خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیما عزیزی که بود و چه ارتباطی با مقامات داشت؟

سیما عزیزی که این شب‌ها و همزمان با پخش چندباره‌ی سریال جنجالی گاندو‌ بار دیگر نامش در شبکه‌های اجتماعی «ترند» شده است یکی از شخصیت‌های خیالی سریال گاندو است که برخی رسانه‌های اصولگرا او را نماد یکی از نزدیکان حسن روحانی می‌دانستند.

به‌گزارش انصاف نیوز، گاندو که به گفته‌ی نویسنده‌ی سریال، ۸۰ درصد آن حاصل تخیل او بوده‌است در خرداد ۹۸ از شبکه‌ی سه سیما پخش شد.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه وقت یک سال پس از پخش این سریال از صداوسیما در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی همدلی ادعایی را مبنی بر اینکه گاندو از سوی یکی از نهادها برای تخریب او ساخته شده را مطرح کرد.

یکی از شخصیت‌های این سریال که دست‌کم هشتاد درصد آن حاصل «تخیل» بوده است «سیما عزیزی» است که نیلوفر شهیدی آن را بازی می‌کند.

سیما عزیزی یکی از حاشیه‌ها مهم گاندو

به نوشته‌ی روزنامه‌ی اصولگرای فرهیختگان، «یکی از حاشیه‌های مهم‌تر سریال هم ارتباط جیسون رضائیان با خواهرزاده رئیس‌جمهور است. شخصیت خواهرزاده رئیس‌جمهور در گاندو تبدیل به خانمی به نام «سیما عزیزی» می‌شود. البته در واقعیت، خواهرزاده رئیس‌جمهور یک آقا بوده است.  دوم مرداد سال 93 بود که روزنامه «واشنگتن پست» خبر بازداشت «جیسون رضاییان» خبرنگار این نشریه در تهران را منتشر کرد. مهم‌ترین اتهامات «رضاییان»، نفوذ در اماکن مهم دولتی، افشای برنامه‌های «ضد تحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه‌ هسته‌ای ایران عنوان شده بود»

یک سایت سرگرمی به نام «موج باز» درباره‌ی نقش سیما عزیزی در گاندو می‌نویسد: نیلوفر شهیدی بازیگر نقش سیما عزیزی در سریال گاندو در نقش یک جاسوس ظاهر شده است که با تیم مایکل هاشمیان (با ایفای نقش پیام دهکردی)، مهندس کاظمی (با ایفای نقش محمدرضا شریفی نیا) و فرهاد حقی (با ایفای نقش علیرام نورایی) در ارتباط است و به فعالیت های مرتبط با جاسوسی می پردازد. اما آنچه در مورد نقش سیما عزیزی در گاندو مهم است، نسبت فامیلی او با یکی از مقامات ارشد سیاسی ایران است. بر اساس فیلمنامه ی گاندو، سیما عزیزی در گاندو، خواهر زاده ی یک مقام ارشد ایرانی است.

خبرگزاری اصولگرا: خواهرزاده رییس جمهور دستگیر شد!

سیما عزیزی که بود و چه ارتباطی با مقامات داشت؟
سیما عزیزی که بود و چه ارتباطی با مقامات داشت؟

خبرگزاری اصولگرای مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، با انتشار بخشی از ویدئوی سریال گاندو که مربوط به دستگیری سیما عزیزی است در متن کوتاهی نوشته است: «در قسمت ۲۶ام سریال گاندو که این شب ها از شبکه ۳ سیما پخش میشود، خواهرزاده رییس جمهور به جرم جاسوسی برای سرویسهای اطلاعاتی بیگانه توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر می‌شود»

پاسخ دولت روحانی به ادعاهای گاندوسازان

در واکنش به پخش سریال گاندو، روزنامه‌ی ایران در گزارشی که تیر ۹۸ منتشرشده به ادعاها علیه رئیس‌جمهور وقت پاسخ می‌دهد: «سیما عزیزی که پیش‌تر در این سریال به عنوان «خواهرزاده یکی از مسئولان» از آن نام برده شده، به یکی از همراهان وزیر خارجه برای معرفی خانم عکاس مراجعه می‌کند. در پلان بعد همین شخص و ظریف به استقبال دایی می‌روند که با تشریفات وارد حیاط هیأت دولت می‌شود.» سریال معلوم نمی‌کند که منظور از این دایی مسئول کیست اما بازتاب این بخش در فضای مجازی آشکار کرد که دایی، شخص رئیس جمهوری است. همین می‌شود تکرار روایت قدیمی‌تر «دختر خواهر حسن روحانی» روایتی که باز ریشه در واقعیت نداشت»

این روزنامه در توضیح بیشتری درباره‌ی این موضوع نوشت: «مخالفان دولت ماه‌ها از «ط.ق» که در نهاد ریاست جمهوری شاغل بود، به عنوان خواهرزاده حسن روحانی در ریاست جمهوری یاد کردند و نهایتاً او به دلایل امنیتی بازداشت شد اما نکته اساسی و واقعیت ماجرا این بود که او هیچ نسبتی با حسن روحانی نداشت. واقعیتی که برای سازندگان «گاندو» آنقدرها جاذبه نداشت که بابت آن راضی شوند دست از تکرار روایت کذب مخالفان دولت در سریال خود بردارند. در واقع سریال گاندو پر است از انواع این روایت‌ها؛ روایت‌هایی که در فضای سیاسی چیزی نبودند جز داستان‌هایی که با هدف تخریب سیاسی ساخته شده‌ بودند و حالا قرار بود بر صفحه تلویزیون جان بگیرند»

رادیو زمانه، یک سایت فارسی‌زبان در خارج از کشور، نیز درباره‌ی جنجال سیما عزیزی گاندو نوشته بود: «در این داستان «سیما عزیزی» خواهرزاده حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و شبکه جاسوسان قرار دارد و از طریق اوست (با بازی نیلوفر شهیدی) که آن‌ها موفق به نفوذ در وزارت خارجه ایران می‌شوند. خبرگزاری‌های [اصولگرا] ادعا کرده‌اند که بخش‌های مربوط به سیما عزیزی تحت فشار دولت سانسور شده است»

درباره‌ی ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی فشار دولت به صداوسیما برای سانسور گاندو رئیس وقت این سازمان «تذکر، فشار و دخالت، حتی تماس برای عدم پخش سریال گاندو را تکذیب کرده است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چتونه؟؟؟ گاتدو کجای مخفیات شما رو عیان کرده که تو بیست و چهار ساعت پنج تامقاله براش رفتید.تو هگه هم در جمله ا ل با حرصنوشتید به بهانه پخش «چندباره سریال گاندو» . چندبار نشان دادند؟ خب تو نگاه نکن.
    کجا سوخته اینطور بپر بپر میکنید. بابا خیلی تابلویید. پسر پنح ساله من بهتر از شما غرضش رو پنهان میکنه

    143
    37
    1. چوب رو ک برداری، گربه دزده حساب دستش میاد!
      اینه ک حضرات ب تب و تاب افتادن.
      تازه این ۸۰%یش تخیله، اینا گرخیدن، واقعیت رو بشه چکار میکنن!؟

      131
      19
  2. بر کسی پوشیده نیست که وازارت خارجه ایران در زمان دولت یازدهم و دوازدهم شده بود شعبه دیگر mi6، سیا و موساد
    خیانت های دولت یازدهم و دوازدهم قابلیت ماله کشی ندارد، درحالی خبرگزاری دولت روحانی به نقل ازنویسنده سریال گاندو نوشته “۸۰ درصد این سریال تخیل است” که آقای قادری نویسنده گاندو این چنین اظهار نظری را بارها تکذیب کرده و تاکید دارد ک گاندو ۱۰۰ درصد بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده.

    71
    25
  3. همین که صدتا رسانه، هماهنگ با هم و پشت هم، تیتر و خبر میروند که گاندو چنان است و چنین نیست ! اونهم در بازپخش یک سریال تکراری!!! و در هر مقاله هم، توی چهارخط ده بار تکرار می کنند که ۸۰درصدش تخیل بوده! اتفاقاً نشان می دهد که پس همچین تخیلی هم نبوده که اینطوری بعضی ها رو به صرافت انداخته!

    133
    16
  4. تو سریال گاندو مایکل هاشمیان علاوه بر عناصری که توی خبرگزاریها و روزنامه ها داره به دنبال ایجاد روزنامه با واسطه برای خودش هم هست تا راهبرد ها و اهداف خودش رو بواسطه ی مقاله ها و خبرهای تحلیلی هدفمند پیش ببره،و همین حالا هم از این دست تحلیل ها رو داریم میخونیم

    85
    10
  5. گاندو خیانت یک عده نفوذیها و جاسوسان زمان روحانی رو نشون داده… از این که عده ای می سوزن

    126
    24
  6. وقتی یه برنامه یه حرکت یاهرچیزدیگه ای انقدرمخالف داشته باشه مطمئناحقه،گاندوهم جزو همین دسته اس!!ببخشیدکه این برنامه پته شماروبه روی آب داد وانقدرباعث سوزشتون شدآب بدم خدمتتون؟!خوبه حالاتوواقعیت هم عملکردظریف وروحانی وتیم وزرا وخانوادشون دیدیم!

    104
    19
  7. وقتی آدم کلا در لجن غرق باشه زندگی کنه.. دیگه بوی ۲۰ درصد واقعیت گاندو هم اذیتش نخواهد کرد… خائنین به وطن به خاک ایران.. خائنین به خون جوانان پرپر شده ببینم آن روزی که کوس رسوایی تون بر برج لندن جارررر بزنن. و پاسپورت انگلیسیتون رو بر سینه تون بدوزن…
    چقدر رذل و حقیرید…چقدررر

    87
    13
  8. فارق از دید سیاسی سریال جذابی هست، انصافأ خوش ساخته ولی در مورد جیسون رضاییان شک ندارم جاسوس درجه یک بوده، چون کلی پول دادن تا آزادش کردن، نگید امریکا مرامش اینه که کلی پول میده برای مبادله که باور نمیکنم، دیگه اونقدام ساده نیستن مردم

    41
    4
  9. این سریال تشابه شخصیتی زیادی با برادران روحانی و جهانگیری در واقعیت داشت!!چی رو میخواهید کتمان کنید!حافظه مروم انقدها که فکر میکنید ضعیف نیست.

    41
    6
  10. اولا که هیچ وقت نگفتن ۸۰ درصد تخیل بوده و اون رسانه که این موضوع پخش کرد توسط گوینده تکذیب شد ثانیا آقای مجتبی امینی تاکید داره که همه داستان براساس پرونده قدیمی بوده ثالثا اون شخصی که شما به سفارشش این مطلب نوشتید و ط ق میگید پدرش اهل سرخه هست و امکان نداره اینهمه نقش کلیدی در داستان حاصل تخیل دانست براش رابعا اگر ایشان بی گناه بوده چرا بازنشسته شده بعد آزادی؟ اگر نظام بهش لطف کرده و حفظ حرمت کرده دلیل نمیشه وقیح بشند اتفاقا نقش این خانم بسیار از امثال هاشمیان مهتر هست چرا که تا اینها نباشند امثال هاشمیان نمیتونند نفوذ کنند ، شما دارید تطهیر کسی میکنید که بزودی جای دیگه گند میزنه

    38
    6
  11. گاندو سریال باحالی بود منم خوشم میاد سریال دیگه از اینها تو آمریکا پره واضح تر هم طعنه میزنند جنبتونو بالا ببرید بابا

    27
    3
    1. من اخرش نفهمیدم اون پسر جناب کلید ساز که هیچ جا اسم وخبری ازش نبود ولی همه کاره ی پدرش تو واقعیت بود ومعلوم نبود کجا میخوان از این بی نامی وسکرت بازیش بهره ببرن تو سریال کدوم بود وتو واقعیت دقیقا چه میکرد وچه میکنه الان کسی که هیچ کس بود وهمه کس برای دولت پدرش

  12. آقا ،مگه نمی گید ۸۰درصد حاصل خیال‌پردازی نویسنده ست ؟!یه داستان خیالی که اینهمه بالاو‌پائین پریدن نداره! فرض کنیم اینها خیالپردازیه ،بفرمائید کشف چند نفر عنصر نفوذی در مذاکرات هم خیال‌پردازی بود؟تغییرنام خانوادگی حسن روحانی به فریدون در اسکاتلند هم نتیجه یک خیال‌پردازی بود ؟واقعا که …!

    31
    5
  13. از قدیم گفته شده…
    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند….
    به نظرم آقایانی که به گاندو ایراد می گیرند بهتر است سکوت کنند….وگرنه شاید، سازندگان گاندو مجبور شوند.اسرار دیگری را از آقایان فاش سازند…

    34
    7
  14. بسم الله تعالی
    باشه دولت روحانی هیچ فشاری نیاورده فقط بگو چرا هرجا میخوان بگن خواهرزاده یکی از مسئولین‌، صدای بازیگر عوض میشه و با حرکت لب‌هاش نمیخونه؟!
    چون قبلا گفته بودند خواهرزاده رئیس‌جمهور ولی بعدا سانسور کردند.
    میدونی خودشون سانسور کردند بدون فشار دولت!!!

    انصاف‌ بی‌انصاف باز سوختی و دست به قلم‌سوی برای دروغ پراکنی؟!
    #انصاف‌بی‌انصاف

    31
    5
  15. اصلاح طلبان وشخص روحانی ودولتشانقدرکارنامه سیاه درارتباط باغرب وجاده صاف کن فروش استقلال کشوردارند که بدون سریال گاندوهم نیازبه تخریب ندارندانزوای وبی اعتنایی مردم بعدازحکومتشان بهترین پاسخ به عملکردشان است تلاش شمای رسانه هم بی فایده است

    27
    7
  16. خدایی دیگه ماله کشی حسن روحانی؟! مگه باز وقیح تر از اینم داریم
    دقیقا همین که همه میان پشتت و میگن ۸۰ درصد تخیل بوده و بار ها هم تکرار میکنن همین نشون میده که ۸۰ درصدش راست بوده وگرنه یه تخیل که این همه جار و جنجال ندارع!
    بهترین فیلمی که از تلویزیون دیدم همین گاندو بود که پته این مفسدان رو نمایان کرد.

    38
    6
  17. همینکه بعد از گذشت چند سال، دوباره سراسیمه به این سریال حمله می کنید، خودتان را ناخواسته رسوا می کنید. آقا این جاسوسان و دستگیر شدگان نبودند؟

    22
    1
  18. بله دروغ بوده کل سریال
    مقاله نوشتن جیسون رضائیان توی روزنامه شرق هم دروغ بوده
    تعریف و تمجید دکتر جواد ظریف از جیسون رضائیان در همان روزنامه، آن هم دروغ است

    21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا