خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از برج منسوب به محسن رضایی چه می‌دانیم؟

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: برج دیبا در منطقه پونک تهران که انصاف نیوز سال گذشته در گزارشی به آن پرداخته بود در اختیار محسن رضایی قرار داشته است، هنوز به نام این سیاست‌مدار شناخته می‌شود. این ساختمان به لحاظ مدارک هویتی، موقعیتی عجیب و پیچیده دارد.

برج دیبا در منطقه 2 شهرداری تهران و لبه شرقی منطقه 5، موقعیت خاصی دارد؛ این برج در مجاورت دو اتوبان، در شمال بزرگراه حکیم و مشرق بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد. برج دیبا در رقابت‌های انتخاباتی پیش، محل استقرار ستاد مردمی محسن رضایی بود و آدرس حزب همت (هم‌دلی مردم تحول‌خواه) که از احزاب نزدیک به فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حساب می‌آید در این ساختمان ثبت شده بود.

مردم محل این ساختمان را همچنان متعلق به محسن رضایی می‌دانند. بنگاه‌های سطح منطقه نیز آن را در میان فایل‌های خود ندارند و اگر پاپی‌شان شوید که قصد اجاره یا خرید ساختمان مزبور را دارید، بدون بیان دلیلی واضح، کیس‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنند و به عبارت دیگر از کار روی این فایل می‌پرهیزند.

یافته‌های خبرنگار انصاف نیوز نشان می‌دهد برای زمینی که اکنون برج دیبا روی آن سبز شده است نخستین بار در سال 1376، پرونده‌ای در شهرداری منطقه باز شده است. با این حال برای این زمین، 10 سال بعد یعنی در مهرماه سال 1385، سند صادر شده است. این سند با حکم شعبه 16 دادگاه انقلاب اسلامی به نام ستاد اجرایی فرمان امام صادر شده است.

پیگیری‌های خبرنگار انصاف نیوز نتوانست تمام قطعات گم‌شده این پازل را تکمیل کند؛ مهم‌ترین قطعه هم فعل و انفعالاتی است که به انتقال سند به نام شخصی با هویت محمد رحیمی تاری منجر شده است. به هر حال سند به این شخص منتقل شده و در اسناد شهر، ایشان هم‌چنان مالک زمین است و برای آن درخواست پایان کار کرده است.

مورد عجیب دیگر این است که ساختمان مزبور، که بخش تجاری‌اش اکنون در اجاره فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه است، طبق اسناد موجود با اجاره 99 ساله به شرکت برق منطقه‌ای واگذار شده است.

برای ساختمان دیبا در زمستان 1397 در یکی از دفترخانه‌های تهران سند تک‌برگ صادر شده و همان‌طور که اشاره شد، اینک صاحب سند تقاضای صدور پایان کار برای ساختمان را به شهرداری منطقه ارائه کرده است.  

همسایه‌های برج دیبا می‌گویند خیلی وقت است که رفت و آمدها به این برج کاهش پیدا کرده و مثل سابق رونق ندارد. ظاهرا تنها چند سرایدار و نگهبان ساکن این ساختمان پرواحد هستند و حزب همت نیز نشانی دیگری را برای محل فعالیت‌های خود ثبت کرده است.

سردار محسن رضایی، 30 سال پیش رخت نظامی را از تن به درآورد و لباس سیاست بر تن کرد و در همه این سه دهه، منتقد عملکرد دولت‌ها بوده است. نقدهایی که او را چند بار به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کشاند و در نهایت معاونت اقتصادی رئیس دولت سیزدهم را نصیبش کرد.

آقای رضایی چندی پیش گفته بود: «باید مسیرهای فساد را از مبداء کور کرد.» به این اعتبار می‌توان از او خواست هویت ساختمانی را که چندی در اختیارشان بوده و مسیر پیچیده‌ای در تغییر مالکیت را پیموده، شفاف کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باسلام خسته نباشید
    حاج آقا محسن باید بیست تا ازاین برجها داشته باشد
    نه فقط همین یک دونه پنچاه سالی با جینایتکارها سرکله میزنی حاج محسن شهید زنده هست باید داشه باشد
    باتشکر

    23
    279
    1. انقد نادان بودن نوبره احوی چه ربط داره کمی فک کن البته اقازاده ها هم عین تو فک میکنن که فساد سیستمی شده

      116
      5
    2. بدبختی ما جناب شهباز نادانی و نفهمی امثال شماهاست کدام پنجاه سال سر و کله زدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! اینا از ان دست فرمانده هانی بودند که ۵۰کیلومتر پشت خط تو سنگرهای مستحکم و با امکانات کامل فکر کردی مثله خرازی و همت بروجردی احمد کاظمی باقری وووووووووووووو از نیروها جلوتر بودند ؟؟؟؟
      همین ایشون چنان حق و حقوق تعدادی از پاسداران رسمی که حتی تا چند روز بعده پذیرش قطعنامه ۵۹۸ تو سپاه و جبهه ها بودند و چند سال مداوم تو خط مقدم جنگ بودند و ب دلایلی چند روز بعد از پایان جنگ و پذیرش قطعنامه مجبور ب ترک سپاه شدند چنان حق و حقوق مسلم انها را لگد مال کرد و حتی تا این ساعت ذره ای از حقوق حقه انها پرداخت نشده است بنده یکی از انها هستم که در فقر و فلاکت و اوارگی دست و پا میزنم ولی بخاطر خیانت اولیه همین فرمانده سابق سپاه ب امثال بنده ریالی و چوب کبریتی ب بنده ندادند و احدی هم تا ب امروز پاسخگو نبوده و نیست فکر کردی ایشون مثله بقیه فرمانده هان در خط مقدم مستقر بود ؟!!!

      103
      5
    3. میلیون شهید زنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس در این داریم دارن مخلصانه کار و زندگی میکنند اگه قرار هر کدامشان یک برج داشته باشن…. اونوقت…..

      25
      0
    4. حضرت علی علیه‌السلام خلیفه مسلمین نبود ؟ شهید زنده نبود ؟ عمرش رو برای اسلام نگذاشت ؟ پس چرا کفشش رو وصله میزد و نان و نمک میخورد و از گرسنگی سنگ به شکم می‌بست ؟ و تو ریاکار و آقا محسنت مگه ادعای شیعه علی بودن ندارید ؟ با این حرف ثابت کردی که شما در حقیقت شیعه معاویه و عمروعاص هستید

    5. جریان چیه همه به محسن رضایی گیر میدن.دیوار کوتاه تر ازین پیدا نشده.چرا بعضی بزرگواران فکر می کنند ایشان نباید چیزی داشته باشد؟ایشان که انسان با اخلاصی هست،واگر تمام خدمات ایشان را فاکتور بگیریم حداقل ۶۰سال سرمایه گذاری یه یه شخص میتواند ازاین هم بیشتر باشد.چرا بعضی ها فکر میکنند که فقط بازاری باید ساختمان بلند مرتبه داشته باشند.درکشورما ساختمان سازی راحت‌ترین کار هست.ش
      ما اگر بیست سال پیش زمینی یا خانه معمولی خریده باشی،و در بانک مسکن پس انداز داشته باشی،وام مسکن میگیری و به یکباره ۵۰ طبقه میسازی.بهمین راحتی.اگه خیلی بدبخت و بیچاره ای،وتنها دارایی ت،هست،به کسی که یک عمر خون دل خورده تا اموالی بهم زده حسادت نکن.با زحمت و پشتکار انشاءالله شما هرآنچه لایقش هستید،بشما هم خواهد رسید

  2. سلام در نیاسر اردهال مهمانسرای ولیعصر برای کیست از اونم بگید.از بقیه هم بگید محسن رضایی سندی به نامش نیست .بچه قربان

    32
    60
    1. شاید حاج محسن!! سندی به نامش نباشه !!ولی اطرافیان ش کم سند به نامشان نیست ازجمله در شهر مسجد سلیمان یه خیریه پروپیمان به اسم فرزند ارشد مقتول شده ش در دبی “احمد ” دارند که ..

      85
      4
    2. محسن رضایی در صداوسیما جلوی ۸۰ میلیون ایرانی می گفت ماهی ۱۵ میلیون حقوق می گیرم پس صدا وسیما و رسانه ها از صدها دارایی این دروغگو را ، افشا نمی کنند!!! واقعا چه مملکتی !!۱۱۱

      125
      4
  3. سلام محسن رضایی اقتصاد دان وسیاستمدار است یک اقتصاد دان اگر یک چنین برجی نداشته باشد نه اقتصاد دان میشه نه سیاستمدار بعد مردم بهش میگفتن پس کو دنبه ات .افتاد.پس واقعا اقتصاددان است وسیاستندار.مچکرم

    27
    187
    1. سلام
      برای شما چپ قدیم و اصلاحات والامقام انصاف خوش بحالتان که چیزی که ندارید اخلاق اسلامی وهمش دنبال این هستید یکی را مثل خودتان پیدا کنید ‌اگر نتوانستید برچسب بزنید .

      10
      61
    2. محسن رضایی که اینقدر زحمت کشیده تو این مملکت اگه چیزی نداشته باشه پس من جوان که میخواهم راه اونا را پیشه کنم و به این اموال برسم وزحمت بکشم باید فکر کنم که محسن با اون همه زحمت به چیزی نرسید پس منم تلاش نمیکنم چون اون که به جایی نرسید پس من هم کسی نمیشم …داداش برو به جایی اینکه سر بکشی تو زندگی سیاستمداران یکم به خودتون زحمت بدین به جایی برسین اینقدر حرص مال مردم رو نخورید

      11
      124
      1. چشم برادر بسیجی ، آدرس کلاسهای آموزش شیادی و کلاهبرداری رو برا مردم بفرست تا مردم هم به خودشون زحمت شیادی و کلاهبرداری بدن و ثروتمند بشن ؛ چون به قول حضرت علی (ع) : با نون حلال کسی صاحب مال و مکنت نمیشه .

        72
        4
        1. برای ایثارگران که پشیزی ارزش قائل نیستند .همسرم با مشکلات قلبی و باطری قلب دوساله داره دنبال این پرونده ایثارگری میدوه ولی چی عایدش شد ؟۲۴ ماه منطقه جنگی وعملیاتی داشته،۷ ماهش رو کم کردند بعد میگن اگه اعتراض داری از تهران برو شاهرود لشگر شما اونجا رفته .تازه اگر حقوق هم داشته باشی چیزی تعلق نمیگیره .اینها مردم رو فقط فدایی خودشان میخواهند .همسرم دوره جنگ ۳ تا ترکش تو بدنشه ولی با جان ودل جنگیدند وتوقعی نداشتند .ولی وقتی میبینیم خودشون حق وناحق میکنند چرا ماها باید تحمل کنیم .به کدام ایثارگری یه واحد آپارتمان دادند که امکاناتش در این سن مناسب احوالاتش باشه .ما که هنوز از پله ها با این مشکلات بالا میرویم .همسرم تا بیاد منزل توی راه پله ها کبود میشه از مشکلات تنفسی که داره

    3. حرف شما درست ولی در صورتیکه منبع ومنشا اموال و دارایی مشخص باشه نه در هاله ای از ابهام

    4. اموال ایشان مشخص،حی و حاضر هستند.خیلی زرنگی برو اموال اصلاح طلبان دو تابعیتی که همه دارایی هایشان را از کشور خارج کرده اند،رو بگیرید.اینهمه به حسادت به کسانی که حاصل زندگی ۷۰سله شان رو گذاشته درست نیست.صحبت حضرت علی مال زمان خودش بود که کسی حقوق بگیر نبود

      2
      1
  4. همه زدن به بدن ، این بنده خدا هم بزنه ، نوش جونش ، ملت هم اگه بدن داشتیم میزدیم به بدن ، مشکل اینه بدنشو نداریم

    43
    10
  5. آقای محسن رضایی باید یا تکذیب کند یا تایید .در اینصورت بدون هیچ ملاحظه ای اورا تایید یا ترد خواهیم کرد . فرمانده سپاه نباشه هر کس باشه

    64
    5
  6. عیدماروزی است که حاصل دسترنج یکسال دهقان شام یک شب پادشاهی نشود،
    ((چه گوارا،پزشک و قهرمان ملی آزادخواه آمریکا جنوبی))

    62
    1
  7. لطفا از مافیای سیگار هم از این بنده خدا سوال کنید . همین کارهاست که مردم از همه چیز زده شده اند.

    69
    3
  8. نمردیم و معنی زندگی علی وار رو فهمیدیم. سفره انقلاب برای ما که نداشت ولی برای همه مسئولان داشت خداروشکر. ما که راضی هستیم ،از کامنت ها معلومه ،اونا هم که صددرصد راضی هستن ،پس بازم خداروشکر. فقط لطفا سطل های شهرداری رو کوتاه‌تر بسازن که برای شیرجه زدن توش اذیت نشن مردم. درود به مختلسین مخلص نما، سلام بر مؤمنین روز و … کاران شب

    89
    3
  9. از این برج منتصب به محسن رضایی جیزی نمیدونم ….فعلا داریم حسرت می خوریم و تاسف و تعجب نمی کنیم چون تکراری هست تا ببینیم بعدا چیزی می دونیم یا نه !!!!

    41
    2
    1. نهایت دو متر در یک متر بیشتر نصیب ادم نمیشه. حرص مال دنیا انسان رو از خدا دور میکنه. متاسفانه بعضی نمیفهمند یا خودشان را به خواب میزنند.

      42
      2
  10. کاش ماهم شهید زنده بودیم از این برج ها داشتیم کاش کارگر نمی‌شدیم که ۶ ماه یکبار رنگ حقوق را ببینیم مسئولین از زحماتشون این ثروت روهم کردن یا از جیب ما بیچاره هایی که اقتصاد دان و سیاست مدار نشدیم

    59
  11. اقتصاد دان و دانشمند ایرانی ، کسی که طراح عملیات فریب دشمن با اون موفقیت بود الان باید برج میلاد هم مال خودش می بود ، الان فهمیدید اقتصاددان خبره ای هستند؟ الان ارزش هزارتومان و دلار که دکتر گفتن مساوی شد ( البته چون هزارتومان دست آقای رضایی دیگه گیر هم نمیاد دونه ای پنجاه هزار تومان هم گیر نمیاد)

    29
    2
  12. من اگه محسن رضایی چیزی نداشت اعصابم خورد میشد پس حلالش بشه هر چی داره کاش به نام خودش بود جوانا این مملکت باید بدانند که اگه توی این مملکت برای حفظ منافع کشور ایران تلاش کنند لایق بهترینها آند…سردار کاش میشد همه ایرانی ها مثل شما شجاع و دلیر بودن تا کشوری سرافراز و همیشه با اقتدار سربلند را برای ایران مان بیاورند

    3
    80
  13. از بانک گردش گری که هزار تا از این ساختمانها دارد صد برابر بهتر از این است و مال آقای جهانگیری است چرا پرسیده نمی شود آنکه چیزی نیست برای کسی که فرمانده بزرگی بوده . الان یک شخص معمولی هم از این ساختمانها دارد

    1
    25
  14. من نمسدونم این ادعا درسته با نه چون مدرکی ارائه ندادزد ولی محسن رضایی میتونه قانونا ازتون طگایت کنه و خب ابن عمل شما به معنای افترا محسوب میسه مگه اینکه سندی برای ادعای خودتون دایته باشین و اصلا میمول ازادز بیان نمیشه و اگه فردا باهاتون برخورد شد نمیتونید بریاد وامصیبتا طر بدید که سانسور می کنند و فلان چون در هر کشور عربی و شرقی این ادعاها بدون ارائه مدرک جرم داره و شخص میتونه سکایت کنه و شما بازد ادعای خودت رو ثابت کنی تا لتونی تبرئه بشی . حتی اگه برد از مقامات رده بالا باشه که میتونه مدعی العموم هم ورود کنه و نیازی به شاکز خصوصی نیست

    3
    22
  15. این که یک ساخانمانه فقط . بیش از این ها دارند که در مغز ما نمیگنجد . ثروت این اشخاص بصورت وسیعی رو به فزونی هست و سیاست حمایت از سرمایه داران به همین دلیل اصل ماجراست .

    21
  16. خودتان نوشتید سند به نام دیگریست پس دنبال آن اسم بگردیدچند تا هم از املاک اصلاح طلبان روکنید

    3
    12
  17. جناب فرمانده،، برادر،دبیر، ،آقای دکتر، حاجی، سردار، محسن رضایی، چه بوتاکس و جراحی زیبایی هم انجام دادن، غیر از بهترین رنگ موهای آلمانی و فرانسوی که هر سه روز یکبار انجام میدن،

    18
  18. سلام آخر این چه انصافیه داری انصاف نیوز. ارایه ادله از سوی مدعی باید باشه. دلیل نداری زوری میگی جواب بده. اگه اینطور درست باشه هر روز یه حرفی میزنی و باید طرف کار و زندگیش رو تعطیل کنه بیاد جواب بده.

  19. انشاالله انشاالله اگه یک ریالش از پول ملت باشه حرامش باشه و بدرد سرطان دچار شوند تا روز خوش نبینن مکه با حقوق میشه برج ساخت خدا ازتون نگذره میدونم منتشر نمیکنید

  20. پندی ب فرمانده سابق..چهره پرچین وچروک وافتاب سوخته ولی پاک ونورانی سرداردلها کجا…چهره بوتاکس شده و رنگ موی شمادرتلویزیون کجا..چهره مردانه فرمانده سلامی کجا..جان عزیزت وقتی مردم این تغییر را درشما میبینند این اراجیف درخصوص برج وثروت دربین مردم پذیرفتنی نخواهدبود؟مردم همان فرمانده حاج محسن پوتین خاکی موهای چروک وچهرا خسته وجدی را دوست دارند

    1
    1
  21. مشکل همینجاست برای مملکت وکشورومردم کارکنان مفیدباشن آبادکنن وسفره مردم افزون وبرکتی بشه آرامش ازدست رفته برگرده مشکل سن ازدواج جوونا بیاره روهمون ۲۵ سال اجاره خانه مثل۵ سال پیش بشه قیمت خونه خاله ۵سال پیش برگرده ارزاق مصرفی مردم به ۵سال پیش برگرده مشکلی نیست خودشونو داشته باشند ولی کاری وخیری ومفید نبوده خداقوت همه رو جاروکنن ببرن برای مردم رو داره عزیزدل

  22. این دروغه محضه!!!
    از خدا بترسید از این تهمتها
    چند طبقه این ساختمان در نزدیکی انتخابات توسط مالکش دراختیار ستاذ محسن رضلیی گذاشته شد واتفاقا بلافاصله بعدانتخابات کاملا ساختمان تخلیه شد و به مالک برگردانده شد

    1
    1
  23. من منکرنیستم نه تکذیب میکنم نه تأیید لی به سایت هااصلأاعتمادندارم این سایت ها اینقدردروغ میگویندحتی حاضرندآبروی اشخاص راببرندتامطمئن نشدین نظرندهید تاریکی قبر وحشت داردمواظب باشیدبا آبروی مردم بازی نکنیدمادشمن زیاد آریم

    2
    2
  24. اسم شمارو باید بی انصاف نیوز گذاشت که بدون هیچ سند و مدرکی باعث بی آبرویی و بد گمانی نسبت به اشخاص میشید.دو دستگی و تفرقه رو تو جامعه ایجاد میکنید و حال مردم رو که خوب نیست بدتر میکنید.

  25. همه اومدن عقده های دلشون رو خالی کردند ولی هیچکس نگفت وقتی میگی منتسب به محسن رضایی تو که خبرنگاری باید حرفت مستند باشه با مردم عادی و عامی فرق داشته باشه .خودت میگی نه اولش نه الان به نام ایشون نیست .مدتی در اختیارشون بوده برای انتخابات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا