خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رد صلاحیت روحانی، هدیه ارزشمند شورای نگهبان به مردم!

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

با توجه به عوامل فراوانی در کشور ما انتخابات معنای حقیقی خود را از دست داده است از جمله:

1. با توجه به تفسیر شورای نگهبان شوراهای عالی منصوب مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای سران قوا، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی و … همگی حق قانون‌گذاری دارند و حتی مجلس حق ردّ قانون مصوب این شوراها را نداشته بلکه باید قانون مصوب مجلس با قوانین مصوب این شوراها منافاتی نداشته باشد و گر نه توسط شورای نگهبان مخالف شرع شناخته شده و ردّ می‌گردد! با توجه به این رویه، شأن قانونگذاری که مهمترین وظیفه و اختیار مجلس است، از مجلس گرفته شده است و لذا انتخابات برای تعیین قانونگذاران واقعا بی‌معنا شده است.

2. در مجلس هم، جناح نزدیک به برخی نهادهای حکومتی همه کاره است و اگر تصمیم به تصویب قانونی خلاف خواست عمومی و مورد نظر برخی بگیرد، آن را مورد اصل 85 اعلام کرده و تصویبش را به کمیسیونی سپرده و بدون آوردن به صحن مجلس، پشت درهای بسته آن را تصویب می‌کنند که نمونه‌‎اش را در تصویب قانون «حجاب و عفاف» دیدیم.

3. شورای نگهبان هم نظارت خود را استصوابی و عام و فراگیر اعلام کرده و در این سه دهه همه افرادی را که کوچکترین زاویه‌ای از لحاظ نظری با برخی داشته باشند، را به عنوان «غیر ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه» ردّ صلاحیت کرده و اخیرا هم که با تصویب قانونی در مجلس، این وظیفه را به هیئت‌های اجرایی مورد تأیید خود واگذار کرده و «عدم احراز صلاحیت» را هم کافی شمرده تا موظف به ارائه مدرکی برای ردّ صلاحیت نباشند.

4. در این انتخابات هم مثل انتخابات 88 هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت از یک جناح هستند که به طور طبیعی اطمینان به عملکرد آنان را از نگاه برخی کم می‌کند.

5. برخی هم با تمام امکانات نامحدود خود همراستا با یک جناح و طبق قانون مصوب همین جناح، در تلاشند تا به گفته بعضی مسئولان کسانی به نمایندگی انتخاب شوند که «سرباز» یعنی مطیع مطلق، گوش به فرمان و مجری بی‌چون و چرای منویات رهبری باشند نه افرادی اهل نقد و نظر و … .

6. ظاهرا برخی هم به حضور اقلیت مردم در انتخابات راضی هستند و نیازی به حضور اکثریت مردم نمی‌بینند بلکه حتی حضور پرشور مردم را منافی خواست خود می‌بینند[چون به تجربه دیده‌اند هر گاه حضور مردم در انتخابات حماسی بود، نتایج خلاف خواست آنها بوده است].

  1. نمایندگان حتی در اظهار نظر نسبت به مسائل کشور در نطق‌های قبل از دستور هم تحت نظرند و با کوچکترین اظهار نظر نامطلوبی از نگاه برخی، مورد سؤال و فشار واقع می‌شوند.

با وجود موارد فوق و موارد فراوان دیگر، غالب دلسوزان از تأثیرگذاری انتخابات مأیوسند لذا به مسئولان هشدار می‌دهند یا سکوت پیشه کرده‌اند در این میان آقای روحانی [و همفکران در حزب اعتدال و کارگزاران و ندا] با تمام قوا دنبال تشویق مردم به شرکت در انتخابات هستند.

اخیرا کانون‌های زیادی از جناح اصولگرا خواستار ردّ صلاحیت آقای روحانی شده‌اند که آخرین نمونه آن درخواست آقای حسین الله‌کرم رییس حزب جدید التأسیس «جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی» از شورای نگهبان است که تقاضا کرده شورای نگهبان با توجه به پرونده شکایت ۸۰۰‌ هزار نفری و شکایت‌های متعدد دیگر از آقای روحانی، وی را ردّ صلاحیت کند.

بنده هم به خاطر این که آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش به منش دوره اول که به خاطر آن منش، رأی مردم در دور دوم را با وجود رقبایی مثل رؤسای فعلی دولت و مجلس با فاصله بسیار زیاد به دست آورد، پایبند نماند و در راه اجرای وظایف، پافشاری لازم را نداشت، لذا تقاضا دارم او را ردّ صلاحیت کنند. با این اوضاع ردّ صلاحیت آقای روحانی می‌تواند هدیه ارزشمند شورای نگهبان به مردم مأیوس باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. خوب نکن مگر کسی مجبورید کرده روحانی نتوانست امتحان خود را پس دهد هر روز مقابل رهبری و نهادهای انقلاب اسلامی ایستاده تا جایی پیش رفت که مسخره می کرد باید فکر امروز هم می کردند مگر روحانی از آسمان افتاده

      34
      36
      1. سایت حمایت کننده از منافقین و خائنین در رد صلاحیت حسن روحانی خائن عزا گرفته

        19
        12
    2. بی خودی جو نده.
      خود اصلاح طلبا هم از روحانی دست کشیدند از بس گند زد و فقط ازش به عنوان یه وسیله برای مظلوم نمایی که بتونند تو انتخابات شانسی داشته باشند، استفاده میکنند.
      خود مردم انقدر عاقل هستند که دیگه به روحانی مذاق ها رای ندهند

      34
      21
  1. تو چرا ناراحت هستی تو پوست پیاز هستی یا مغز پیاز هستی انصاف نیوز عزیز بیشاز ۱۰ تا جواب برای این آقا بنده نوشتم منتشر نکردید شما ایشان هرچه دلش می خواهد به شورای محترم نگهبان نهادهای انقلاب اسلامی امنیتی اطلاعاتی حمله می کند شما منتشر می کنید و کسی یه جواب بخواهد برای این آقا بزرگ بنویسد منتشر نمی شود شما اصلاح طلبان تحمل یه انتقاد از طرف مقابل خود را ندارید بعد این آقا بزرگ و شما رسانه‌های زنجیری چطور انتظار دارید شورای محترم نگهبان صلاحیت کسی را که مقابل رهبری معظم انقلاب شورای نگهبان سپاه پاسداران قوه قضائیه قد علم کرد بود و هر روز مسخره شان می کرد تایید اش بکنند این جا میگویند..عجب طرف در چشم خود تیرآهن را نمی بیند در چشم دیگران سوزن را می بیند عجب آقا بزرگ حالا این اولش هست گفتم که دیگه نظام را برای اصلاح طلبان نمی دهند دیگه تمام شد از ۴۴ سال ۳۴ سالش در دست اصلاح طلبان بود فقط ۱۰ سالش دست انقلابیون بوده هنوز ۲۴ سالش مانده.. منتشر منتشر منتشر

    15
    24
    1. جالبه معجزه‌ هزاره سوم که بیشتر از همه به رهبری و سپاه و سایر ارکان نظام کنایه میزد و مسخره میکرد را فاکتور گرفتی و جزء انقلابیون در نظر گرفتی! ظاهرا خود شما بیش از همه مصداق جمله در چشم خود تیرآهن را نمی‌بیند در چشم دیگران سوزن را هستی!
      جالبتر اینکه میگویید ۲۴ سال دیگر مانده ولی همزمان میخواهید مردم بیایند رای بدهند!شما که از همین حالا ۲۴ سال دیگر را هم برای خودتان فاکتور کرده‌اید، چرا دیگر انتخابات میخواهید؟! فقط میخواهید دیگران سیاهی لشکر شما باشند؟! البته از اینکه تکلیف سایر اقشار مردم را هم روشن کردید ممنونیم!

      8
      6
      1. اگر حسن کلید ساز که در دوره ریاست جمهوری اش کلیدش در مرداب افتاد و دیگر پیدا نشد رد صلاحیت نمیشد در صلاحیت شورای نگهبان واقعاً شک می کردم

        1
        1
  2. صحبتها کاملا جانبدارانه بود.
    نمونه‌های زیادی از کسانی با زاویه حتی با نظام و‌ شخص رهبری وحود داره که نه تنها رد صلاحیت نشدند بلکه رای هم اوردند نمونه بسیار روشن مجلس ششم هست.
    همین یه قلم‌ نشون میده چقدر ایشون بی انصاف صحبت کردند.

    11
    7
    1. من دیدم کلیپشو خیلی قشنگو و حرفه ای ساخته شده بود و متاسفم برای کسانی که نمیتونن شادز مردمو و ببینن و صبح تا شب دارن از بیت المال میخورن

      1
      1
  3. آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.. آقا بزرگ جناب حیدری این هم گفتار و سخنان امروز حضرت آقا انصاف نیوز عزیز

    13
    18
  4. سلام علیکم: در متن بالا تنها چیزی که ندیدم، انصاف است. البته شورای محترم نگهبان ثابت فرموده اند که به مصالح غیر واقعی را که مبتنی بر تحلیل های حجاریانیستی است بر رسالت خود ترجیح داده و افرادی مانند هاشمی،روحانی و … دلیل محکمی بر یافته حقیر است. البته با این توصیف تأیید صلاحیت روحانی دور از انتظار نیست. یادآوری می کنم که چیزی شبیه شورای نگهبان ما در تمام کشورهای دنیا وجود دارد، با این تفاوت که آنها برخلاف شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران، با هیچ استدلال و منطقی، به افراد ضد منافع ملی اجازه ورود به مصادر حکومتی نظام خودشان نمی دهند؛ چیزی که (رد صلاحیت افراد مخالف نظام) حق الناس بوده و جزء حقوق مردم انقلابی ایران است. اما اینکه این آقا فرموده اند هر موقع مشارکت زیاد بوده نتیجه خلاف خواست بعضی بوده است!!! باید بگویم که این یافته کاملاً غلط بوده و کلیت ندارد.قاون باید دو ویژگی داشته باشد: فراگیر باشد و نقص و نض نداشته باشد. ضمنا وقتی چنین حرفی میزنیم ،باید مشخص کنیم کدام جناح مد نظر است! اما شما آشکارا می ترسید از جناح خاصی اسم ببرید، چون نقیض آن را به سرعت به رخ شما خواهد کشید…

    4
    3
    1. اگر یک مقدار مطالعه داشته باشید و ضمناً دیگران را مانند خودتان ، افرادی بدون اطلاع از شرایط انتخاباتی کشورهای دیگر قلمداد نکنید ، متوجه خواهید شد که در هیچ جای دنیا چیزی شبیه شورای نگهبان ما وجود ندارد. یکی دو مورد را اشاره میکنم بقیه اش به عهده خودتان ، مثلاً شرایط کاندیدا شدن برای پارلمان در آلمان و یا نحوه کاندیدا شدن ریاست جمهوری در آمریکا و فرانسه را مطالعه فرمایید.

      2
      3
  5. سخت نگیرید ترامپ داره میاد خواهید دید دیگه کار همه تمامه چه باروحانی چه بی روحانی
    علی برکت الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا