خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمدعلی موسی پور کیست و نظر ظریف درباره‌ی او چه بود؟

محمدعلی موسی پور یکی از شخصیت‌های سریال گاندو است که ظاهراً اشاره به فردی به نام محمدعلی شعبانی دارد.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران درباره‌ی آقای شعبانی و نقش او در مذاکرات هسته‌ای که به برجام منتهی شد گفته بود: او عضو تیم مذاکره نبوده بلکه فقط در بخش روابط عمومی بود است.

پاسخ ظریف به ادعاهای گاندوسازان

محمدعلی موسی پور کیست و نظر ظریف درباره‌ی او چه بود؟
محمدعلی موسی پور کیست و نظر ظریف درباره‌ی او چه بود؟

آقای ظریف پیرامون ادعاهای گاندوسازان درباره‌ی حضور جاسوس در تیم مذاکره کننده نیز تاکید داشت: چهار نفری که آقای کریمی قدوسی نام بردند یا از سوی دستگاه‌های دیگر به ما معرفی شدند یا براساس شناخت از گذشته از آنها استفاده کردیم و من جز خدمت از آنها در مذاکرات ندیدم.

او در ادامه افزود: من مسئول روابط دیگر آنها نیستم و آنها هم در هیچ یک از مذاکرات خصوصی نبودند و تنها در جلسات تخصصی حضور داشتند. آقای محمدعلی شعبانی هم در مذاکرات نبوده و به عنوان کمک در روابط عمومی از ایشان استفاده می‌شد. عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای روابط عمومی خرج می‌کند و از شرکت‌های صهیونیستی استفاده می‌کند، اما ما از ایرانیان که بزرگترین سرمایه‌مان در خارج هستند استفاده کردیم.

محمدعلی موسی پور به روایت اصولگرایان

کانال تلگرامی سایت اصولگرای «۵۹۸» درباره‌ی محمدعلی موسی پور سریال گاندو در فروردین ۱۴۰۰ نوشت:

»فصل دوم سریال گاندو روایتی حول محور نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در وزارت خارجه و تیم مذاکرات هسته‌ای می‌باشد.

در گاندو۲ فردی دو تابعیتی به نام موسی‌پور با نقش‌آفرینی شهرام قائدی به تصویر کشیده می‌شود که با سیستم اطلاعاتی انگلیس(MI6) ارتباط دارد.

موسی‌پور با همکاری دستگاه‌ جاسوسی انگلیس، قصد نفوذ در سرویس اطلاعاتی کشور و همچنین جاسوسی در مذاکرات هسته ای را دارد.

موسی‌پور سریال گاندو۲ همان محمد علی شعبانی، از مشاوران سابق محمدجواد ظریف و یکی از افراد دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای می‌باشد.

شعبانی کارآموز سابق شورای ملی ایرانیان آمریکا یا نایاک در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) است. او همان سال به اسراییل سفر کرد و با نهادها و افراد بسیاری از جمله مئیر جاودانفر دیدار کرد.

وی ۱۳۹۰ به ایران برگشت و «برغم سفر به اسراییل و کار در نایاک» کارمند حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و سردبیر نشریه انگلیسی مرکز تحقیقات شد.

شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات را برعهده داشته و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های‌ غربی دفاع می‌کرد.

به گفته جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، شعبانی در طول مذاکرات هسته‌ای جریان رسانه ای داخل و دیگر کشورها را هماهنگ می کرده و هم اکنون فراری است.

طبق گزارشات، شعبانی اکنون ساکن انگلیس می‌باشد»

نظر محمدعلی شعبانی درباره‌ی مذاکرات احیای برجام

محمدعلی شعبانی در زمان مذاکرات احیای برجام در آذر ۱۴۰۰ در صفحه‌ی توییتر خود نوشته بود:

محمدعلی موسی پور کیست و نظر ظریف درباره‌ی او چه بود؟
محمدعلی موسی پور کیست و نظر ظریف درباره‌ی او چه بود؟

«تا زمانی که در همه چیز توافق نشود، هیچ چیز توافق نمی‌شود

هدف تیم مذاکره کننده نشان دهنده سرسخت بودن آن‌ها در مقایسه با تیم مذاکره کننده قبلی است که به دنبال استفاده از فرصت‌های پیشرفت، در ۶ دور مذاکرات قبلی است.

ماهیت صحبت‌های علی باقری کنی مسئول مذاکره کننده دولت فعلی با دولت گذشته همخوانی دارد یعنی هیچ چیز توافق نمی‌شود تا زمانی که در همه چیز به توافق برسند. موضعی که گروه ۴+۱ هم با آن موافق هستند»

ادعاهای خبرگزاری فارس و تخیل نویسنده‌ی گاندو

خبرگزاری اصولگرای فارس در متنی که ادعاهای اثبات‌نشده‌ای در آن مطرح شده است هنگام پخش فصل دوم سریال گاندو منتشر کرد، نوشته بود:

«مجموعه تلویزیونی «گاندو» سال گذشته و در فصل نخست خود به پرونده جیسون رضائیان جاسوس ایرانی- آمریکایی پرداخت که در پوشش خبرنگار در ایران به جاسوسی می پرداخت.

همچنین فصل دوم این سریال نیز در نوروز روی آنتن شبکه سه سیما می رود و روایتی حول محور نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در وزارت خارجه و تیم مذاکرات هسته‌ای است.

در این سریال «شهرام قائدی» نقش یک جاسوس با نام موسی پور را ایفا می کند که با سیستم اطلاعاتی انگلیس(MI6) ارتباط دارد. نام او در سریال موسی پور نام دارد که برگرفته از پرونده فردی به نام «محمدعلی شعبانی» است و سازندگان سریال تلاش کرده اند تا شباهت حداکثری در ظاهر این فرد را ایجاد کنند.

محمدعلی شعبانی، از مشاوران سابق محمدجواد ظریف و یکی از افراد دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای است که البته رابطه اش با دولت به حضور در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همکاری با حسن روحانی برمی‌گردد.

شعبانی در سوئیس متولد شده و حدود سال ۸۳ برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت و در دانشگاه «سوآز» مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد و پس از آن به تهران بازگشت.

شعبانی کارآموز سابق شورای ملی ایرانیان آمریکا یا نایاک در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) است. او همان سال به منطقه اشغالی اسرائیل سفر کرد و با نهادها و افراد بسیاری از جمله مئیر جاودانفر دیدار کرد. در نهایت سال 90 به ایران برگشت و «برغم سفر به منطقه اشغالی اسرائیل و کار در نایاک» کارمند حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و سردبیر نشریه انگلیسی مرکز تحقیقات شد.

شعبانی بعدا تلاش زیادی برای فروش سرویس و خدمات و اطلاعات خود به موسسه واشنگتن یا WINEP برای خاور نزدیک کرده‌است. WINEP به صورت رسمی از نزدیکترین موسسات به لابی رژیم اشغالگر اسرائیل یا AIPAC است.

شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه‌ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات را برعهده داشت و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های غربی دفاع می‌کرد.

به گفته جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، شعبانی در طول مذاکرات هسته‌ای جریان رسانه ای داخل و دیگر کشورها را هماهنگ می کرده و هم اکنون فراری و ساکن انگلیس است»

گفتنی‌ست نویسنده‌ی گاندو هشتاد درصد قصه‌ی این سریال را تخیلی دانسته و ظریف نیز در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی همدلی اعلام کرده بود که گاندو از سوی یکی از نهادها برای تخریب او ساخته شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا