خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۹ آذر سال ۷۹ | بحثی درباره‌‌ی اختلافات قبل و بعد از انقلاب

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در 9 آذر سال 1379 را در ادامه می‌خوانید:

چهار‌شنبه 9 آذر 1379   |   2 رمضان 1421            29 نوامبر2000

مصاحبه‌اي با محققان پژوهشكده امام خميني انجام شد. در مورد اهداف انقلاب و اختلافات قبل و بعد از انقلاب و مفهوم حكومت اسلامي بود و ناتمام ماند. اخوي محمد آمد. درباره هزينه‌هاي مراسم فوت همشيره فاطمه و نيز كيفيت توضيح در مورد شبهات پيش‌آمده در خصوص درخواست ورود خودرو توسط تعاوني توليدكنندگان [و صادرکنندگان] پسته رفسنجان، مذاكره شد.

عصر آقايان [محسن] نوربخش، [رییس‌کل بانک مرکزی] و [عطاءالله] مهاجراني، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] آمدند. براي حل مشكل پرونده آقاي مهاجراني، در خصوص نحوه استفاده از وجوه مربوطه به سود سپرده‌هاي حج و زيارت، استمداد كردند و گفتند، آقاي مهاجراني كنار رفتن خود را موكول به مختومه شدن آن پرونده‌كرده و مايل است، پرونده منع تعقيب بخورد و سپس استعفاي او اعلان شود. مشاجره مطبوعات و قوه قضایيه و مجريه بر سر مسأله قانون اساسي ادامه دارد.

در اسرایيل، پارلمان رأي به انحلال مجلس و انجام انتخابات زودرس داده كه عملاً به معناي سقوط دولت [ایهود] باراك، [نخست‌وزیر اسراییل] است و نيز طرح‌هايي داده‌اند كه بدون تصويب پارلمان، دولت نتواند زميني به فلسطيني‌ها واگذاركند، يا قراردادي امضا كند و اين‌كار با مشكل برخورد كرده است. در آمريكا، دستگاه قضايي نظر داده، آراي مخدوش فلوريدا كه حدود 130 هزار برگ است، به خواست اَل‌گور، [نامزد حزب دموکرات]، مورد بررسي قرار گيرد و [جرج دبلیو] بوش، با آن مخالف است. افطار، كاركنان دفتر و خانواده‌هايشان، میهمانم بودند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال 1379؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا