خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی دو روحانی برای مناظره با مجتهد شبستری

دو روحانی برای مناظره با محمد مجتهد شبستری، از روشنفکران و پژوهشگران دینی اعلام آمادگی کردند. پیشتر او در یادداشتی «بار دیگر می‌گویم: اسلام کلیسا ندارد» [لینک]، گفته بود: من آمادگی کامل خود را برای یک مناظره علمی و دور از غوغا سالاری درباره چند موضوع بسیار اساسی دینی اعلام می‌کنم.

به گزارش انصاف نیوز، عبدالحسین خسروپناه و محمد تقی سبحانی، دو روحانی هستند که در این چند روز آمادگی خود را برای مناظره با مجتهد شبستری اعلام کرده اند. البته آقای شبستری خواسته بود که با «مراجع تقلید» مناظره کند.

بنا بر اعلام کانال «نامه های حوزوی»، عبدالحسین خسروپناه نوشته است:

«به نام حکیم مطلق. در ماه جاری یعنی آذر ماه 1395 آقای محمد مجتهد شبستری درخواست مناظره با مراجع تقلید و مناصب فتوا را کرده است و از اینکه چرا با وجود نگارش چندین مقاله در نقد اجتهاد رایج، پاسخی از سوی آنها به ایشان ارایه نشده، گلایه نموده است. بنده به عنوان یکی از مدرسان سطوح عالی حوزه علمیه قم آمادگی خود را برای مناظره با ایشان در دانشگاه تهران یا مدرسه علمیه فیضیه یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و یا هر مکان علمی دیگر اعلام می دارم هر چند پانزده سال پیش نیز در دانشکده الهیات دانشگاه تهران قرار بر مناظره بنده با ایشان در زمینه قرائت های مختلف از دین گذاشته شد لکن وی در جلسه حضور نیافت. شایان ذکر است مباحث جناب شبستری و نیز اندیشه های نصر حامد ابوزید و دیگر به اصطلاح نومعتزلیان، توسط بنده و بسیاری از محققان حوزه علمیه و دانشگاه در مقالات و کتاب های متعددی نقد شده است. ایشان علی القاعده باید اطلاع داشته باشند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته، عبدالحسین خسروپناه، حوزه علمیه قم، 25 آذر 1395»

همچنین بنا بر اعلام کانال آقای مجتهد شبستری، آقای «محمد تقی سبحانی» در گروه «منظومه روحانیت» اعلام کرده است:

«جناب دكتر مجتهد شبسترى در اين نوشتار، مراجع تقليد را دعوت كرده اند كه در صدا و سيما و يا دانشگاه تهران با ايشان درباره مقالاتى كه اخيرا در باب «فروريختن مبانى كلامى و فقهى» و «سپرى شدن دوران علم اصول و اجتهاد فقهى» نوشته اند، مناظره كنند. بنده به عنوان كسى كه اين مقالات را خوانده ام و ادله آن را سست و نا استوار ديده ام و البته مرجع تقليد هم نیستم، حاضرم با ايشان در هرجايى كه مورد نظرشان است و با حضور هر كس كه صلاح مى دانند، به بحث و گفت و بنشينم.
البته از سوء تقدير، بنده هم مثل ايشان، نه سلطه اى بر صدا و سيما دارم و نه راهى به دانشگاه تهران. پيشنهاد اين است كه همه ی محتواى نشست تصويربردارى شود و بى كم و كاست انتشار يابد.»

[ انصاف نیوز آمادگی خود را برای میزبانی و پوشش تصویری مناظره ها اعلام می کند. ]

بار دیگر می‌گویم: اسلام کلیسا ندارد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. استاد شبستری امادگی خود را برای مناظره با مرجع تقلید صاحبان فتوا اعلام کردند و نه هر مدعی دیگری ، این دو روحانی بهتر است نقد خود بر مقالات پنجگانه ایشان را برای نشر به سایت انصاف نیوز بسپارند .

  2. به نظر من این که آیات عظام واکنشی از خود نشان نمی دهند یا سخنگو و وکیل معرفی می کنند [نشانه خوبی نیست] در مباحث علمی و هر دو دلیل نیز پذیرفته و بایسته نمی باشد. نعوذ بالله آنان که معصوم یا پیغمر نیستند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا