خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد تاجزاده به حماس و محکومیت نسل کشی اسرائیل در غزه

سیدمصطفی تاجزاده به آنچه این روزها در فلسطین می‌گذرد واکنش نشان داد.

سخنان آقای تاجزاده در این باره به نقل از کانال تلگرامی «فردای بهتر» در پی می‌آید:

‍«من از جوانی تا به امروز، با مبارزه فلسطینی‌ها برای کسب حقوق از دست رفته و حق تعیین سرنوشت شان موافق بوده و از آن حمایت کرده‌ام. اما تهاجم حماس و دیگر نیروهای فلسطینی را در ۷ اکتبر خطا و پرهزینه می‌دانم. به ویژه آن‌که شواهدی جدی بر نقض حقوق بشر علیه غیرنظامیان توسط مهاجمان دلالت دارد.

از سوی دیگر بمباران گسترده غزه را که به مراتب به نسل کشی شبیه‌تر است تا مقابله با حماس محکوم می‌کنم. زیرا آن را وظیفه اخلاقی و سیاسی یک انسان صلح‌طلب، عدالت‌جو و دموکراسی‌خواه می‌دانم. باید به هر روش مدنی نتانیاهو را مجبور کرد این حملات وحشیانه که بیشترین آسیب را به زنان و کودکان وارد می‌سازد، پایان دهد.

به باور من صلح پایدار و عادلانه در گرو تأمین حقوق اساسی مردم فلسطین و اجرای کامل قطعنامه‌های سازمان ملل توسط دولت اسرائیل است.

همچنین با هرگونه مداخله نظامی احتمالی ایران در منازعه کنونی مخالفم و آن را مغایر منافع و امنیت ملی می‌دانم اما با هرگونه پشتیبانی دیپلماتیک از برقراری آتش ‌بس فوری موافقم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من اصلا دلم برای اسرائیل نمی سوزه واقعا ولی حماس اشتباه کرد حمله کرد غرب سه جا را می خواست درگیر جنگ کنه ایران چین روسیه روسیه اشتباه کرد وارد جنگ شد (به اقایون می گی چرا با برجام قبل از جنگ اوکراین نرفتید جلو ؟؟؟بهترین زمان بود با بهترین امتیاز ها هیچی سکوت آقا چرا رفتی با عربستان بستی بدون اینکه ما به ارتش چیزی بگیری ؟؟؟چرا مسئله کریدورت را باچین نمی ری جلو برجام قبل از اوکراین با امریکا بسته بودیم کلی الان امتیازات بیشتر در حوزه کریدور ها و امتیاز از چین و روسیه داشتیم ؟؟؟ بد سیاست ورزی می کنند نباید وارد جنگ بشند جدی می گم )ورود به جنگ چیزیه که غرب و آمریکا می خواند ….از قصد وحشی بازی در آوردند تا ایران نتونه بگه وارد جنگ نمیشم عجب

    23
    8
  2. نمی دونستی حمایت از مظلوم هزینه داره ؟حمایت بدون هزینه ؟تو سالها قبل اسمی از صبرا و شتیلا نشنیدی ؟حتما اگه در دوره حسین بن علی و یزید بن معاویه بودی این نقد را بر پسر علی بن ابی طالب وارد می نمودی که :
    جان خودت و فرزندان را در مقابل سپاه تا دندان مسلح دشمن نجات بخش و متحمل هزینه سنگین نشو..

    24
    43
    1. چه ربطی داره امام حسین کجا حماس وهابی کجا . دهنت را ابکش. دیگه داره این قبیل قیاس ها جا میوفته. بس کنید و امام حسین را وار د مجادلات نکنید. درست نیست . همه فلسطین ناخن امام نمیشن

      36
      15
  3. آقای تاجزاده خجالت بکش …
    کجای رفتار حماس غیر انسانی بوده …. نکند دروغهای اسراییل درمورد غیر نظامی بودن شهرک نشینها را باور کرده ای ؟؟ نظامی فقط کسی نیست که لباس خاصی به تن داشته باشد … شهرک نشینهای اسراییلی مسلح چه زن و چه مرد همه جزو نظامیان آدمکش اسراییل محسوب میشوند ….

    عملیات دلاورانه حماس ، تهاجم فی البدایه به اسراییل نبود انتقام ۷۵ سال تحقیر ، اسارت ، کشتار و آوارگی مردمی بود که در قفسی زندانی شده اند …. چشمت را بازتر تا همه حقیقت را ببینی نه فقط اتفاقات دو هفته گذشته را ….
    زشت است برای تو که فقط جلوی دماغت را ببینی …..

    26
    37
    1. کودکان هم مسلح و نظامی بودند . یک توجیه بتراش که مدیون همون عکسی که گذاشتی نشی.

      8
      3
    2. آقای تاجزاده چرا باید بخاطر انتقاد از حماس عذرخواهی کند؟! حماس بیشتر از اینکه به اسرائیل آسیب رسانده باشد، بلای جان فلسطینیان بوده است. حماس گروهی است که در سال ۲۰۰۷ جنگ داخلی فلسطین را در غزه شروع کرد و کارهای شنیعی در همان جنگ انجام داد. منزل عرفات را غارت کرد و حتی جایزه نوبل او را هم دزدیدند. حالا کارهایی شنیعی که با انتصار الوزیر کردند بماند! گروهی که برای آزادی مردم فلسطین تلاش می‌کند به سایر گروه های فلسطینی حمله نمی‌کند.
      درضمن آیا از معجزه هزاره سوم هم بابت سکوت کرکننده اش در روزها درخواست عذرخواهی میکنی یا به ایشان که میرسی، زبان در کام میگیری؟!

      9
      2
  4. نقض حقوق بشر!!
    لابد اگه کسی خانه جنابشان رو غصب، به حریم زنان خانه اش تجاوز، تعدادی از بستگان رو کشته وبه ارزش هایش توهین نماید
    اقای تاجزاده به متجاوز صلح را پیشنهاد می کند!!!!!
    خدای تناقض هستن این اصلاح طلبان

    23
    28
    1. ببخشید واکنش جنابعالی به سکوت کرکننده معجزه هزاره سوم در این روزها چیست؟!
      جنابعالی که این همه علیه تاجزاده موضع گرفتی آیا تا به حال یک کلمه درباره سکوت کرکننده معجزه هزاره در قبال جنگ اسرائیل و حماس حرفی زدی؟!

      7
      1
  5. کودکان هم مسلح بودند . یک توجیه بتراش که مدیون همون عکسی که گذاشتی نشی.

    4
    3
  6. اگر تصاویر جنایات جنگی داعشی های مدرن اسراییل را ببینی ولی اعلام انزجار نکنی ، باید در خلوت از خودت سوال کنی که آیا وجدانم هنوز بیدار است ؟این جنایت عریان حداقل باید برای ما این فرصت را به وجود آورد که آیا واقعا مصداق بنی آدم در شعر سعدی هستیم یا نه ،آقای تاج‌زاده عزیز ،مصلحت را گفتید ، اما حقیقت را به مسلخ مصلحت بردن یعنی چشمت را ببند و سکوت کن ، امروز شیطان پیراهن خونین شهرک نشینان اسرائیل را بلند کرده تا نسل کشی مسلمانان را توجیه کند. صد البته که از شیطان صفت جماعت جز این هم انتظاری نیست ، اما امروز مسئولینی که گزینه نظامی علیه اسرائیل را غیر ممکن میدانند ، حداقل تکلیف خودشان را روشن کنند که مصلحت محور هستن یا تکلیف محور.

  7. واژه خجالت نزد امثال این آدمها ی جاسوس پرور خجالت زده است رفتارمزورانه برای حفظ هم ارباب هم مردم …..ظاهرا ریاکاری لباس و سمت نمیشناسه و در مسیرشغلی وزندگی بعضی ها نهادینه شده است ….

    2
    8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا