خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تیمارگاه حیات وحش استان مرکزی، الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری

براساس بازدید صورت گرفته توسط بازرسان و تیم کارشناسی دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان، مرکز قرنطینه استان مرکزی به عنوان واحد الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری انتخاب شد.

تیمارگاه حیات وحش استان مرکزی، الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری
تیمارگاه حیات وحش استان مرکزی، الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: مرکز قرنطینه استان مرکزی در سال جاری در زمینی به مساحت 50 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 1401 در محوطه اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ساخت و تجیهز گردیده است.

یوسف یوسفی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی و پرندگان شکاری بر اثر فعالیت‌های انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، افزود: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

یوسفی با بیان اینکه سالانه تعداد متعددی از گونه‌های حیات وحش در استان نیاز به تیمار دارند خاطر نشان کرد: این واحد با هدف تیمار و بازپروری پرندگان شکاری آسیب دیده طراحی گردیده و با دارای بودن چندین فضای استاندارد و مجزا، امکان تیمار همزمان تعداد قابل توجهی پرنده شکاری را دارا می باشد.

گفتنی است استان مرکزی از نظر تنوع زیستی در رتبه سوم کشور قرار دارد و تاکنون 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 19 گونه ماهی، چهار گونه دوزیست و یک هزار و 336 گونه گیاهی در این منطقه شناسایی و به رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا