خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رپورتاژ ایسنا و ایرنا برای کامبیز

خبرگزاری‌های دولتی ایرنا و ایسنا ازجمله رسانه‌هایی هستند که به صورت دوره‌ای رپورتاژآگهی‌های کامبیز مهدی‌زاده را در ستون خبرهای پولی منتشر می‌کنند و به واسطه‌ی انتشار این دست خبرها از او چهره‌ی «دانشمند جوان ایرانی» ساخته‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، او که چند سال پیش با دختر حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ازدواج کرد در هیچ زمانی نتوانست از عنوان داماد رئیس جمهور وقت استفاده کند ازجمله وقتی آقای روحانی از رابطه‌ی کامیز مهدی زاده و وزیر صمت وقت برای انتصاب به عنوان معاون وزیر مطلع شد، بلافاصله هر دوی آنها را توبیخ کرد و حکم لغو شد.

اما در این سال‌ها برخی رسانه‌ها چه در قالب مصاحبه و چه انتشار یادداشت‌ها، به مهدی‌زاده به عنوان داماد روحانی تریبون داده‌اند؛ ازجمله رسانه‌های مخالف حسن روحانی مواضع دامادش را به حساب او می‌گذارند.

بررسی انصاف نیوز نشان می‌دهد نهادی به نام «فدراسیون جهانی اختراعات» که رسانه‌های ایرنا و ایسنا مهدی زاده را برنده‌ی جایزه‌ی این نهاد می‌خوانند، اعتبار ادعایی را ندارد.

در صفحه‌ی این نهاد در ویکی‌پدیا نوشته شده که «مقر اصلی این فدراسیون در سوئیس و دفتر دبیرکل آن در تهران است»!

بنا بر نوشته‌ی ویکی‌پدیا، دبیرکل آن شخصی به نام علیرضا رستگار است که سه کتاب تالیف کرده است: آموزش فرهنگ شهروندی، ناشر مهرسا، سال ۱۳۹۰، شهروند و بازیافت، ناشر مهرسا، سال ۱۳۹۱ و آنچه جهت ثبت اختراع باید بدانید، ناشر مهر و ماه نو، سال ۱۳۹۲.

نهادهایی مشابه که بخش‌های زیادی از آنها غیرعلمی هستند در سال‌های اخیر بسیار تعدادشان زیاد شده و معمولا به کسانی در قبال پول، جوایز و مدارکی می‌دهند.

انصاف نیوز چهار سال پیش در گزارشی با تیتر «ماجرای شوالیه‌های حلبی اقتصاد ایران» به این موضوع پرداخته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا