خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مگر بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات خارج شده بود؟

به‌تازگی دو رسانه‌ی اصولگرا ادعای عجیب بازگشت بهزاد نبوی به جبهه اصلاحات را مطرح کرده‌اند در حالی که به گزارش انصاف نیوز او تا امروز از این جبهه خارج نشده است و در جلسات آن شرکت دارد.

در خبر غیرواقعی سایت‌های مشرق و مثلث آنلاین ادعا شده که «اخیرا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی رایزنی‌ها از سوی اصلاح‌طلبان با بهزاد نبوی انجام شده است تا او بار دیگر به جبهه اصلاحات ایران برگردد»!

این رسانه‌ها البته در این ادعاها به وجود «اختلافات درونی جبهه اصلاحات» اشاره کرده‌اند که اتفاق جدیدی نیست و مدت‌هاست وجود داشته است.

آقای نبوی یکی از نیروهای میانه‌رو در جریان اصلاحی است و بخشی دیگر از جبهه‌ی اصلاحات هم با او همسو هستند ازجمله احزاب کارگزاران سازندگی، خانه کارگر، حزب اسلامی کار، حزب ندا و اعتماد ملی.

در ماه‌های اخیر بحث بر سر انتخابات‌های آتی مجلس و خبرگان باعث شکل گیری دو قطبی در این جبهه شده است. جریانی که مخالف مشارکت جبهه اصلاحات در انتخابات است «اکثریت نسبی» دارد و اجماعی برای تصمیم گیری وجود ندارد.

این جبهه‌ی سیاسی در دو انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ هم به اجماع نرسید و اعلام کرد که تصمیمی برای انتخابات ندارد. برای همین هم در آن دو انتخابات احزاب مختلف درون این جبهه هر کدام جداگانه تصمیم گرفتند و حتی در برخی احزاب اعضا تصمیم‌های متفاوتی گرفتند.

با این دو قطبی، جبهه‌ی اصلاحات به‌نوعی به حامیان مشی خاتمی (بیانیه‌ی ۱۵ ماده‌ای) و حامیان بیانیه‌ی میرحسین موسوی (بیانیه‌ی همه پرسی) تقسیم می‌شود.

در تابستان امسال در آستانه‌ی پیش‌ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس، جبهه اصلاحات اعلام کرد که توصیه‌ای برای پیش‌ثبت‌نام ندارد. تعدادی از احزاب عضو این جبهه اما به صراحت از حضور در فرآیند انتخابات دفاع کردند.

پیش بینی می‌شود که بخش معتدل اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو با جریان اعتدالی (به محوریت حسن روحانی) و معتدل‌های اصولگرا (با هدایت علی لاریجانی) در قالب نیروهای میانه‌رو به هماهنگی برسند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا