خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موکب افغانستانی‌ها و پاکستانی‌ها در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

ایسنا در گزارشی درباره‌ی موکب افغانستانی‌ها و پاکستانی‌ها در راهپیمایی جاماندگان اربعین نوشت:

«حضور موکب‌هایی از ملیت‌های مختلف در پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف به کربلا در عراق، امری عادی است؛‌ اما در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران، پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های مناطق محروم نیز موکب برپا کرده بودند و از جاماندگان تهرانی پذیرایی می‌کردند.

میثم ناظمی -مسئول گروه‌های مردمی و معاون اتباع ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شهر ری- در گفت‌وگو با ایسنا در مورد موکب پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تهران گفت: این دو موکب به همت جمعی از پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های مناطق محروم تهران آماده شده است و آنها باتوجه به شرایط اقتصادی نه چندان خوب هرآنچه داشتند برای برپایی این دو موکب هزینه کردند تا ارادت خود به امام حسین(ع) را نشان دهند.

وی ادامه داد: در غرفه افغانستانی‌ها جمعی از جامعه نخبگان، دانشجویان، هنرمندان و… حضور پیدا کردند که در تلاش هستند با لباس محلی خود اغذیه‌های افغان‌ها را طبخ و بین مردم توزیع کنند.

ناظمی تصریح کرد: علاوه بر طبخ غذا، افغانی‌ها غرفه‌ای برای کودکان به همراه مربی تعبیه کرده و با پخش مداحی محلی به عزاداری سنتی خود می‌پردازند که برای خیلی از ایرانی‌ها جذاب است.

معاون اتباع ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شهر ری ابراز کرد: از دیگر خدمات این موکب می‌توان به خدمات پزشکی، اجرای گروه سرود و واکس زدن کفش زائران اشاره کرد.

موکب خارجی‌ها وسط تهران! + عکس

وی با اشاره به موکب پاکستانی‌ها نیز خاطرنشان کرد: این موکب هم در کنار موکب افغان‌ها فعالیت دارد، با این تفاوت که موکب افغان‌ها برای اولین‌بار امسال مستقر شده است اما موکب پاکستانی‌ها برای دومین سال متوالی است که در این مسیر خدمت‌رسانی‌ می‌کند.

ناظمی اضافه کرد: تمام خادمان این‌ موکب نیز با لباس محلی در خدمت زائران هستند و ضمن عزاداری محلی پاکستانی به طبخ غذاهای محلی می‌پردازند، البته این دو ملیت در مهمانی ده کیلومتری غدیر نیز موکب داشتند. همچنین در آیین «محرم شهر» در میدان آزادی نیز در موکب خود میزبان مردم بودند.

به گفته معاون اتباع ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شهر ری، نکته جالب در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی امسال این بود که در ساعات اولیه صبح امروز به هنگام راه‌اندازی موکب بسیاری از هموطنان ما که در موکب‌های اطراف مستقر بودند به این دو موکب سر زده و ضمن بیان اینکه ما همه یکسان و خادم امام حسین(ع) هستیم شروع به کمک برای برپایی موکب‌ها کردند. این بیانگر بین‌المللی بودن امام حسین(ع) است.

ناظمی در پایان در مورد ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شهر ری نیز توضیح داد و گفت: تعدادی از اتباع را در شهر ری داریم که با مشکلات آموزشی، تحصیلات، بهداشت و درمان و فرهنگی روبرو هستند و از این رو این ستاد را در امامزاده ابوالحسن شهر ری(ع) راه‌اندازی کردیم تا مشکلات اتباع را حل کنیم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا