خرید تور تابستان ایران بوم گردی

باگ خطرناک اسنپ دکتر [+ رفتار غیرمسئولانه روابط عمومی]

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: یک شهروند می‌گوید به طور اتفاقی متوجه یک باگ خطرناک در پلت‌فرم اسنپ دکتر شده و توانسته است از طریق این برنامه داروهای غیرمجاز تهیه کند.

این شهروند تهرانی که از پیگیری‌های بی‌نتیجه خود بسیار آشفته و سراسیمه بود، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: در حال تهیه دارو از طریق اپلیکیشن اسنپ دکتر بودم که متوجه شدم اگر داروهای خاص نیازمند نسخه، با غلط املایی جستجو شود، تایید و ارسال می‌شود.

این شهروند با بیان این‌که چند بار چنین چیزی را امتحان کرده است، ادامه داد: به‌زودی همه متوجه این باگ خطرناک می‌شوند و انواع داروهای مخدر را به این روش تهیه می‌کنند که عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

او گفت: من این موضوع را به اطلاع مسئولان این پلت‌فرم رساندم اما با برخوردهای غیرحرفه‌ای و توهین‌آمیز ایشان مواجه شدم و در نهایت هم حساب کاربری من را مسدود کردند.

این شهروند افزود: من موضوع را به سامانه نظارتی وزارت بهداشت، سازمان بازرسی، پلیس و… اعلام کرده‌ام اما نگرانم که تا این سازمان‌ها به قضیه ورود کنند، کار از کار بگذرد و داروهای مخدر به شکل گسترده در میان شهروندان توزیع شود.

خبرنگار انصاف نیوز برای صحت‌سنجی این ادعا، دو ورق قرص استامینوفن کدئین سفارش داد؛ اپلیکیشن اعلام کرد داروی درخواستی شما در ردیف داروهای خاص است و بدون نسخه امکان تحویل آن نیست. بار دیگر، نام دارو با غلط املایی تایپ شد که پس از کمتر از یک دقیقه تایید و کمتر از نیم‌ساعت به آدرس اعلامی، ارسال شد.

وجود چنین باگ خطرناکی را که به معنای امکان تهیه راحت داروهایی نظیر ترامادول و سایر مخدرهاست، به اطلاع روابط عمومی اسنپ دکتر رساندیم.

مسئول روابط عمومی این پلت‌فرم، ضمن تشکر از خبرنگار انصاف نیوز اعلام کرد جوابیه‌ای درباره این موضوع تهیه کرده و ارسال می‌کنند. در پی این مکالمه نیز از خبرنگار انصاف نیوز درخواست شد انتشار گزارش را تا زمان دریافت این جوابیه به تاخیر بیندازد اما با گذشت دو روز، هیچ پاسخی از سوی اسنپ دکتر دریافت نشد.

این رفتار غیرمسئولانه در مورد اشکال و خطایی که می‌تواند جامعه را دچار مساله و مشکل کند، بار دیگر لزوم تقویت نظارت‌ها به ویژه در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را پررنگ کرده است. ضمن این‌که شیوه برخورد روابط عمومی اسنپ دکتر با این موضوع، موید این واقعیت است که مسئولان شرکت با این مشکل آشنا هستند و از آن بی‌خبر نبوده‌اند.

انصاف نیوز این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام . پیدا کردن نارسایی در سیستمی تحسین برانگیز است ولی بد گفتن از او به نفع طرف مقابل صحیح نیست.
    ای داد بیداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا