خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه‌ی سازمان برنامه: برنامه‌ی هفتم برای تأمین اهداف طبقه خاصی تنظیم نشده است

جوابیه‌ی مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور به مصاحبه‌ی انصاف نیوز با کمال اطهری، پژوهشگر توسعه و نویسنده‌ی کتاب «درآمدی بر سرمشق توسعه‌ اقتصاد و جامعه‌ دانش در ایران» در پی می‌آید:


باسمه‌تعالي

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری انصاف  نیوز

با سلام و احترام؛

گزارشی با عنوان «برنامه هفتم محصول جولان نئوفئودالیسم رانتی علیه اقتصاد دانش‌بنیان و ضد توسعه است» مورخ 3/8/1402 در آن پایگاه خبری منتشر شده؛ مقتضی است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل دراسرع‌وقت در آن پایگاه خبری منتشر شود.


برنامه هفتم توسعه، یک برنامه مسئله‌محور برای حل مشکلات کلان و اساسی کشور است و در جهت تأمین اهداف طبقه خاصی تنظیم نشده است

ضمن قدردانی از طرح دیدگاه‌های نویسنده محترم آن رسانه درخصوص برنامه هفتم توسعه، به آگاهی می‌رساند:  نویسنده محترم، برنامه هفتم توسعه را ضد توسعه و محل جولان نئوفئودالیسم رانتی علیه اقتصاد دانش‌بنیان دانسته است. به نظر می‌رسد این اظهارنظر، ناشی از عدم مطالعه دقیق برنامه هفتم توسعه کشور باشد.

چرا که نئوفئودالیسم نظریه‌ای است درباره تولد مجدد برخی سیاست‌های حکمرانی اقتصادی و زندگی عمومی در دوره معاصر که مشابه با سیاست‌های جوامع فئودالی در دوران‌های گذشته است، نظیر حقوق نابرابر و حمایت‌های قانونی برای عوام و اشراف.

یعنی نئوفئودالیسم بر اقتصاد متمرکز بوده و مرتبط با رده‌بندی طبقاتی، جهانی‌سازی سیاست خارجی نئومحافظه کارانه و موارد مشابه است. اما برنامه هفتم توسعه، یک برنامه مسئله‌محور ناظر به حل مشکلات کلان و اساسی کشور بوده و در جهت تأمین اهداف طبقه خاصی تنظیم نشده است.

لذا انتظار است صاحب‌نظران ضمن مطالعه دقیق برنامه هفتم توسعه و بیان نظرات راهگشای خویش، واژه‌ها را به صورت دقیق به کار گیرند تا افکار عمومی دچار تشویش نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا