خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نادعلی‌زاده، مدیرعامل پیشین: ایسنا دیگر رسانه دانشگاه نیست

سرویس فرهنگی، انصاف نیوز: محمدعلی نادعلی‌زاده از مدیران اسبق خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: ایسنا در بدو تاسیس و تا مدت‌ها برآمده از دانشگاه و از بطن دانشگاه بود اما امروز که با آن آرمان فاصله دارد، راه‌اندازی سرویس دانشگاه ایسنا توجیه دارد.

گفته‌های آقای نادعلی‌زاده، واکنشی است به انتشار اعلامیه و اخبار افتتاح سرویس دانشگاه ایسنا پس از 25 سال فعالیت این رسانه.

او که پس از ابوالفضل فاتح، بنیان‌گذار و اولین مدیرعامل، از تابستان 1384 تا اسفند 1385 به مدت یک سال و نیم ایسنا را اداره کرده است، درباره افتتاح سرویس دانشگاه در این خبرگزاری به خبرنگار انصاف نیوز گفت: زمانی که ایسنا تاسیس شد، برخی این ایده را مطرح می‌کردند که سرویسی به عنوان سرویس دانشگاه در آن راه‌اندازی شود، اما هم آقای دکتر فاتح و هم همه مدیران همراه ایشان اعتقاد داشتند که ایسنا تمام‌دانشگاهی و تمام‌دانشجویی است و همه سرویس‌هایش به نوعی سرویس دانشگاه هستند.

نادعلی‌زاده به خطی مشی ایسنا در سال‌های آغازین فعالیت اشاره کرد و ادامه داد: استدلال بنیان‌گذار و مدیران اولیه این بود که نباید دانشگاه را محدود به یک سرویس کنیم.

او گفت: دوستان فعلی ما در ایسنا صاحب اختیارند که دانشگاه را به یک سرویس محدود کنند اما رسالت ایسنا این بود که رسانه فراگیر دانشگاهیان و دانشجویان باشد.

تصویری از افتتاح سرویس دانشگاه ایسنا در روزهای اخیر

این چهره رسانه‌ای، ایسنای امروز را متفاوت از ایسنای ادوار اولیه خواند و اضافه کرد: از این زاویه می‌توان تاسیس سرویس دانشگاه در این خبرگزاری را توجیه کرد که ایسنا دیگر دانشگاهی و دانشجویی نیست. اما این نگاه، با نگاه بنیان‌گذاران رسانه و رسالتی که برای آن قائل بودند، تفاوت دارد.

نادعلی‌زاده ایسنا را رسانه‌ای خواند که در ذات و ارکان، برآمده از دانشگاه و اندیشه دانشگاهی بوده است: هم بنیان‌گذار و هم مدیران، هم دبیران و هم خبرنگاران برخاسته از دانشگاه بودند و در جذب همکاران اداری، مانند همکاران محترم تایپیست هم این حساسیت وجود داشت که دانشجو و دانشگاهی باشند. حتی این خواسته و تمنا از همکاران وجود داشت که به محیط دانشگاه بازگردند و بارها این اتفاق افتاد که دوستان و همکاران ما هم‌زمان با کار و فعالیت در ایسنا، درس‌خواندن در دانشگاه را هم آغاز کردند و تا فارغ‌التحصیلی پیش رفتند.

او گفت: تمام تلاش و هم‌وغم مدیران اولیه این بود که ایسنا رسانه دانشگاه باشد و اتمسفرش دانشگاهی باشد. منظور از اتمسفر دانشگاهی هم حاکمیت اندیشه دانشگاهی در این رسانه بود. با آن استدلال، ایجاد سرویس دانشگاه توجیهی نداشت اما امروز که این رسانه دیگر رسانه دانشگاه نیست، شاید توجیه داشته باشد که سرویس دانشگاه ایسنا تاسیس شود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا