خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت جهانی کندوان به عنوان اولین روستای جهانی گردشگری ایران

ثبت جهانی کندوان از نظر معاون صنایع‌دستی کشور «نخستین گام به سوی ادبیات توسعه و بهره‌وری است.»

به گزارش صاحب دیوان، معاون صنایع‌دستی کشور ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ثبت جهانی روستای کندوان گفت: خبر ثبت جهانی روستای کندوان آذربایجان شرقی در شبکه جهانی گردشگری بازنمایی داشته‌های غنی ما در ابعاد جهانی است، این اتفاق مبارک نتیجه همگرایی و هم‌افزایی تمامی اقشاری است که در معرفی طرفیت‌های این روستای تاریخی تلاش کرده است. کندوان ثابت کرده که از دل صخره و سنگ، می‌شود زندگی و عشق بیافرینیم.

مریم جلالی ادامه داد: در خانواده ایرانی به مدد زنان ایرانی غیرت در وجود افراد پرورانده می‌شود و به دنبال تلاش غیرتمندان این روستای بی‌نظیر شاهد جهانی شدن آن هستیم.

جلالی تاکید کرد: مدال اولین روستای جهانی ایران بر گردن کندوان است که موجب پیشروی به سوی اقتصاد هویت بنیان خواهد شد که این مهم حاصل هوش و استعداد تاریخی این ملت در کندوان بی‌نظیر است.

علت انتخاب «کندوان» به عنوان روستای شگفت انگیز دنیا از سوی سازمان جهانی گردشگری

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی امروز در آیین ثبت جهانی روستای کندوان، به عنوان روستای شگفت‌انگیز توسط سازمان جهانی گردشگری که در سمرقند حضور داشت، با تماس ویدیو کنفرانس اظهار کرد: موضوع انتخاب بهترین دهکده‌های گردشگری و نامزد شدن روستای گردشگری از سه سال پیش آغاز شده و امسال سومین دوره خود را با انتخاب ۷۶ روستا از کل کشور به پایان رساند.

وی با بیان اینکه ما پرونده ۸ روستا از کشور را به این اجلاسیه ارسال کرده بودیم که روستای کندوان از آذربایجان‌شرقی انتخاب شد، گفت: این انتخاب براساس معیارهایی از قبیل بررسی معماری بومی، مشارکت مردمی و محلی باقی ماندن اصالت جامع محلی و صنایع دستی و زیرساخت های گردشگری معرفی ظرفیت گردشگری در فضای مجازی است که کندوان همه را یکجا داشت.

معاون گردشگری وزارتخانه بیان داشت: روستای کندوان به عنوان تنها روستای برگزیده این دوره بود امید است در سال های آینده با تلاش‌های صورت گرفته مابقی روستاها هم انتخاب شوند.

شالبافیان درباره ثبت جهانی کندوان خاطرنشان کرد: سازمان جهانی گردشگری ۹ شاخصه از جمله دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت را به عنوان معیارهای انتخاب روستاهای جهانی اعلام کرده است که روستای کندوان توانست امتیاز قابل قبولی را از موارد مذکور کسب کند.

وی گفت: در این دوره ۶۴ روستا از بیش از ۴۰ کشور انتخاب شدند و از کشور ما نیز روستای کندوان انتخاب شد که این افتخار را به همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.

پیرامون برگزاری بیست‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تاشکند پایتخت کشور ازبکستان، روستای کندوان آذربایجان شرقی به عنوان برترین روستای گردشگری جهان به ثبت رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا