خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آینده شغلی مشکل اصلی دانشجویان همدان

شهرستان اسدآباد با وجود 5 دانشگاه و دانشکده یکی از قطب های تحصیلی استان و غرب کشور به شمار می‌رود.

محمدجواد کوهی در روزنامه همدان پیام نوشت: «اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مسائل و مشکلات مربوط به آن به عنوان یک مسأله اساسی نیازمند دقت، بررسی، و راهکارهای مختلف است زیرا دانشگاه‌ها رسالت‌هایی همچون تولید دانش، تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه، گسترش فناوری، نوآوری و خلاقیت دارند و دستیابی به توسعه پایدار در سایه به کارگیری دانش روز و فناوری پیشرفته به دست می‌آید.

از این رو باید شرایطی فراهم شود که دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان را برای به‌کارگیری در زمینه‌های مورد نیاز و پذیرش مسئولیت‌های مختلف در سطح سازمان و جامعه پرورش دهند اما نگاهی به وضعیت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشورمان چیز دیگری را نشان می‌دهد.

وقتی پای درد دل دانشجویان می نشینی متوجه می‌شوی که اکثر آن‌ها هیچ امیدی به آینده شغلی خود ندارند،آن‌ها اظهار دارند هیچ امیدی برای اینکه بتوانیم یک شغل مرتبط با مدرک تحصیلی خود به دست بیاوریم وجود ندارد و بسیاری از آن‌ها بخاطر تامین هزینه های تحصیلی خود مجبورند به کارهایی مانند مسافرکشی، کارگری و مشاغل آزاد روی بیاورند.

خرمی یکی از دانشجویان اسدآبادی به خبرنگار ما گفت: مهم ترین دغدغه ما بحث شغل و آینده شغلی است که بعد از 4 سال تحصیل در دوران کارشناسی چه آینده شغلی در انتظار ما قرار دارد و درخواست ما دانشجویان این است که مدیران ارشد کشور در این خصوص تصمیم ویژه بگیرند.

عبدلی یکی دیگر از دانشجویان اسدآبادی به خبرنگار ما گفت:دانشجویان انتظار دارند به جز موضوع تحصیل موضوع های ورزشی و هنری نیز در مدت تحصیل مورد بررسی قرار گیرد و استعداد های این رشته‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

دانشجو در طول چند سال تحصیل خود در شهر دیگر، با استقلال عمل بسیار زیادی مواجه بوده و به مرور زمان سبک زندگی او دچار تغییر شده است؛ بنابراین وقتی بعد از تغییر سبک زندگی، مجددا در چهارچوب قوانین خانواده قرار می‌گیرد، دچار چالش می شود. از سوی دیگر، خانواده نیز در طول این سال ها به زندگی بدون حضور آن فرد عادت کرده اند، که این مسأله نیز منشأ ایجاد چالش است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا