خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جبهه اصلاحات برای انسجام درونی کمیته تعامل تشکیل داد

جواد امام با اعلام خبر تشكيل کمیته تعامل در درون جبهه اصلاحات ايران گفت: اين کمیته‌ برای تقویت درون‌تشکیلاتی، هم‌افزایی، انسجام بیشتر و رایزنی با دبيران كل و شخصیت‌های تأثیرگذار درون جبهه اصلاحات تشکیل شده است. 

 سخنگوى جبهه اصلاحات ايران با بيان اين كه اکثر دبیران کل در جلسات مجمع عمومى و فعاليت هاى جبهه حضور فعال و مستمرى دارند، افزود: علاوه بر اولويت و اهميت انسجام ميان احزاب عضو جبهه اصلاحات براى اين كه سطح حضور معدود احزابى را هم كه در اين جبهه نمايندگى دارند، ارتقاء پيدا كند، کمیته تعامل تلاش مى کند تا دبیران کل اين احزاب نیز در جبهه حضور پر رنگتر و نقش بيشترى داشته باشند. 

جواد امام در گفتگو با ايلنا، شايعه جدا شدن چند حزب از جبهه اصلاحات را تكذيب كرد و گفت: این احزاب جزء اعضای جبهه اصلاحات هستند و نمایندگان‌شان هم به صورت فعالانه در جلسات شرکت می‌کنند. به هر حال در جبهه اصلاحات نظرات متفاوتی وجود دارد، اما آنچه که ملاك عمل است مصوباتی است که با رأی اکثریت جبهه اصلاحات به دست می‌آید.

وى افزود: با توجه به اين نظرات متفاوت كه امرى طبيعى است و در همه احزاب و تشكلها وجود دارد، برخى تلاش مى کنند از این فضا برای خود ماهی بگیرند. البته شايد به این دلیل باشد که چون از حضور مردم ناامید هستند، می‌خواهند هزینه‌ای را که بابت رفتار‌های خودشان در مسیر تک‌صدایی و انسداد در جامعه ایجاد کردند به گردن دیگران بیندازند.

سخنگوى جبهه اصلاحات با تأكيد بر اين كه اساسا موضوع تعامل به موجب آيين نامه داخلى اين جبهه از جمله ماموریت ها و وظایف هيأت رئیسه است كه بايد چه در درون جبهه و چه بيرون از جبهه مورد توجه قرار گيرد. به خصوص در اين دوره كه جبهه نوسازى گفتمان اصلاحات و توجه ويژه به اصلاحات جامعه محور را دز دستور اصلى كار گذاشته است و تعامل از جمله ضروريات رويكرد و راهبرد جبهه است.

جواد امام افزود: به همين خاطر هم هيأت رئيسه جبهه مدتى است نشست هاى جداگانه اى آغاز كرده و تاكنون با ١٣ حزب جلسه داشته است.

وى در مورد ادعای تشدید اختلافات در جبهه اصلاحات و نيز شایعه بازگشت بهزاد نبوی به جایگاه ریاست این جبهه، گفت: این‌ها خواب‌هایی است که برخی برای خود می‌بینند و پمپاژ‌های دروغینی است که انجام می‌دهند و به دنبال ایجاد اختلاف هستند. چنین بحثی در جبهه اصلاحات اصلا مطرح نيست. اگر آقای نبوی از ابتدا قصد داشت این مسئولیت را بپذيرد، جبهه اصلاحات قطعا سراغ شخصیت‌های دیگر نمی‌رفت. ضمن آنکه ايشان كناره گيرى خود را در ماه‌های پایانی دوره گذشته مطرح کرده بود. امروز آقای نبوی در جلسات جبهه اصلاحات و مجمع عمومی حضور فعالانه دارد و ریاست کمیته تعامل هم بر عهده ایشان است.

جواد امام در پاسخ به پرسشى در باره تصميم جبهه اصلاحات نسبت به موضوع انتخابات، گفت: فعلا در خصوص انتخابات تصمیم جدیدی نگرفته ايم..جبهه اصلاحات آنچه که در دستور کار قرار داده خواست اکثریت جامعه است و بر همان اساس مسیر را دنبال می‌کند و به مسئولان و قانون‌گذاران هشدار داده و مى دهد که در رفتار‌های خود تجدیدنظر کنند و به سوى مردم بازگردند تا مردم احساس کنند قرار است بر سرنوشت خودشان حاکم شوند. تا زمانی که مردم احساس نکنند که بر سرنوشت خود حاکم هستند، انتخابات رنگ و بوی خودش را نخواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا