خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش نفوذ‌ی‌ها در ترور سردار سیدرضی موسوی

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشت کوتاهی به بهانه‌ی ترور سردار سیدرضی موسوی نوشت:

روز گذشته خبری مبنی بر حمله‌ی رژیم اسرائیل به مناطقی از دمشق منتشر شد و کمی بعد مشخص شد که هدف این حمله فرماندهی عالی‌رتبه از نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است. فرماندهی که تا پیش از هدف قرار گرفتن از سوی اسرائیل برای مردم و رسانه‌ها چهره‌ای آشنا نبود و نامی هم از او برده نمی‌شد.

بر خلاف سردارِ شهید، قاسم سلیمانی، که خواسته یا ناخواسته تبدیل به چهره‌ای مشهور شد و برخی بر این باور هستند که همان سیاست رسانه‌ای در نهایت به آن رخداد تلخ ختم شد اما درباره‌ی سیدرضی موسوی از چنین سیاستی خبری نبود و اگر کسی هم نامی از او شنیده بود از جایگاهش در سپاه پاسداران و گستره‌ی فعالیتی که در منطقه و به ویژه سوریه داشت مطلع نبود.

پرسش اساسی دقیقا همینجا مطرح می‌شود که رژیم اسرائیل در چه فرآیندی سردار موسوی را شناسایی کرده است و توانسته محل استقرار او را با موشک مورد هدف قرار دهد؟ شاید همینجاست که باید بار دیگر موضوع نفوذ و نفوذی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

پس از ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برخی در پاسخ به منتقدانی که به تصریح یا اشاره از نقاط ضعفی که به آن فاجعه ختم شد سخن می‌گفتند تاکید داشتند کاری که آمریکا کرد هیچ ارتباطی به ضعف ما در حوزه‌های حفاظتی و امنیتی نداشته است، زیرا سردار سلیمانی به شکل علنی و رسمی عازم عراق شده بود و شناسایی و در نهایت ترور او را نمی‌توان به ضعف‌های داخلی مرتبط دانست و هر چه هست ناشی از عناد خارجی است.

اما درباره‌ی ترور شهید سیدرضی موسوی چطور؟! آیا درباره‌ی او هم نباید از نفوذ و نفوذی‌ها سخن گفت؟ آیا در این پرونده هم نباید وجوهی که نشانگر نقاط ضعف ما در عرصه‌های امنیتی و حفاظتی‌ای که مرتبط با محافظت از جان نیروهای ارشد نظامی است مورد بررسی و سوال قرار بگیرد؟

شاید بد نباشد که در پایان این نوشته‌ی کوتاه بخشی از مصاحبه‌ی انصاف نیوز با محمدعلی مهتدی، کارشناس کهنه‌کار مسائل منطقه که علاوه بر دانش و تخصص در این حوزه، تجارب زیسته‌ی مهمی را در پیوند با مسائل منطقه دارد بار دیگر به یاد بیاوریم.

آقای مهتدی در گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبرنگاران انصاف گفته بود: صهیونیست‌ها در داخل کشور ما به شکل گسترده‌ای نفوذ پیدا کرده‌اند و این نفوذ را هم در حوزه‌های مختلف می‌بینیم. ترور شهید فخری‌زاده و شهید طهرانی‌مقدم و خیلی موارد دیگر از جمله مصادیق این نفوذ است. در حال حاضر مهمترین کار مقابله با نفوذ در داخل و پاکسازی کشور از نفوذ گسترده‌ی صهیونیست‌ها است. مقابله با این نفوذ بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگه جواب ندیم ضعف نظام می رساند
    چند نفر چقدر باید از افراد مهم کشور رو ترور کند وما تماشاگر باشیم ما میگیم قدر ت داریم چه فایده مثل شمشیری می ماند که در علاقه
    ابهت آن وقتی مشخص میشه که بیرون از غلاف باشه

    13
    16
  2. از افرادتندرو وبه اصطلاح دوآتشه شروع کنید پیداکردنشان سخت نیست آنکه برخلاف دستوررهبری از کالاهای خارجی درصداوسیماتبلیغ میکند آنکه دیوارنویس میدان ولیعصر راپایین کشید آنکه به اختلافات با مردم دامن میزند یکبار از کانال متشرعان بنام حجاب یکبار با قطع اینترنت وفروش وای فای به مردم یک باربا دامن زدن به درقص پیرمردی در بین جماعتی درکوچه محله ای دورازمرکز یکباربا دامن زدن به لایحه عفاف وباردیگر باپنهان کردن فسادهای قاچاق ودبش وروغن ودارو برنج وخصوصا بکارگیری افراد ناتوان درمناسب مهم کشوری وتولیدی ووووو پیداکردن عوامل دشمن سخت نیست تا مجری چه کسی باشد؟ والسلام

    33
    4
    1. یهودیان کودک کش به پایان عمر منحوس خود رسیدند و با ترور سردار شهید سید رضی موسوی نشان دادند توان و شجاعت رویاروئی مستقیم با مجاهدان فی سبیل الله را ندارند .

      1
      5
  3. بر اساس تجربه و تکرار که در ضمیر ناخودآگاه نیز شکل گرفته ، مسئله‌ نفوذ در سطوح میانی در همه بخشهای امور مملکت تعیین کننده شده است و دیگران سرکارند .

    17
    1
    1. اگر می توانستیم جلوی نفوذی ها را بگیریم اول باید تکلیف نفوذی های انصاف نیوز را مشخص می کردیم که همیشه مطالب مورد نظر دشمنان کشور را نشر می دهد و در جهت تخریب کشور عمل می نماید

      6
      16
    1. نابودی يهوديان موجب صلح جهانی میگردد لذا مسلمانان جهان تا نابودی کامل يهوديان آرام نمی‌نشیند. مرگ بر یهود و زنده باد رهبر معظم جهان اسلام امام خامنه‌ای و درود بر سپاه پاسداران و سربازان گمنام و محور مقاومت

      12
      34
      1. لطفا پای یهودیت رو به میان نکش
        صهیونیسم و یهودیت خیلی فرق داره
        یهودیت دین الهی هست و ما مسلمونا،باید بهش احترام بگذاریم
        یهودیان واقعی،انسان های شریفی هستند،این صهیونیسم ها هستند که باید از دنیا محو بشن

        18
        2
    2. فقط تسلیت . فقدان این عزیزان ضایعه ای برای مردمه و متاسفانه برای جایگزین ایشان باید سال ها هزینه کرد .

      2
      11
  4. نابودی يهوديان وعده قرآن کریم است و گریزی نیست چرا که خداوند فرموده سرنوشت یهودیان شبه انسان نابودیست و جهان اسلام بحول و قوه الهی و فرماندهی رهبر و نایب برحق امام زمان ( عج ) امام خامنه‌ای و مجاهدان سپاه پاسداران و سربازان گمنام نابودی يهوديان و حذف اسرائیل از کره زمین را رقم می‌زنند . جانم فدای امام خامنه‌ای و درود بر مجاهدان فی سبیل الله

    7
    27
    1. نابودی یهودیت،هیج جای قرآن وعده داده نشده
      چرا تحریف میکنی؟
      چطور ممکنه،خدا یه روزی یه دینی بفرسته ولی بعد چند سال،نابودش کنه
      اصلا همه ادیان،بر پایه یکتاپرستی استوارن و هر کی با هر دینی به خدا میرسه،قابل قبوله

      14
      2
      1. برابر نص صریح قرآن دین در نزد خدا اسلام است و بقیه دین ها ( به جز آنها که تحریف شده اند) کامل نیستند .

        2
        8
  5. نفوذی و عامل دشمن در رده های بالای حکومتی زیاد داریم …پیدا کردنشان سخت نیست البته اگه بخواهید !!!!

  6. با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب و امام امت امام خامنه ای فرمانده کل قوا درود خدا بر تک تک دلاورمندان رزمنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شهروندان جمهوری اسلامی ایران آگاه باشید این پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند برای آرامش و آسایش و رفاه ما دارند در سوریه و لبنان و عراق و یمن و غزه دارند تکه تکه میشوند من این سوال از منافقین داخلی و خارجی دارم آیا شما جرات دارید فقط 24ساعت لب مرز سوریه با اسرائیل و یا لب مرز لبنان ,,,,,,, بمانید و بدانید هر لحظه ممکن است شهید بسی اگر مردید برید بنده به خود افتخار میکنم خون یک پاسدار در رگهایم می‌جوشد و دعا میکنم ای کاش یک پاسدار می‌بودم بنده به نمایندگی از ملت شریف جمهوری اسلامی ایران در برابر شما تعظیم میکنم و پیشانی شما عزیزان می‌بوسم ای کاش منم یک پاسدار می‌بودم ای کاش منم یک پاسدار می‌بودم ای کاش منم یک پاسدار می‌بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا