خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عمده انحراف پرداخت حقوق‌ها مربوط به شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی است»

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به تمرکز دیوان بر موضوع رسوب حساب‌های بانکی، گفت: متاسفانه انحراف از معیارها در خصوص پرداخت حقوق ها مربوط به شرکت های دولتی و شبه دولتی است که گزارش این موضوع به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

اردبیل رسا نوشت: «رئیس کل دیوان محاسبات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از «فروش اموال مازاد بانکی» و نظارت دیوان محاسبات در این بخش، گفت:ارزیابی های لازم درباره فروش اموال مازاد بانکی در دیوان محاسبات در دست اقدام است.

درباره رسوب حساب‌های بانکی به اهداف از پیش تعیین شده رسیده‌ایم

سید احمدرضا دستغیب افزود: با این حال دیوان محاسبات فعلا تمرکز خود را بر موضوع رسوب حساب‌های بانکی گذاشته است.در این بخش ما تقریبا به اهداف از پیش تعیین شده رسیده ایم و تعداد محدودی از حساب‌ها همچنان باقی است.

تشکیل پرونده برای برخی از حساب ها

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه برای برخی از حساب ها پرونده تشکیل شده است، ادامه داد: خیلی از صاحبان حساب ها به صورت داوطلبانه منابع رسوبی را منتقل کرده اند و مابقی پرونده های مربوط به حساب‌ها هم از طریق مکاتبه رسمی در دادسرا در دست رسیدگی است.

عمده انحراف از معیارهای حقوقی در شرکت‌های دولتی و شبه دولتی است

دستغیب در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره نحوه رسیدگی به موضوع جلوگیری ازحقوق‌های نجومی، با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در مجلس، اظهار کرد: تکلیف قانونی فوق در تبصره 12 بودجه مشخص شده است. لذا ما براساس آن تکلیف قانونی که مشخص شده، نظارت لازم را اعمال می کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه در حال حاضر در مجموعه ها و دستگاه های دولتی انحراف از معیاری نداریم، بیان کرد: متاسفانه انحراف از معیارها در شرکت های دولتی و شبه دولتی است که گزارش این موضوع به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا