خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیه سانسور! | به پدر شهید عجمیان و شهیدان اسدی لاری حق بدهیم

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی به بهانه‌ی حاشیه‌های اخیر پیرامون گفته‌های پدر شهید عجمیان در یک برنامه‌ی تلویزیونی نوشت:

پدر شهید عجمیان خشمگین است، مثل هر پدر دیگری که فرزندش را از دست داده باشد؛ مثل مادر و پدر شهیدان اسدی لاری که آنها هم فرزندان خود را در آن فاجعه‌ی دلخراش از دست داده‌اند، مثل پدر و مادر باقی آنهایی که یک سال و یک ماه قبل جان‌شان گرفته شد.

این چند روز و پس از آنچه پدر سیدروح‌الله عجمیان در برنامه‌ای تلویزیونی گفت، بعضی واکنش‌هایی نشان می‌دهند که ظاهرا همدست سانسورچی‌های دولتی شده‌اند و حتی برخی از ضرورت محاکمه‌ی او به اتهام «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» می‌گویند.

در همین روزها ویدئویی هم از اظهارات یک خانم «انقلابی» در برنامه‌ای تلویزیونی منتشر شده که می‌گوید «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست»؛ واکنش‌ها به این ویدئو هم بی شباهت به واکنش‌ها به اظهارات پدر شهید عجمیان نبود و برخی به صراحت یا اشاره خواستار عدم حضور افرادی با چنین نگاهی در صداوسیما شده‌اند.

افرادی چنین واکنش‌هایی را نشان می‌دهند که ازقضا خودشان را پرچمدار مبارزه با سانسور و مانند آن معرفی می‌کنند و ظاهرا در این واکنش‌ها از یادشان رفته است که مانع‌تراشی بر سر حضور افراد در رسانه‌ها (با هر بهانه و توجیهی که باشد) پاس گل به سانسورچی‌های دولتی است.

پدر و مادر شهیدان اسدی لاری به هر دلیل و برهانی درباره‌ی فاجعه‌ی دلخراش اسقاط هواپیمای مسافربری در دی 98 به دیدگاهی رسیدند و آن عقیده را در گفت‌وگویی با انصاف نیوز و همچنین روزنامه‌ی شرق مطرح کردند؛ پدر شهید عجیمان هم با هر توجیه و توضیحی به نتیجه‌ای پیرامون پرونده‌ی متهمان قتل فرزندش رسیده است؛ آن خانم «انقلابی» نیز با هر تحلیلی به آن نتیجه رسیده است. می‌توانیم با این نظرات مخالف باشیم اما آیا راه حل، پیشنهاد محاکمه‌ی آنهاست و ممنوع‌الورود کردن‌شان به رسانه‌هاست؟!

به نظر می‌آید که مسیر عقلایی و صحیح آن است که اجازه داده شود تا همه‌ی دیدگاه‌ها در رسانه‌ها مطرح شود. همانطور که وقتی گفته شد «باور داریم به‌عنوان سپر انسانی هواپیما را زدند»، آن کسی که چنین دیدگاهی را مطرح کرد به کار خود ادامه داده و نظراتش را کم و بیش همچنان بیان می‌کند و رسانه‌ای هم که چنین عقیده‌ای را منتشر کرده «فعلا» فعال و در صحنه است؛ همچنان که صداوسیما برپاست.

درباره‌ی دیدگاه‌های مطرح‌شده از سوی پدر شهید عجمیان و آن خانم «انقلابی» و دیگر دیدگاه‌های این چنینی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود مواجهه‌ی صحیح استقبال از بیان چنین دیدگاه‌هایی و مطالبه‌ی ایجاد فضا و بستر بیشتر و بیشتر برای «گفت‌وگو» است نه همدستی خواسته یا ناخواسته با اهل سانسور!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایا سوال من این است از اقای عجمیان که ایا (البته اگر سانسور نمیکنید مثل همیشه) کسانی که در اعتراضات سال پیش کشته شدند پدرو مادر نداشتند حق حیات و زندگی نداشتند ایا نخبه هایی که در حادثه هوایپمای سال 98 کشته شدند حق حیات نداشتند که به این شکل ناجوانمردانه پرپر شدند بدون اینکه باعث اعدام و کشتن و گرفتن جان شخص دیگه ای بشوند ایا صرف بسیجی بودن میشود از خون نخبه ها و اینده سازان حادثه 98 گذشت ؟بچه شما حق داشت و شما رسانه داشتید اما پدرمادرهای دیگه حق ندارندشما … درد اون پدر مادری که سالها به پای بچه اش تلاش کرد تا تحصیل کند و به درد مملکت برسد چقدره شما بگویید از چه کسی برود شکایت کند ؟شما که 2نفر رو هم بردی بالای دار انها که مسبب مرگ بچه هاشون جلوی چشمشون هست و حتی … این درد رو با کدام اب میشود خاموش کرد شما اگر جای انها بودید از عدالت چه میگفتید؟

    24
    7
    1. نخبه، از سفارت کانادا در اوکراین ویزای جعلی نمی گیره. با اوکراین ایر به کانادا نمیره. مثل بقیه و بدون کلک و رشوه از دفتر وک ویزا می گیره و با قطر یا امارات می‌ره کانادا.

      4
      14
      1. دوست عزیز به فرض که نخبه هم نباشن مگه غیرنخبه ها حق حیات ندارن؟ الآن بحث سر نخبه بودن یا نبودن کشته شده های هواپیمای اوکراینی نیست بحث سر اینه که چرا این جماعت بی گناه مورد هدف قرار گرفتن؟ چرا بحث را منحرف میکنین؟

      2. تو مگه معیاری !؟ مگه تو باید تشخیص بدی کی نخبه اس و کی نیست !؟ مطمئنا تو نه تنها نخبه نیستی بلکه با این استدلال مزخرف حتی هوش متوسط هم نداری ! نخبه کسی است که اینجا از همه چیز محروم میشه، اما خارج از کشور براش فرش قرمز پهن می کنند! البته نه برای آقازاده ها که با پول غارت بیت المال میرن خارج
        یک تعریف واضح و ساده ! فهمیدی! ؟

    2. طبق کدام عقل کسیکه توی هواپیما هست و در اثر اشتباه پدافندی کشته میشه با کسیکه 20 دقیقه زجرکش میشه یکسانه؟ هر دو باید به عواملش رسیدگی بشه اما این کدوم وجدانیه که زجرکش کردن یع نفر رو بسیجی یا هرکس دیگری رو اینقدر عادی و معمول جلوه میده؟ کشته شدگان در شورش ها هم یکیشون که مادرش اومد به قاتل بچه خودش گفت مجاهد باشرف. بقیه هم حداقل نصفشون از پشت تیر خوردن.که میدونیم قضیه از پشت تیر خوردن چیه. معنی حرف شما خیلی راحت اینه: این به اون در. دو نفری هم که اعدام شدن و براشون عزادار هستید پدر خودشون 29 بار ازشون به کلانتری شکایت کرده بود.قیافه هاشون هم که نشون میداد چه کاره هستن…….. وقتی تو یه جامعه پزشک و نخبه بشه یه جانی مثل دکتر فرانکشتاین حسنلو….. هم طبیعیه که یه نفرو زجرکش کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا