خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی «آمر به معروف»، قانون نمی‌خواند …

یک دانشجو در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز گذاشت، از تجربه‌ی مواجهه با یک حجاب بان در میدان انقلاب نوشته که به این قرار است:

به سمت خانم آمر به معروف رفتم؛ گفتم می‌توانم یک سوال از شما بپرسم؟

عصبانی و گیج بود؛ هم باید حواسش به عابران بی حجاب می‌بود که تذکر دهد و هم به من که مزاحم ثوابش شده بودم!
با نارضایتی پاسخ داد بفرمایید!

گفتم اطلاع دارید که تذکر یا فیلمبرداری شما از مردم مطابق کدام قانون است؟

با عصبانیت مضاعف پاسخ داد: قانون مملکت!

گفتم بله اما می‌دانید مشخصا کدام قانون یا ماده و تبصره است؟!

اینجا بود که مرد جوانی دستش را روی شانه‌ام گذاشت و من را از خانم آمر دور کرد. پرسید مشکلی هست عزیزم؟!

گفتم: خیر! سوالی داشتم! همانطور که شما بزرگواران احتمالا بر حسب تکلیف، امر به معروف می‌کنید، منِ شهروند عادی هم به ذهنم رسید امر به قانون کنم و سوالی بپرسم! مرد جوان که هنوز دستش بر روی شانه‌ی من بود گفت: خب بپرس!

همان سوال را از او پرسیدم؛ پاسخ داد: «قانون حجاب و عفاف»

گفتم می‌دانید که قانون نشده و هنوز تحت عنوان لایحه در حال بررسی بین مجلس و شورای نگهبان است؟

پاسخ داد: اگر ما بخواهیم منتظر «اینها» باشیم که سیل مملکت را می‌بَرَد!

گفتم به جز آن لایحه، آیا خودتان اطلاع دارید که کدام قانون مشخص در کشور، اجازه تذکر یا فیلم‌برداری را به شما می‌دهد؟!

پاسخ داد: ماده ۶۰۰ قانون اساسی!

هنوز دستش به شکل تحقیرآمیز روی شانه‌ام بود که با نگاه سنگین من، آن را برداشت!

گفتم برادر عزیز! اولاً قانون اساسی ما ماده ندارد، اصل دارد! ثانیا ۶۰۰ اصل نیست و مجموعا ۱۷۷ اصل دارد؛ ثالثا من اگر جای شما بودم دست‌کم یک‌بار قانون اساسی مملکت را می‌خواندم و بعد امر به معروف می‌کردم. الان بر فرض همان قانون اساسی، می‌دانید کدام اصل است؟!

لحنش تند شد؛ گفت: الان شما دارید از من تفتیش عقاید می‌کنید؟! خب اگر این‌طوری‌ست پس اجازه بده ما با هم یک عکس سلفی بگیریم عزیزم! گوشی را سمت من گرفت.

با دست گوشی‌اش را پایین آوردم و گفتم چه نیازی است؟ من فقط از شما یک سوال پرسیدم! خود رهبری می‌فرمایند که مطیع قانون باشیم! من صحبت رهبری را به شما تذکر دادم!

پاسخ داد آن کسی که شما به او می‌گویید رهبری، برای ما «حضرت آقا» است و ما با اجازه‌ی ایشان اینجا هستیم! آن قانون را «بگذار دم کوزه و آبش را بخور»!

دیگر ادامه ندادم؛ گفتم خدا آخر و عاقبت و قیامت شما را به‌خیر کند…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. داستان تخیلی دانشجوی کنجکاو واقعا عالی بود خواهش میکنم بازهم تخیلات فیلسوف مابانه و اکاذیب انحرافی و اتفاقات غیرواقعی عاطفی و آنتریک کننده خودشان را منتشر کنن. باتشکر.

    41
    208
      1. میشه این سایت که مشخص هست از کجا آب میخوره از اون دانشجو بپرسه چهار راه راهنمایی و چراغ قرمز و …. رو توی تبصره خوندی که رعایت میکنی مثلا

        7
        20
    1. چون زور دارم پس حق با من است و به هر روشی هم که دلم بخواهد قانون و اخلاق را تفسیر می کنم یا زیر پا می گذارم !!!

      162
      28
      1. خطاب به علی کاربر ۹،۵۵
        واقعیت قانون کشورت از سال ۱۳۶۲ تا قبل از شورش فمینیستهای ایران اینه،‌ که ۱۴ ماه اجرا نمیشه شاید بخاطر مصلحت، قانون مجازات اسلامی ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ کشف حجاب در ملاعام بین شش ماه تا دوسال زندان و ۷۴ ضربه شلاق

        25
        49
      1. بسم الله تعالی
        چون اختلاس کننده‌ها رو خود دولت و سربازان گمنام اطلاعات و سپاه و قوه قضاییه میگیرند و رسوا میکنند و پولها رو به بیت المال برمیگردانند.
        ولی در قضیه حجاب دارند کم‌کاری میکنند و مردم هم وظیفه شرعی نهی از منکر را اجرا میکنند که نیاز به هیچ قانونی هم ندارد.
        کاش چشمهاتون رو باز کنید و خوب ببینید‌.
        #بی‌انصاف‌نیوز

        10
        29
      2. بسم الله تو بشو نیروی آتش به اختیار! البته اگر چشمت باز بود و دنبال بهانه جویی نبودی می‌دیدی تحصنات و تجمعات معیشتی رو هم همین طیف انجام دادند و می‌دهند.

        2
        1
  2. ناراحت نشو اینا قانون سرشون نمیشه. فقط زور را می فهمند. خیلی زمان میبره تا بفهمند. شاید هم اصلا نفهمند.

    148
    22
  3. خوب شد فهمیدم ، من تخیلم و اطرافیانم ، و آنها که میشناسم . احتمالا در دنیای مثلی افلاطون گیر کرده ام و خودم نمیدانم ….

    65
    10
  4. یکی را انتخاب کنند : یا حجاب شرعی اجباری نداشته باشم ولی نماز و روزه ام سر جایش باشد به کشورم عشق بورزم و همینطور دوستدار اهل بیت علی الخصوص امام علی باشم و به فکر خدمت و اعتلای کشورم و جهان باشم یا یا یا و یا بدون علاقه قلبی و با اکراه و نفرت یه شال مسخره به سرم بزنم ولی پنهان و آشکارا فحش بدهم و….. و اصلا سمت نماز و قرآن و مسجد نروم و تنها به فکر فرصتی باشم از این کشور…… بگریزم ، حالا جمهوری اسلامی انتخاب کند

    103
    17
    1. بسم الله تعالی
      اشکال اینه که دوگانه غلط درست کردی.
      اگر واقعا خدا و امام علی علیه السلام رو دوست داشته باشی و اهل نماز باشی قطفا حجابت هم درسته چون حجاب دستور خدا و امام علی علیه السلام هست که باید با نماز حفظ بشه و ربطی به معنی اسلامی هم نداره.
      ولی اگر فکر میکنی میتونی خدا و امام علی علیه السلام رو دوست داشته باشی و حجاب نداشته باشی داری اشتباه میکنی و واقعا خدا رو هم دوست نداری.

      9
      20
      1. من پتولد دهه شصتم .
        ۳۵ سالمه ، اون زمان میگفتن اگر کسی حجابش کمه بهش محبت کن دوست شو ، بهش بفهمون برات مهمه.
        بعد مثلا بگو فلان خیابون امنیتش کمه ، حداقل اونجاها یه کم باحجابتر باش.
        یا حرم میرفتن باعشق چادر سر میکردن.
        طرف یواش یواش جذب میشد.
        یا کلی پوستر میزدن ک جوانها با حجاب بد خانمها ب گناه میوفتن نمیتونن سرشونو بالا بگیرن ، گناهش گریبان زندگی شمارو هم میگیره.
        چقدر پوسترهای تبلیغی قشنگیبرای حجاب میزدن.
        بعد میگفتن شما یه بار لحن ملایم بگو و برو ،
        اگر حجابشو درست نکرد شما تذکرتو دادی.
        ولی واقعا الان میان ب زور روسریتو میکشن جلو بعضیا، دل دخترا رو میشگنن و هر بی حرمتی میکنن و زورشونم برسه حرمت میشگنن.
        اون بی حجابم آدمه .
        ولی بعضیا الان باعث کینه ب حجاب میشن.
        خودشونم یه چادر الکی میندازن و هیچ کدوم از احکام امر به معروف رو رعایت نمیکنن.
        حتی توی گروه هاشونم میگن حتی اگر برای رضای خدا هم نیست ، برای دله خودته بازم امر ب معروف کن.
        همه نه البته ، ولی بعضیا.
        خواستم فقط بگم امر ب معروف ک اون لحظه طرف با زور روسریشو بکشه جلو مهم نیست.
        ک توی دلشم هزارتا فحش بده، ارزش نداره.
        همه چیز ذره ذره درست میشه، اگر کار فرهنگی بشه و عواقب بدحجابی رو بدونن ک چه آسیبهای مخربی برمیگرده ب زندگی خودشون با کارما ک خیلی جوانها رو ب گناه میندازن، عذاب اخرویشو بگن .
        و صد البته لباسهایی تنگ و کوتاه انقدر توی بازار نباشه ، درست میشه.
        ما ک همه بازارو میگردیم یه مانتو با دکمه پیدا نمیکنیم، هرمانتویی خریدم باید ببرم بدم خیاط هم ساق دست براش بدوزه همه دکمه و هم گشادش کنه.
        شما اصل رو درست کن ، بقیه باحجاب میشن خودب خود.
        اصلم ک گفتم بالاتر حجاب باید درونی بشه با کار فرهنگی و روشن سازی و توضیح دادن و فیلم ساختن و لباسهای محجبه زیبا توی بازار زیاد شه.

        0
        3
    1. حجاب مهم ترین زیبایی است و برندی با افتخارتر از این در هیج جای جهان برای زن وجود ندارد چون یعنی من قیمت دارم و قیمتی هستم و برعکس باید از این خادمان دلسوز زنان که اینقدر دوستمان دارند تشکر کنیم .

      6
      20
    2. بیتا، می‌دونی ذات و عمق امر به معروف و نهی از منکر چیه!؟ امر به معروف و نهی از منکر الزامات دارد و ملزوماتی؛ مقدمه، مؤسطه و مؤخره ای دارد؛ اینها را توضیح که ببینم می‌دونی فلسفه امر به معروف و نهی از منکر چیه!!؟ مولای دو جهان و امیر مومنان در نهج‌البلاغه به روشنی امر به معروف و نهی از منکر را تعریف کرده است. اگر مطالعه کرده باشی (که تصور نمی کنم) خواهی دانست که این بند از فروع دین، در واقع حق مردم نسبت به حاکمیت است؛ یعنی این مردمند که باید یقه حاکمیت را بگیرند و حق شان را از وی مطالبه کنند، نه اینکه در سطح جامعه مردم بجان هم بیفتند یا حکومت به این بهانه زندگی را برای آنان تلخ و سخت کند! بخوان عزیزم، ذره ای بخوان تا بفهمی که این علی بود که همواره به مردم می‌گفت از من بخواهید و مطالبه کنید نه اینکه او از مردم مطالبه کند! سرت کلاه گذاشته اند بیتا!!!!

      17
      3
      1. بسم الله تعالی
        مطمئنی سر خودت کلاه نگذاشته‌اند؟!
        مطمئنی آیات قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام رو خوندی؟! (که حتما نخوندی)
        اگر خوندی بودی میدونستی اتفاقا آیه امر به معروف و نهی از منکر برای مردم هست و حق مردم نسبت به همدیگه هست که تو قرآن فرموده ” المؤمنون و المؤمنات بعضهم‌ اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر ”
        یعنی همه نسبت به هم مسئولیت دارند نه فقط نسبت به مسئولین.
        اینها رو تفکرات باطل دشمنانه تو فکر شما فرو کردند و سرتون کلاه گذاشتند تا راحت جامعه رو طبق میل خودشون تغییر بدن.
        #بی‌انصاف‌نیوز

        6
        17
      2. پس مردم نسبت به هم وظیفه ای ندارند؟ آهان حله!
        دروغ بستن به امیرالمومنین هرچند تلویحی آخر و عاقبت ندارد جناب

        2
        1
  5. البته من هم به شیوه امر به معروف اعتراض دارم اما این عزیز دانشجو هدفش اجرای قانون نیست بلکه زیر سوال بردن اصل امر به معروف است.وقتی رهبری عزیز مان کشف حجاب را حرام سیاسی و شرعی می دانند یعنی چه؟یعنی اینکه این خانم عملا و اکثر مواقع ندانسته دارد علیه اصل قوانین دین حاکم بر قانون اساسی و همچنین سیاست مملکت با دشمنان همراهی می کند پس آیا باید به او اجازه قانون شکنی داد

    20
    105
      1. چسبیده به حجاب کدومه !!! دیگه بحث بدحجابی و دوتارمو نیست که تا پارسال می گرفتنشون و حالا بهشون حتی گل هم می دن و به رسمیت شناختن بحث کشف حجاب و نیم تنه ناف هست ۱۴ ماهه حتی صدای کسبه و مردم غیر مذهبی هم دراومده که اینا نمایشی هرازچندگاهی فقط تذکر می دن به جرم مشهود کشف حجاب ، بجای بازداشت

        3
        2
  6. سلام
    خبر آنلاین دنبال چی هستی؟یه آشوب دیگر ؟
    خبر دیگری نداری اینقدر از حجاب و قوانینش حرف میزنی اگر میتونی کمک کن زنانمان از عفت و مردانمان از غیرت خارج نشوند.

    18
    93
    1. خودتون با حجابانتون دنبال آشوب نیستید؟ اختلاص چای دبش مملکت بوی فساد برداشته یعنی قشنگ دارید تو مسیر نامبارک گشت ارشاد پیش میرید آنقدر خودتون بخاطر حجاب بی آبرو نکنید همین ک گشت ارشاد آبروی خودشو ب باد داد. یکم فکر کن داری چی میگی؟

      16
      2
    2. سلام – محمد آقا، شما مگر در کشور زندگی نمیکنید؟ آیا ما، یعنی مردم از حجاب و قوانین آن حرف میزنیم، یا انواع و اقسام نهادهای حکومتی چون مجلس – دولت -امامان جمعه- سازمانهای رنگ و وارنگ تبلیغات اسلامی و شهرداری و بسیاری دیگر از این دست ؟ انصافآ کلاه خود را قاضی کن ببین کیه که صبح تا شب داره در این مورد حرف میزند و عمل میکند ؟ ما، مردم یا آنانیکه نام بردم ؟

      11
      1
    3. ممد، خبر انلاین نه، انصاف! اتفاقاً باهات موافقم، باید در مورد دزدی ها، اختلاس های بی پایان (مخصوصا همین اخری که مربوط به چای دبش سه میلیارد دلاری بوده و نمی‌دونم کله ات از ارقام این فساد سوت کشیده یا نه)، کودکان کار، گور خواب ها، مسئولان پاسخ نگو و مسئولیت نپذیر، بی کفایتی در انتصابات، رشوه و ارتشا، محیط زیست نابود شده، آموزش و پرورش درب و داغون، تورم تعمدی و… هزاران مسئله بسیار مهم دیگر نوشت؛ نه در مورد پوشش اجباری موی سر!!

      16
  7. امر به معروف نهی از منکر دستور صریح اسلام هست . نیاز به قانون نداره. وظیفه هر مسلمان نسبت به اول خود و خانوادش و بعد جامعه هست…
    ااون چیزی که قانون هست رعایت حجاب هست و رعایت نکردنش بی قانونیه . نه تذکر دادن به بی حجاب.
    تذکر و عکس گرفتن مرحله اوله برای اینکه مشکل بیشتر پیش نیاد و اون خانم بی حجاب مجبور نشه بره کارش به دادگااه و دادسرا برسه و گرفتار بشه.

    18
    83
    1. امیرعباس حدیث امام صادق به چشمت اصلا ندیدی ؟ که امر به معروف در زبان و گفتار نیست ، یعنی خیال کردید به همین سادگی به کسی بگویید کاری انجام بده یا نده طرف هم بگه چشم هر چی تو بگی ؟ خود مسئولین در عمل و زندگی الگوی مردم بوده اند که اجازه داشته باشند امر و نهی کنند ؟ قانونی را که حداقل ۷۰ درصد مردم قبول ندارند ارزش اجرا ندارد ، وقتی از این قانون مسخره اجباری فقط تنش و نفرت خارج میشود پس …. حالا که حرف عاقلان گوش نمیدهید حداقل از تجارب تلخ تان استفاده کنید ، منم دارم تو را امر به معروف میکنم که دست از این اجبار و تحمیل که در هیچ جای دنیا نیست بردارید که ضرر آن از منفعتش بیشتره

      11
      1
    2. اختلاص چای دبش فقر فساد نقض حقوق شهروندی قانونیه؟ عجب کاسب گر خوبی هستید شما اگه یکی افتاد مرد میگید مریض بود؟

      10
      1
    3. آقای شیرانی آیا امر به معروف و نهی از منکر شرایط نداره؟ آیا به موقعیت افراد و میزان تأثیرپذیری آن بستگی نداره؟
      ما باید بجای اجبار کردن بانوان به پوشش، بگونه‌ای عمل میکردیم که تمام بانوان عاشقانه چادر را انتخاب کنند نه منافقانه!
      آیا درحال حاضر مسئله ای مهمتر از پوشش بانوان برای امر به معروف و نهی منکر وجود نداره؟ آیا فساد، دزدی، رانت، اختلاس های چندین هزار میلیاردی جایگاهی در امر به معروف و نهی از منکر ندارند؟
      آیا همان‌قدر که برای پوشش بانوان نیرو و هزینه صرف میکنیم برای دزدی‌ها و اختلاس‌ها هم نیرو بسیج می‌کنیم؟

      10
    4. آقا دین تو دین تو چرا به زور میخوای بکنیش تو مغز من به تو چه آخه زندگیت رو بکن

      32
      13
    5. به قول خودت امر به معروف نه عکس برداری بی اجازه و حقوق گرفتن برای ایجاد تونل حجاب

      10
    6. آقای شیرانی يعنی شما میفرمائید کشوری مثل عربستان یا لبنان که حجاب ندارند مسلمان نیستند چرا همیشه ما انسان‌ها به جای خدا نشسته قضاوت می‌کنیم پس چرا برای دزدی و اختلاس پارتی بازی واعتیادو….غیره سخت نمی‌گیرید

      10
      1. توی عمرت عربستان رفتی!؟ فقط چیزی شنیدی چرا دروغ می گی عربستان و همه کشورهای حوزه خلیج فارس از بدو ورود به فرودگاهش همه زنان حجاب الزامی دارن بجز توریستها و خارجی ها در ریاض

        1
        1
  8. پایگاه خبری افساد طلب انصاف نیوز
    همین بلای بی حجابی رو شما اصلاح طلب ها سر ما آوردین الان که یکی میخواد تذکر معمولی بده به جای حمایت هر روز مقاله مینویسید.
    آیا باور دارید که حکم خداست؟ آیا به قیامت اعتقاد دارید؟ مطمئن باشین که قیامت باید جواب این مقالات رو بدید.
    امر به معروف به قانون نیاز داره آیا؟ آیا با کسی درگیر شدن؟ آیا شما که ادعا دارید قانونی هستید این تذکر به قانون شما تو کدوم اصل قانون اساسی اومده؟

    1
    12
  9. سلام‌شاید‌اولین‌قانون‌امر‌به‌معروف
    جهاد‌بانفس‌یاهمان‌جهاد‌اکبر‌میباشد
    چون‌جها‌د‌اکبر‌به‌کلی‌فراموش‌شده
    پس‌نصایح‌امرین‌به‌معروف‌به‌نتیجه
    منتهی‌نمیشود‌‌.اول‌باید‌ترازو‌باشد
    هرکس‌ایرادی‌برمیزان‌ترازو‌دارد
    اعلام‌کند‌‌آنگاه‌امر‌به‌معروف‌اثر
    دارد

  10. عجب قانونی ولی چرا یک قانون بزارن هرکی اموال بیت المال به جیب بزند حکمش اعدام و عملیش کنن و یکی دوتا اعدام کنن تا همه دولت مردان دزد عبرت بگیرن یا آب فقط طرف سرازیز میره زورش به بلندی نمیرسد

    45
    5
    1. ندیدی کسانی که به خاطر خوردن بیت المال اعدام کردند؟!
      اصلا اخبار میبینی؟!

      #بی‌انصاف‌نیوز

      2
      9
  11. لُب مطلب و آقای آمر به معروف( البته ما تا حالا نهی از منکر و ندیدیم، فی المثل آقای وزیر اختلاس و فساد در چای کار خوبی نیست، حق الناس نکنید، یا اینجا احتمالا می گویید مملکت قانون داره) گفته، قانون و بگذار در کوزه آبش و بخور، حالا ما سر چه چیز با اینها بحث داریم، اینها از اساس آنچه را خود میپسندند و برای مردم میپسندند.و آنچه را خود نمیپسدند برای مردم نمیپسندند.این قانونی که دوست ما گفته تنها قانون اساسی مردم است نه دولت،

    28
    7
  12. این اپیدمی فتنه کشف حجاب فقط و فقط مثل تا قبل پارسال که حتی شل حجاب ومانتو کوتاه رو بازداشت می کردین ولی ۱۴ ماهه حتی کشف حجاب رو طبق قانون بازداشت نمی کنید فقط و فقط با بازداشت این هنجارشکنان جمع خواهد شد و نه با صرفا نذکر که این هنجارشکنان تمکین نمی کنن فقط باید اعمال قانون بشه، والسلام

    11
    37
  13. سلام دوست عزیز الان شما با این کارت سه چهارم مشکلات کشور را حل کردی برادر عزیز کدام مجری و ضابط قوه ادرس مواد و قانون را میداند که این بنده خدا بداند مثل اینکه نعلم از شما امتحان بگیرد و شما بپرسید اق این سدال از کدام صفحه کتاب است
    اقا به ما چه ربطی دارد سوال از کدام صفحه است شمال کارت را بکن و جواب امتحان را بده

    درضمن ر با مشکلات این زندگی کسی اصلا توجهی به ماده قانونی دارد که او داشته باشد
    و اصلا مشکل این اسن که دین داری سخت است و بی دینی و سست اعتقادی راحت تر است و متاسفانه بیشتر مردم راه دوم سست ایمانی را انتخاب میکنند و استدلال میکنند اگر این همه رفتن جهنم ما هم یکی
    ولی نمیدانیم که چرا هر کسی را در یک قبر جداگانه دفن میکنند…. چرا که هر کسی در روز قیامت پاسخ گوی اعمال خود باشد و هیچ راه گریزی نیست
    اگر هیتلر و امثال او با ان همه جنایت فقط بمیرند و تمام و بک ادم بی گناه هم بمیرد و تمام پس چه عدالت و چه عقلانیتی مطمئن باشید که در پس مرگ روز حسابی هست و هر کسی باید جواب اعمال خود را بدهد

    1
    5
  14. عجب روزگاری شده
    امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است مثل نماز و روزه بلکه بالاتر
    طبق قانون مسلم مسلم خدا لازم است .
    آیا اگه در قانون اساسی کشوری دستور به نماز نشده باشه میتونیم بگیم طبق کدوم قانون باید نماز بخونیم؟

    1
    9
    1. اگر بخواهید میتوانید برای نماز مردم هم هزاران نمازبان استخدام کنید و یه بودجه مفت دیگر از بیت المال بردارید و با دوربین بیفتید دنبال مردم تا جلوی بی نمازی را بگیرید! داخل توالت ها هم دوربین بگذارید تا مطمئن شوید کسی بی وضو نماز نمیخواند! حج رفتن هم واجب است، لیستی از افراد دارای تمکن مالی که به حج نرفته اند جمع کنید و به زور به حج بفرستید! هزاران مزاحمت و رفتار زشت و نقض حریم خصوصی شهروندی کردید که این همه نفرت ایجاد شد حالا میخواین شدتش رو بیشتر کنید که مردم به حجاب علاقه مند بشن؟! اسلام نیازی به دشمن ندارد با وجود شما!

  15. هنوز به قل این خانم لایحه بین مجلس و شورای نگهبان بعضی ها شدن کاسه داغ تراز آش جالبتر اینه که رهبری هم گفتن باید همه مطیع قانون باشن پس این عده با چه اجازه ای دارن این هنجارشکنی رو انجام میدن این آدم ها کسایی هستن که همه تردشون کردن فقط میخان به یه نحوی دیده بشن اینا حتی واسه حرف رهبری هم ارزش قائل نشدن

    1. نفوذی های مروجین بی حجابی یا با اسم سرباز حاج قاسم یا هزینه کردن از رهبری بسیار سازماندهی شده عین این شخص امیر ۴،۱۴ کامنت می ذارن بکی نیست به این نفوذی بگه چرا سفسطه می کنی چرا مغلطه می کنی نفوذی مروج بی حجابی، هنجارشکنان کشف حجابین هستن یا آمرین به معروف خودجوش!؟ که مردم حتی غیر مذهبی هم صداشون دراومده چرا ۱۴ ماهه اینها رو جمع نمی کنن !!؟؟ و اینها رو مردم ایران طرد کردن ، رهبری فتوا دادن کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی هست و باید طبق قانون جمع بشن و اینها از خود قانون و رهبری تبعیت می کنن

    2. امیر مروج بی حجابی توی سایتی هست که تا دررابطه با بی حجابی تیتر زده باشه و خو مروج و حامی ماله کش بی حجابی اونجا نباشی!؟ هنجارشکن مثل اینکه بدجوری سوزوندتت، هنجارشکنان بی حجابها هستن ، نه مامورین اجرای فرامین رهبری و قانون

      1
      3
  16. امر به معروف و نهی از منکر چیز خوبیه ولی مهمتر از اون اینه که بدونی چی معروفه چی منکر
    منکری بالاتر از بدبین کردن عموم نسبت به اسلام و ایجاد نفرت از مذهبی ها وجود داره!؟
    اینا خودشون مصداق بارز منکرن و مخالفت با این رفتارها بمعنای واقع کلمه نهی از منکره

    8
    1
  17. حجاب اجباری فقط لج ملت رو دمیاره حتی باحجابها هم بیحجاب میشن این چه وضعیه حقیر رو دین ومذهبم تعصب دارم اطرافیانم هم باحجاب داریم هم کم حجاب لر هستیم و رو ناموس تعصبی بس عجیب داریم قبل این انقلاب زنانمان باحجاب بوده ان قبل اسلام هم حجاب داشته ان …چه کارتان به حجاب است؟درب اختلاس که بازه شکرخدا ملتم هم یارای مقابله ندارن

    9
    1
  18. این چرت و پرتا چیههههه، چه فرقی میکنه جوابش رو بدونه یا نه؟ مهم اصل کاریه که انجام میده و میدونه قانونیه، دمشون گرررررم، باید شدت کار را بیشتر کرد

    2
    10
  19. سالها جواب نداد باز هم جواب نمی ده فقط ی رانت و بودجه توپول گیر عده ی می اد ، دعوا سر اون پول است

    9
    1
  20. گل گفتی عزیز،اوحضرت علی بود که به توصیه ی مولایش حضرت محمد(ص)درآخرین روزهای عمرشریفشون که به ایشان در راه بازگشت از قبرستان بقیع فرمودند علی جان ولایت پس ازمن حکم الهی توست ولی اگر مردم به هردلیلی تو را دراین جایگاه نخواستند بنا به مصلحت دین بپذیر وتمکین کن تا روز آن فرا رسد.این بود دیدگاه پیغمبر خاتم خدا با اینکه خیر وصلاح مردم راقطعا بهتر از خودشان میدانست اما حتما براساس فرازی از آیة الکرسی شریف(لا اکراه فی الدین)که مطابق با قدرت اختیار موهبت شده ی خدایتعالی است رو به آن بزرگوار یادآور شدند،افسوس که ما درجامعه ی امروزمان صد متأسفانه شاهد حفظ حقوق قانونی مردم نیستیم مثال ارجح اونهم نبود قانون حقوق شهروندی،نظارت استصوابی در انتخابات و…
    به امید روزهایی که مسئولان مملکتی به این حقوق حقه ی مردم توجهی کنند و طرح‌های منفعلانه ای مانند موضوعات فوق رو با مجریان نالایق اشاره رفته در گزارش اجرا نکنند. اقدام وخواسته ای فوق‌العاده لازم، اما اجرایی بی‌نهایت بد بامجریانی نادان وکارنابلد که وجه دین رو و حفظ عابروی دین خدا که فرض است بر هر پیروی،بی توجه اند و زیر سئوال میبرند.
    و نکته مهم دیگر اینکه آیا شایسته ی حکومته که این چنین مجریانی رو روانه میدان عمل کنه که بجای تانی وتدبر ،از موضع زورگویی بامردم برخورد کنن

    11
    1
    1. بدترین افراد کسانی ان که با ادبیات دینی و ظاهر متدین به جنگ مبانی و احکام دین میرن! تفسیر به رای وقایع بدون ذره ای تحلیل بدون هرگونه زمان شناسی! به بهانه حفظ وجه دین ریشه دین و می‌زنید! خدا هدایتتون کنه و اگر قابل هدایت نیستید و مغرضید…

  21. سوال من اینه ایا امر به معروف فقط در مورد حجاب است یا شامل همه منکرات میشه ایا دزدی اختلاس رشوه وهزاران کثافتکاری منکر هست یا فقط حجاب منظره. چرا اینقدر زوم کردید روی حجاب بسه منکر کم نداریم

    1. میتونی جوابت رو جستجو کنی اگر دنبالشی و پی ان قلت آوردن بیخودی نیستی. بهت منبع معرفی کنم؟
      راحت بزن تو اینترنت کلیدواژه های سوالت رو با استاد علی تقوی
      حتما جوابت پیدا میشه

  22. چونان مگس بر روی زباله می‌نشیند انصاف…
    خاطره ای که در صحت و سقمش
    روند روایتش و…هیچ مستندی نیست
    اگر هم بود مقصود بی انصاف نیوز مشخص بود!
    خدا قیامت بی انصاف هارو بخیر کنه!

  23. چه سوالهای بچگانه و مسخره ای اون دانشجو!!ی داستان داشته! مگر انجام واجب خدا قانون میخواد؟ ضمنا یه بار بلند شو برو ببین روند کار اینهایی که جور کم کاری مسوولین مربوطه و من و تو رو می‌کشند! حتی بی احترامی هم گاهی می‌بینند با روایت برعکس چی عایدت میشه؟ شرفم چیز خوبیه! فیلمبرداری کجا بود علاوه براینکه در مورد فیلمبرداری از مجرم حین ارتکاب جرم ببین وزیر کشور چی گفته اگر خیلی دنبال قانون هستی مثلا خیلی!
    کشف حجاب جرمه آقای قانون اساسی! ماده و تبصره!
    قدیما یکی کچل بود میگفتن زلفعلی انصاف نیوز دقیقا همونه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا