسطین و آرمان آن و نه به نفع صلح و ثبات و آرامش در منطقه می‌داند، چراکه رژیم صهیونیستی راهبرد خود را در ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در کشورهای اسلامی تعریف کرده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مگر حسن نصرالله رئیس جمهور و یا نخست وزیر کشوری است که تعیین تکلیف می کند؟ برای ایشان هیچ فرقی نمی کند که با دیگر کشورها رابطه داشته باشد یا نه. چرا که ضرری نمی کند، کشوری که آسیب می بیند کشور ماست.

    34
    4
  2. سلام. در جواب آقا امیر. چطور آمریکا برای ما تصمیم میگیره و باید و نباید می‌کنه برامون. تحریممون کرده حتی از دارو…اونوقت سنگ آمریکا و اروپا رو ب سینه میزنیم…..بعد سید نصرالله یک پیشنهاد داده فقط اونم بخاطر کلام خدا. اونوقت چرا باید بهمون بربخوره؟؟!!

  3. اقای نصرلله طرح در سطح روابط کلان خارجی برای کشور ما میدن؟؟؟ ایشون چه مقامی دارن که از این شکرپرانی ها میکنند؟

  4. برادرهنوز اول راهیم اگه هممون دوست هستیم حالا گفت که واقعا اینهمه ما پیشنهاد دادیم عمل به وظیفه شدحرف حرف خوبیه حالا هدف یکیه دشمن یکی همه ما یکی هستیم البته اگر درمقام مسول اجرایی یک کشور باشه قابل تامله اما ….خداهمه مارو ه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا